Ο Αλεξάντρ ντε Ζινιάκ, Γενικός Διευθυντής της Διεθνούς Ένωσης Αεροπορικών Μεταφορών (IATA), δήλωσε σήμερα ότι χρειάζεται να ανακοινωθούν τα αποτελέσματα της έρευνας που διενεργείται για την πολύνεκρη συντριβή ενός αεροσκάφους Boeing 737 MAX 8 της Ethiopian Airlines, την Κυριακή, προτού εξαχθεί οποιοδήποτε συμπέρασμα για το δυστύχημα ή το αεροσκάφος.

«Η πιο σοβαρή και σθεναρή στάση είναι να ελέγχεις και να επαληθεύεις και να διαπιστώνεις τα γεγονότα», τόνισε ο Ντε Ζινιάκ σε δημοσιογράφους, στο περιθώριο μιας συνόδου του κλάδου στη Σιγκαπούρη. «Ως προς αυτό το ζήτημα, η πάγια θέση μας είναι να περιμένουμε τα αποτελέσματα της έρευνας, προτού εξαγάγουμε οποιοδήποτε συμπέρασμα».

Ο Γενικός Διευθυντής της IATA πρόσθεσε ότι κατέγραψε τις αποφάσεις των κυβερνήσεων της Κίνας, της Ινδονησίας και της Σιγκαπούρης να καθηλώσουν τα αεροσκάφη του τύπου στο έδαφος μετά το δυστύχημα.

Σημειώνεται πως η IATA εκπροσωπεί περίπου 260 αερομεταφορείς παγκοσμίως.

Από την πλευρά της, η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας των ΗΠΑ (FAA) εξέδωσε πιστοποιητικό αξιοπλοΐας για το BOEING 737 MAX 8 προς τη διεθνή κοινότητα (Continued Airworthiness Notification to the International Community, CANIC).

Στην ανακοίνωσή της, η αμερικανική ρυθμιστική αρχή αναφέρει ότι προβλέπει πως υποχρεωτικές σχεδιαστικές αλλαγές στο 737 MAX θα πραγματοποιηθούν τον Απρίλιο.

Η FAA σημειώνει επίσης στην ανακοίνωσή της ότι η έρευνα για τη συντριβή του αεροσκάφους της Ethiopian Airlines συνεχίζεται και «μέχρι στιγμής δεν έχουν υπάρξει στοιχεία για να εξαχθούν συμπεράσματα ή να ληφθούν μέτρα».

Η Boeing θα αναβαθμίσει το λογισμικό των 737 MAX 8 εντός «εβδομάδων»
Αργά το βράδυ της Δευτέρας (τα ξημερώματα της Τρίτης ώρα Ελλάδας) η Boeing επιβεβαίωσε ότι θα εγκαταστήσει μια αναβάθμιση του λογισμικού σε όλα τα αεροσκάφη του τύπου 737 MAX 8, λίγες ώρες αφότου η ομοσπονδιακή υπηρεσία πολιτικής αεροπορίας (FAA) ανακοίνωσε πως θα ζητήσει να γίνουν «αλλαγές στον σχεδιασμό» του μοντέλου ως τον Απρίλιο.

Η Boeing δεν έκανε ρητώς καμία συσχέτιση ανάμεσα στην αναβάθμιση αυτή και στη συντριβή ενός 737 MAX 8 της Ethiopian Airlines προχθές Κυριακή στην Αιθιοπία. Στην ανακοίνωση πάντως εκφράζονται τα συλλυπητήρια της διεύθυνσής της προς τους συγγενείς των 157 ανθρώπων που έχασαν τη ζωή τους.

Η εταιρεία εξήγησε ότι μετά την προηγούμενη συντριβή αεροπλάνου του τύπου που ανήκε στη Lion Air, στην Ινδονησία τον Οκτώβριο, αναπτύχθηκε μια «βελτίωση του λογισμικού ελέγχου» του 737 MAX, προκειμένου το μοντέλο να γίνει «ακόμη πιο ασφαλές». Η αναβάθμιση του λογισμικού σε όλο τον στόλο θα γίνει «μέσα στις ερχόμενες εβδομάδες», διαβεβαίωσε.

Αναστολή πτήσεων
Εν τω μεταξύ, η αρχή πολιτικής αεροπορίας της Σιγκαπούρης ανακοίνωσε σήμερα ότι απαγορεύει μέχρι νεωτέρας την είσοδο όλων των αεροσκαφών Boeing 737 MAX στον εναέριο χώρο της πόλης-κράτους της Ασίας, δύο ημέρες μετά τη συντριβή αεροσκάφους του τύπου στην Αιθιοπία, με αποτέλεσμα να σκοτωθούν 157 άνθρωποι.

Η αρχή ενημέρωσε ότι «αναστέλλει προσωρινά» τις πτήσεις «όλων των τύπων του μοντέλου Boeing 737 MAX προς και από τη Σιγκαπούρη», μετά «τα δύο θανατηφόρα δυστυχήματα στα οποία ενεπλάκησαν 737 MAX μέσα σε λιγότερους από πέντε μήνες», με ανακοίνωση που έδωσε στη δημοσιότητα.

Η αναστολή αφορά την εταιρεία SilkAir (Σιγκαπούρη, θυγατρική της Singapore Airlines), καθώς και τις China Southern Airlines (Κίνα), Garuda (Ινδονησία), Shandong Airlines (Κίνα) και Lion Air (Ινδονησία, και τη θυγατρική της στην Ταϊλάνδη).

Εξάλλου, και ο μεξικανικός αερομεταφορέας Aeroméxico ανακοίνωσε τη Δευτέρα ότι αναστέλλει τις πτήσεις των έξι αεροσκαφών Boeing 737 MAX 8 που ανήκουν στον στόλο του, ωσότου λάβει σαφείς πληροφορίες σχετικά με την έρευνα για τη συντριβή αεροπλάνου της Ethiopian Airlines αυτού του τύπου στην Αιθιοπία, την Κυριακή.

«Οι πτήσεις που εκτελούνται από αυτά τα αεροσκάφη θα καλυφθούν από τον υπόλοιπο στόλο», διαβεβαίωσε η εταιρεία σε ανακοίνωσή της.

Η συντριβή του 737 Max 8 των αιθιοπικών αερογραμμών κοντά στην Αντίς Αμπέμπα, τέσσερις μήνες έπειτα από παρόμοιο δυστύχημα στο οποίο ενεπλάκη το ίδιο μοντέλο αεροσκάφους της Lion Air στην Ινδονησία, οδήγησε πολλές κυβερνήσεις και εταιρείες να τα καθηλώσουν στο έδαφος. Οι αρχές της Κίνας, της Ινδονησίας, της Νότιας Κορέας και της Μογγολίας προέβησαν στην ίδια ενέργεια, ακολουθώντας τις Ethiopian Airlines, Comair (Νότια Αφρική) και Cayman Airways.

Πάντως οι περισσότερες εταιρείες που έχουν εφοδιαστεί με αεροσκάφη αυτού του τύπου συνεχίζουν κανονικά τις πτήσεις τους.

Πράγμα που άφησε να εννοηθεί και η Copa Airlines (Παναμάς) τη Δευτέρα. όταν ανακοίνωσε πως θα αναμείνει τα αποτελέσματα της έρευνας για τη συντριβή του 737 MAX 8 και θα εφαρμόσει τις οδηγίες της κατασκευάστριας εταιρείας και των αρμόδιων φορέων.