Μια ματιά στο μέλλον προσφέρει η γερμανική νεοφυής επιχείρηση Lilium παρουσιάζοντας το πρώτο ιπτάμενο και πλήρως ηλεκτρικό ταξί στον κόσμο, το οποίο από το 2025 θα εξυπηρετεί το κοινό στα μεγάλα αστικά κέντρα

Το φουτουριστικό και μίνιμαλ στη σχεδίασή του αεροσκάφος πραγματοποίησε χθες την πρώτη του κανονική πτήση στα περίχωρα του Μονάχου, ύστερα από σχεδόν τέσσερα χρόνια εξέλιξης και δοκιμαστικών πτήσεων. Παρότι μπορεί να λειτουργεί και αυτόνομα, χωρίς δηλαδή πιλότο, διαθέτει μία θέση πιλότου καθώς και τέσσερις θέσεις επιβατών.

 «Το “μακριά” δεν είχε βρεθεί ποτέ τόσο κοντά», διαφημίζει η γερμανική νεοφυής επιχείρηση στην ηλεκτρονική σελίδα της. Σε αντίθεση με τη συντριπτική πλειονότητα αντίστοιχων προγραμμάτων που αναπτύσσουν ηλεκτρικά αεροσκάφη και έχουν μικρή ακτίνα πτήσης, το ταξί της Lilium θα διανύει αποστάσεις έως και 300 χιλιομέτρων, χάρη στους 36 κινητήρες τζετ που διαθέτει, και μάλιστα σε μόλις μία ώρα. Ενδεικτικά, αυτό σημαίνει για τους κατοίκους της Νέας Υόρκης ότι θα μπορούν να φτάσουν από το κέντρο του Μανχάταν στο διεθνές αεροδρόμιο «Τζον Φ. Κένεντι» μέσα σε έξι λεπτά. Με αυτοκίνητο η ίδια απόσταση καλύπτεται σε περίπου μία ώρα, συνυπολογίζοντας την κίνηση στους δρόμους.

Τιμή πτήσης

Το κόστος της πτήσης για την ίδια απόσταση στη Νέα Υόρκη θα κυμαίνεται γύρω στα 70 δολάρια ανά επιβάτη, όπως έχει αναφέρει ο Ρέμο Γκέρμπερ, γενικός εμπορικός διευθυντής της Lilium. Μια πτήση με το αεροσκάφος αυτό θα είναι δηλαδή φτηνότερη από ελικόπτερο, ανταγωνιζόμενη σε κόστος τις υπηρεσίες ενοικίασης λιμουζίνας.

Το φουτουριστικό και μίνιμαλ στη σχεδίασή του αεροσκάφος της γερμανικής start-up Lilium πραγματοποίησε χθες την πρώτη του κανονική πτήση, μετά σχεδόν τέσσερα χρόνια εξέλιξης και δοκιμαστικών πτήσεων. Παρότι μπορεί να λειτουργεί και αυτόνομα, δηλαδή χωρίς πιλότο, διαθέτει μία θέση πιλότου και τέσσερις θέσεις επιβατών.

Για την απόσταση από το κέντρο του Μανχάταν μέχρι το «Τζον Φ. Κένεντι» ένα ταξί της Uber κοστίζει από 52 έως 93 δολάρια.

Το αεροσκάφος, που κινείται πέντε φορές γρηγορότερα σε σχέση με τα αυτοκίνητα, παράγει μηδενικούς ρύπους και λιγότερο θόρυβο σε σχέση με μια μοτοσικλέτα. Αξιοσημείωτο στοιχείο της κατασκευής του είναι ότι απογειώνεται και προσγειώνεται καθέτως, χωρίς να απαιτείται διάδρομος απογείωσης και συνεπώς περιορίζοντας τις δαπάνες για αντίστοιχες υποδομές.

Η Lilium έχει συγκεντρώσει 100 εκατομμύρια δολάρια από επενδυτές και πρέπει να συγκεντρώσει τουλάχιστον άλλα τόσα, ώστε να φέρει το μοντέλο στην αγορά και να προσλάβει τον απαραίτητο αριθμό εργαζομένων, δήλωσε στην τηλεόραση του Bloomberg o Ντάνιελ Βίγκαντ, διευθύνων σύμβουλος της Lilium. Ο κινεζικός τεχνολογικός κολοσσός Tencent είναι ένας από τους επενδυτές της γερμανικής νεοφυούς επιχείρησης. Το σχέδιο της Lilium είναι να διαθέσει τις υπηρεσίες της αρχικά σε δύο ή τρεις μητροπόλεις με αρκετά αεροπλάνα ώστε να είναι προσοδοφόρα, δηλαδή περίπου 20 αεροσκάφη στην κάθε τοποθεσία. Επιπλέον, η Lilium πρόκειται να παραμείνει ανεξάρτητη και θα εξακολουθήσει να φτιάχνει τους δικούς της κινητήρες, μπαταρίες και εξοπλισμό, σύμφωνα με τον Βίγκαντ.

Απαραίτητη προϋπόθεση για τη διάθεση των υπηρεσιών της Lilium στο κοινό είναι η έγκριση από τους υπεύθυνους φορείς σε ΗΠΑ και Ευρώπη και συγκεκριμένα από την ομοσπονδιακή υπηρεσία πολιτικής αεροπορίας των ΗΠΑ (FAA) και τον ευρωπαϊκό οργανισμό ασφάλειας της αεροπορίας (EASA). Το μοντέλο της Lilium είναι το πρώτο ηλεκτρικό αεροσκάφος που υποβάλλεται στη διαδικασία πιστοποίησης από τις αρμόδιες αρχές.

Απήχηση

Η ανάπτυξη των ηλεκτρικών αεροπλάνων έχει μετατραπεί σε αγώνα δρόμου μεταξύ των κατασκευαστών αεροσκαφών. Μεταξύ πολλών άλλων εταιρειών και νεοφυών επιχειρήσεων, η Airbus και η Boeing επενδύουν για τη δημιουργία ηλεκτρικών και αυτόνομων αεροπλάνων.

Ωστόσο, πρόσφατη έρευνα της Airbus δείχνει ότι το κοινό δεν είναι ακόμη αρκετά ώριμο ώστε να δοκιμάσει πτήση σε μη επανδρωμένο αεροσκάφος. Μόλις το 44% των ερωτηθέντων υποστήριξε πλήρως ή μερικώς τέτοιου είδους πτήσεις. Σύμφωνα με την έρευνα της Airbus, στην ιδέα της πτήσης σε μη επανδρωμένο αεροσκάφος αντιδρούν θετικότερα τα άτομα ηλικίας από 23 έως 34 ετών σε σχέση με την κατηγορία ηλικίας από 75 έως 84 ετών. Βασικοί λόγοι, για τους οποίους το κοινό εκφράζει αμφιβολίες, είναι το ζήτημα της ασφάλειας όσων βρίσκονται στο έδαφος και η ανησυχία για τυχόν ηχορρύπανση.

(από την εφημερίδα "ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ")