Ενώ τρέχουν οι διαδικασίες, από πλευράς ΥΠΕΝ, για το διαχωρισμό της ΔΕΠΑ, έτσι ώστε το σχετικό νομοσχέδιο να έχει κατατεθεί στην Βουλή στις 28 Φεβρουαρίου, η Δημόσια Επιχείρηση Αερίου επεξεργάζεται σχέδια για τη ναυπήγηση ενός πλοίου μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου, στο πλαίσιο της επέκτασης της δραστηριότητάς της στην αγορά του LNG.

Η ΔΕΠΑ προετοιμάζει την προκήρυξη διαγωνισμού για την πρόσληψη τεχνικού συμβούλου που θα αναλάβει την κατασκευή του LNG carrier, με στόχο να τροφοδοτεί με υγροποιημένο φυσικό αέριο πλοία στον Πειραιά και σε άλλα λιμάνια της χώρας. Ο διαγωνισμός, όπως αναφέρουν καλά πληροφορημένες πηγές, θα προκηρυχθεί έως τα τέλη Μαρτίου.

Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, το πλοίο θα έχει χωρητικότητα περί τα 3.000 κυβικά μέτρα LNG και θα είναι το πρώτο του είδους τόσο στην Ελλάδα όσο και στην Α. Μεσόγειο. 

Πρέπει να σημειωθεί ότι η χρήση του LNG στη ναυτιλία, ιδίως σε ορισμένες κατηγορίες, όπως είναι τα σκάφη της ακτοπλοΐας, αποτελεί την καλύτερη λύση για την αντιμετώπιση των αυστηρότερων περιβαλλοντικών απαιτήσεων που θα ισχύουν παγκοσμίως, για τα ναυτιλιακά καύσιμα, από τις αρχές του 2020, αλλά και των νέων περιβαλλοντικών απαιτήσεων που μέλλουν να επιβληθούν προεχώς.

Σημειωτέον ότι η ΔΕΠΑ συντονίζει το συγχρηματοδοτούμενο από την Ε.Ε. πρόγραμμα «POSEIDON MED II», που αφορά στη διείσδυση του LNG στη ναυτιλία, καθώς και του προγράμματος «Blue HUBS», που αναφέρεται στην κατασκευή των πρώτων μέσων τροφοδοσίας με υγροποιημένο φυσικ’ο αέριο.