Αναστάτωση έχει προκληθεί και στην παγκόσμια ναυτιλία και δη στον κλάδο των δεξαμενόπλοιων, λόγω των γεγονότων των τελευταίων ημερών στον Περσικό Κόλπο και της έντασης ανάμεσα στο Ιράν και τις ΗΠΑ. Ήδη έχουν υπάρξει και οι πρώτες αντιδράσεις, με την Petrobras, την κρατική πετρελαϊκή εταιρεία της Βραζιλίας, να προχωράει σε αναστολή της αποστολής

φορτίων καυσίμων προς τον σημαντικότατο κόμβο ανεφοδιασμού πλοίων στη Φουτζάιρα των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων. Υπενθυμίζεται ότι από τα στενά του Ορμούζ διέρχεται μέσω δεξαμενόπλοιων το 20% της παγκόσμιας παραγωγής αργού πετρελαίου και το 15% της παγκόσμιας παραγωγής φυσικού αερίου.

Με δεδομένο ότι η ελληνική ναυτιλία ελέγχει το 25% του παγκόσμιου στόλου δεξαμενόπλοιων και έχει δεσπόζουσα θέση στο εμπόριο πετρελαίου ανάμεσα στις χώρες του Κόλπου και εκείνες της Ασίας, που κατά κύριο λόγο εξυπηρετούνται από την περιοχή για να καλύψουν τις ανάγκες τους, αντιλαμβάνεται κανείς ότι μια κλιμάκωση της έντασης θα δημιουργήσει σοβαρό ζήτημα.

Στο μεσοδιάστημα, η βασικότερη συνέπεια για τους εφοπλιστές είναι η αύξηση του κόστους ασφάλισης των πλοίων κατά περίπου 150.000 - 200.000 δολάρια ανά ταξίδι, ανάλογα και με τον τύπο του πλοίου.

(Από τη στήλη ''Ο ΔΗΚΤΗΣ'' της Καθημερινής)