Συνεχίζονται οι αντιδράσεις φορέων και κατοίκων του Ζαγορίου για τη χάραξη του σχεδιαζόμενου αγωγού, IGI Poseidon, καθώς όπως υποστηρίζουν, ο αγωγός θα διέρχεται από προστατευόμενες περιοχές Natura. 

Σε ημερίδα που πραγματοποιήθηκε πρόσφατα, από την Ένωση Πυροσβεστών Ηπείρου, στην οποία παρευρέθη και ο απερχόμενος δήμαρχος Ζαγορίου, Βασίλης Σπύρου, επαναδιατυπώθηκε το αίτημα για αλλαγή της χάραξης στην περιοχή του Ανατολικού Ζαγορίου και προτάθηκε να ζητηθεί η επανεξέταση της ΜΠΕ από την νέα ηγεσία του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας. 

Όπως αναφέρθηκε, ο αγωγός εισερχόμενος στο Ανατολικό Ζαγόρι, διέρχεται από περιοχή Natura 2000 καθώς και το Εθνικό Πάρκο Βόρειας Πίνδου.

Ενημερώνοντας για το ιστορικό του έργου, ο κ. Σπύρου υπενθύμισε ότι μόλις δυο μέρες πριν τις βουλευτικές εκλογές της 7ης Ιουλίου εγκρίθηκε από τον τότε υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Γιώργο Σταθάκη η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) του έργου. 
Είχε προηγηθεί τον περασμένο Απρίλιο η ομόφωνη έγκριση από την Επιτροπή Περιβάλλοντος της Περιφέρειας της ΜΠΕ, παρά τις αντιρρήσεις και ενστάσεις, ως προς τη χάραξη και όχι για το ίδιο το έργο, του Δήμου Ζαγορίου.

Το Δημοτικό Συμβούλιο Ζαγορίου, με ομόφωνες αποφάσεις του, είχε προτείνει στο παρελθόν μιαν άλλη χάραξη, που θα διερχόταν κατά μήκος της παλαιάς εθνικής οδού Ιωαννίνων - Μετσόβου και παράλληλα της Εγνατίας Οδού.

Θυμίζουμε πως ο αγωγός IGI Poseidon προωθείται από την ομώνυμη κοινοπραξία, στην οποία συμμετέχουν κατέχοντας μερίδια 50% η ΔΕΠΑ και η ιταλική Edison, αποσκοπεί στο να συνδέσει την Ελλάδα με το Ιταλικό Εθνικό Σύστημα Φυσικού Αερίου και θα αποτελείται από δύο τμήματα συνολικού μήκους 976 χιλιομέτρων.

Το χερσαίο τμήμα θα εκτείνεται σε μήκος περίπου 760 χιλιομέτρων, ακολουθώντας δυτική πορεία από τους Κήπους μέχρι το Φλωροβούνι της Περιφερειακής Ενότητας Θεσπρωτίας, ενώ το υποθαλάσσιο τμήμα του θα εκτείνεται σε μήκος περίπου 216 χιλιομέτρων, μέχρι το σημείο προσαιγιάλωσης στην Ιταλία και τον μετρητικό σταθμό στο Οτράντο, στην Περιφέρεια της Απουλίας.