Β. Χαλκιάς, Hellastron: Οδοφωτισμός και Φωτεινή Σηματοδότηση τα Πεδία Εφαρμογής Συμβάσεων ΣΔΙΤ

Β. Χαλκιάς, Hellastron: Οδοφωτισμός και Φωτεινή Σηματοδότηση τα Πεδία Εφαρμογής Συμβάσεων ΣΔΙΤ
της Βάσως Βεγιάζη
Πεμ, 14 Μαρτίου 2019 - 17:15

«Με τους προϋπολογισμούς των χωρών να μην έχουν πολλά περιθώρια στη χρηματοδότηση της κατασκευής των απαραίτητων υποδομών, οι Συμπράξεις Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) αποτελούν ένα χρήσιμο εργαλείο, το οποίο πρέπει να προωθηθεί και σε άλλους τομείς, πέραν της κατασκευής αυτοκινητοδρόμων.

Ο οδοφωτισμός και η φωτεινή σηματοδότηση, με τεχνολογία LED, μπορούν κάλλιστα να αποτελέσουν πεδίο εφαρμογής συμβάσεων ΣΔΙΤ», ανέφερε ο πρόεδρος της Hellastron Βασίλης Χαλκιάς, στη χθεσινή εκδήλωση του ΣΕΣ για την έναρξη του οδοιπορικού, με τίτλο «Ασφαλείς και έξυπνες μετακινήσεις στη δεκαετία 2020 – 2030».

Μεταξύ άλλων, ο κ. Χαλκιάς υπογράμμισε τα οφέλη στην οδική ασφάλεια από την ολοκλήρωση των αυτοκινητοδρόμων, σημειώνοντας ότι ο δείκτης νεκρών στην Ελλάδα ανά δισεκατομμύρια οχηματοχιλιόμετρα είναι της τάξης του 5,4, με τον αντίστοιχο δείκτη για τα μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης (EU19) να κυμαίνεται  στο 5,9 (για την περίοδο 2015-2017).

«Αν αναλογιστούμε όμως τον αριθμό των νεκρών συνανθρώπων μας, ανεξάρτητα από τα διανυθέντα οχηματοχιλιόμετρα (τα οποία έχουν αυξητική τάση), θα πρέπει α οι προσπάθειές μας και να συνεχιστούν και να διευρυνθούν», συμπλήρωσε ενδεικτικά.

Aκολουθούν αποσπάσματα της ομιλίας του προέδρου της Hellastron Βασίλη Χαλκιά:

Αρχικά θα ήθελα να σας ευχαριστήσω για την ιδιαίτερη τιμή που μου κάνετε προσκαλώντας την Ένωση των Ελληνικών Αυτοκινητοδρόμων, την HELLASTRON και εμένα προσωπικά στη σημερινή τελετή έναρξης του οδοιπορικού με τίτλο «Ασφαλείς και έξυπνες μετακινήσεις στη δεκαετία 2020-2030».

Από την πλευρά μας, ως HELLASTRON, εκπροσωπώντας το σύνολο των ελληνικών αυτοκινητοδρόμων και υποδομών με διόδια, είμαστε δίπλα στον Σύλλογο μιας και έχουμε αμφότεροι ως πρώτη προτεραιότητα την προαγωγή της οδικής ασφάλειας.

Σήμερα το δίκτυο αυτοκινητοδρόμων στη χώρα έχει ολοκληρωθεί σε ένα σημαντικό ποσοστό στην ηπειρωτική χώρα και φτάνει στα 2.133 χλμ., φέρνοντας τους προορισμούς σε όλη την Ελλάδα πιο κοντά και προσφέροντας μεγαλύτερη ασφάλεια στα ταξίδια.

Η διαχείριση της κυκλοφορίας και η οδική ασφάλεια είναι μια καθημερινή ενασχόληση των μελών μας, που προλαμβάνει και έτσι σώζει ζωές, και δίνει στους χρήστες μας την απαιτούμενη προστιθέμενη  «αξία»  για τα διόδια  που πληρώνουν.

Με γνώμονα το καθήκον μας για ευαισθητοποίηση του κοινωνικού συνόλου σε θέματα οδικής ασφάλειας , έχουμε κάνει  πάνω από 300 δράσεις και καμπάνιες τα τελευταία 10 χρόνια, είτε μεμονωμένα ως Αττική Οδός, είτε ως λειτουργοί των αυτοκινητοδρόμων είτε ως HELLASTRON.

