Ο δρόμος της ηλεκτροκίνησης θα είναι στρωμένος με αγκάθια προειδοποίησε ο Διευθύνων Σύμβουλος της αυτοκινητοβιομηχανίας, Daimler, τονίζοντας ότι θα είναι επίπονος ο αγώνας της να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα της εποχής των ηλεκτροκίνητων οχημάτων και της αυτόνομης οδήγησης.

Στο πλαίσιο αυτό εντάσσεται και η ανάγκη να συμμορφωθεί η εταιρεία του με τους νέους αυστηρότερους όρους στις εκπομπές αερίων ρύπων, κάνοντας τις αναγκαίες μετατροπές στα υφιστάμενα συμβατικά μοντέλα και επενδύοντας στη συναφή τεχνολογία.

Ο Σουηδός επικεφαλής της Daimler, Όλα Καλένιους, παρουσίασε το σχέδιό του, το οποίο εμπεριέχει πρόβλεψη για εξοικονόμηση 1,3 δισ. ευρώ, επιβολή ορίου στις επενδύσεις και περικοπές θέσεων εργασίας, καθώς και τη σταδιακή αύξηση των περιθωρίων κέρδους. Τα κέρδη της αυτοκινητοβιομηχανίας, όπως δήλωσε, θα παραμείνουν υπό πίεση και τα επόμενα δύο χρόνια. «Το στοίχημα που βάζουμε, να είμαστε μια επιτυχημένη εταιρεία στο μέλλον, προϋποθέτει πως θα λάβουμε τώρα μέτρα, ενισχύοντας σημαντικά την οικονομική μας υγεία», δήλωσε ο κ. Καλένιους, και αυτή ήταν και η πρώτη σημαντική παρουσίαση της στρατηγικής του, αφ’ ης στιγμής ανέλαβε καθήκοντα φέτος τον Μάιο.

Μία από τις επιπτώσεις των νέων κανόνων αντιρύπανσης θα είναι να μειωθούν τα κέρδη της Daimler το 2020 και το 2021, εξ ου και ο Ολα Καλένιους σχεδιάζει να εξοικονομήσει χρήματα μέσω μειώσεων στο προσωπικό, όπως προαναφέρθηκε. Μετά τις δηλώσεις του, κατά τις αρχικές συναλλαγές χθες στη Φρανκφούρτη η τιμή μετοχής της Daimler είχε απώλεια 2,3% στα 52,17 ευρώ. Ειδικότερα, οι διευθυντικές θέσεις θα ελαττωθούν κατά σχεδόν 10%. Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία προσέθεσε πως θα εξοικονομήσει περισσότερα από 300 εκατ. ευρώ με περικοπές θέσεων εργασίας σε πιο χαμηλόβαθμα κλιμάκια στον βραχίονα των φορτηγών και 250 εκατ. ευρώ από περιορισμό σε πάγιες δαπάνες. Ακόμη, ο διευθύνων σύμβουλος διευκρίνισε ότι η Daimler πρέπει να μπορεί να πουλάει πιο πολλά ηλεκτρικά οχήματα στην Ε.Ε., ώστε να ανταποκρίνεται στις νέες προδιαγραφές ρύπων. Βάσει αυτών, οφείλουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες να περικόψουν τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από τα αυτοκίνητα κατά 37,5% έως το 2030 σε σύγκριση με τα αντίστοιχα επίπεδα του 2021 και ενώ θα έχει ήδη επιτευχθεί μείωση 40% την περίοδο 2007-2021.

Επιπροσθέτως, η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία δήλωσε ότι προσδοκά να εξασφαλίσει απόδοση πωλήσεων από τις λειτουργικές της δραστηριότητες στα οχήματα και στα φορτηγά του βραχίονα Mercedes-Benz Cars & Vans τουλάχιστον 4% το 2020 και τουλάχιστον 6% το 2022. Ακόμη, προβλέπει οι πωλήσεις αυτοκινήτων να αυξηθούν περίπου κατά 3% το 2020. Εντούτοις, επισήμανε ότι στην προοπτική της επιβολής δασμών από τον Αμερικανό πρόεδρο και της μη συντεταγμένης αποχώρησης της Βρετανίας από την Ε.Ε. οι αποδόσεις ενδέχεται να συμπιεστούν έως και 1%.

Λίγους μήνες πριν, η αυτοκινητοβιομηχανία είχε εκφράσει την ελπίδα πως στα επιβατικά της οχήματα Mercedes-Benz θα μπορέσει να εξασφαλίσει απόδοση επί των πωλήσεων μεταξύ 3% και 5% – και αυτά τα περιθώρια κερδών είναι χαμηλότερα ακόμη και από τα αντίστοιχα της Peugeot Citroen, η οποία απευθύνεται σε μαζικότερες αγορές. Και ας μη λησμονούμε ότι αυτή η σταδιακή μεταμόρφωση σε μια αυτοκινητοβιομηχανία με έμφαση στην ηλεκτροκίνηση και στην αυτόνομη οδήγηση έρχεται μετά το σκάνδαλο που αφορούσε την τοποθέτηση «πειραγμένου» λογισμικού στα πετρελαιοκίνητα οχήματά της, για να δείχνουν πως εναρμονίζονται με τις προδιαγραφές στις εκπομπές ρύπων στη διάρκεια των ελέγχων. Τέλος, αναφέρεται ότι η χρηματιστηριακή αξία της Daimler φθάνει τα 55,7 δισ. ευρώ, δηλαδή, υπολείπεται εκείνης της ανταγωνίστριάς της, Tesla, η οποία ανακοίνωσε, προ ημερών, την κατασκευή ενός μεγάλου εργοστασίου συναρμολόγησης αυτοκινήτων της στην Γερμανία.