φορτίων καυσίμων προς τον σημαντικότατο κόμβο ανεφοδιασμού πλοίων στη Φουτζάιρα των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων. Υπενθυμίζεται ότι από τα στενά του Ορμούζ διέρχεται μέσω δεξαμενόπλοιων το 20% της παγκόσμιας παραγωγής αργού πετρελαίου και το 15% της παγκόσμιας παραγωγής φυσικού αερίου.
Με δεδομένο ότι η ελληνική ναυτιλία ελέγχει το 25% του παγκόσμιου στόλου δεξαμενόπλοιων και έχει δεσπόζουσα θέση στο εμπόριο πετρελαίου ανάμεσα στις χώρες του Κόλπου και εκείνες της Ασίας, που κατά κύριο λόγο εξυπηρετούνται από την περιοχή για να καλύψουν τις ανάγκες τους, αντιλαμβάνεται κανείς ότι μια κλιμάκωση της έντασης θα δημιουργήσει σοβαρό ζήτημα.
Στο μεσοδιάστημα, η βασικότερη συνέπεια για τους εφοπλιστές είναι η αύξηση του κόστους ασφάλισης των πλοίων κατά περίπου 150.000 - 200.000 δολάρια ανά ταξίδι, ανάλογα και με τον τύπο του πλοίου.
(Από τη στήλη ''Ο ΔΗΚΤΗΣ'' της Καθημερινής)