Θεωρούμε ότι έτσι έχουμε συμβάλλει κι εμείς στη γενικότερη μείωση των νεκρών σε τροχαία ατυχήματα σε εθνικό επίπεδο, όπου έχει σημειωθεί μείωση της τάξης του 60% από το 2001 μέχρι σήμερα, όταν ο μέσος όρος για την ΕΕ είναι 54%.  

Όσον αφορά στη μείωση των νεκρών στο δίκτυο των ελληνικών αυτοκινητοδρόμων, ο δείκτης νεκρών ανά δισεκατομμύρια οχηματοχιλιόμετρα είναι της τάξης του 5,4, με τον αντίστοιχο δείκτη για τα μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης (EU19) να κυμαίνεται  στο 5,9 (για την περίοδο 2015-2017).

Αν αναλογιστούμε όμως τον αριθμό των νεκρών συνανθρώπων μας, ανεξάρτητα από τα διανυθέντα οχηματοχιλιόμετρα (τα οποία έχουν αυξητική τάση), θα πρέπει α οι προσπάθειές μας και να συνεχιστούν και να διευρυνθούν.

Στο τομέα των στρατηγικών η ΕΕ προωθεί την αρχή «ο χρήστης ο ρυπαίνων πληρώνει».  Με τους προϋπολογισμούς των χωρών να μην έχουν πολλά περιθώρια στη χρηματοδότηση της κατασκευής των απαραίτητων υποδομών, οι Συμπράξεις Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα αποτελούν ένα χρήσιμο εργαλείο το οποίο πρέπει να προωθηθεί και σε άλλους τομείς, πέραν της κατασκευής αυτοκινητοδρόμων.

Οδοφωτισμός και Φωτεινή Σηματοδότηση, με τεχνολογία LED, μπορούν κάλλιστα να αποτελέσουν πεδίο εφαρμογής συμβάσεων ΣΔΙΤ.

Τεχνολογικές εξελίξεις που επικεντρώνονται στο όχημα και στις υποδομές οδηγούν την κούρσα των συνδεδεμένων και αυτόνομων οχημάτων (Connected and Autonomous Vehicles), ενώ η μαζική εφαρμογή της ηλεκτροκίνησης είναι προ των πυλών.  Όλα αυτά προβλέπεται να αλλάξουν δραστικά τον τομέα των μεταφορών την επόμενη δεκαετία.

Ας μην ξεχνάμε ότι στις αρχές του προηγούμενου αιώνα ήταν η δεκαετία του 1900 – 1910 που μας πήρα από τις συρόμενες από άλογα άμαξες στα αυτοκίνητα.  Έτσι τότε οι άνθρωποι ονόμαζαν τις άμαξες cars και τα αυτοκίνητα horseless cars για να επικρατήσει ο όρος cars έναντι του motor vehiches.

Έτσι, με όλες μας τις ιδιότητες αλλά κυρίως ως HELLLASTRON, μπορούμε να δηλώσουμε ότι θα συμπαρασταθούμε αμέριστα και σε αυτή την προσπάθεια του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων.  Η βοήθεια μας δεν θα είναι μόνο υλική, δηλαδή ως χορηγός του οδοιπορικού.

Ταυτόχρονα, είμαστε πρόθυμοι να μοιραστούμε την τεχνογνωσία που έχουμε αποκομίσει όλα αυτά τα χρόνια στους τομείς που ανέφερα στην αρχή.

Θέλουμε πραγματικά να συνεργαστούμε με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς για την ευόδωση των προσπαθειών που κάνετε, για να γίνουν πραγματικά έξυπνες και προπαντός ασφαλείς οι μετακινήσεις την επόμενη δεκαετία.

Η συμβολή του Συλλόγου στην εξέλιξη του κλάδου των μεταφορών όλα αυτά τα χρόνια είναι ιδιαιτέρως ποιοτική και αποτελεσματική.

Θέλω λοιπόν να ευχηθώ ολόψυχα καλή επιτυχία στο οδοιπορικό αυτό αλλά και σε κάθε άλλη δράση του Συλλόγου.

(metaforespress.gr)