O διευθύνων σύμβουλος της ΕΛΙΝΟΙΛ, Γιάννης Αληγιζάκης, παρουσίασε, χθες, τα πεπραγμένα της εταιρείας καυσίμων, με αφορμή τα 65 χρόνια από την ίδρυσή της. Αναφερόμενος στην εξαγωγική δραστηριότητα της ΕΛΙΝΟΙΛ, ο κ. Αληγιζάκης τόνισε πως: "Είναι μονόδρομος για εμάς ότι θα συνεχίσουμε την δραστηριότητα μας στο εξωτερικό, είναι μια πολύ δύσκολη προσπάθεια, αλλά μας αμείβει και μας κάνει να νιώθουμε, εκτός από υπερήφανοι και ασφαλείς".

 

Σήμερα, η ελληνική αγορά κινείται σε σταθερά αρνητικούς ρυθμούς. Η έκθεση του ΟΟΣΑ, επιβεβαιώνει σωστά από τον Μάιο και μετά, ότι υπάρχει πρόβλημα.

Έλλειψη σταθερότητος!! Αβεβαιότητα!! Και αυτό συντηρείται από το πολύ ρευστό πολιτικό σύστημα. Το ζούμε από τον Οκτώβριο! Μια διαρκώς αυξανόμενη προεκλογική περίοδος, που βυθίζει την ελληνική αγορά, με ρυθμούς μείωσης, πρωτόγνωρους.

Ενδεικτικό είναι ότι η αγορά στα καύσιμα κίνησης, υποχωρεί σταθερά από τον Σεπτέμβριο με ρυθμούς από -4% έως -9% και μετά και ο Ιανουάριος «τρέχει» με -10% στις Βενζίνες και -8% στο Dk.

Μια αγορά, που έχει μείνει από ρευστότητα διότι το Κράτος δεν επιστρέφει χρήματα και λείπουν 2 δις από την αγορά.

Και ένας καταναλωτής, που δεν έχει το διαθέσιμο εισόδημα από τους συνεχείς φόρους και αδυνατεί να πληρώσει, με αποτέλεσμα να έχει αλλάξει εντελώς τις συνήθειες και την καθημερινότητα του. Τουλάχιστον βραχυπρόθεσμα, οι προοπτικές στην Ελλάδα εξακολουθούν αρνητικές για τις ελληνικές επιχειρήσεις.

Η οικονομική κρίση, έχει χτυπήσει την αγορά καυσίμων από το 2010.

Σε διάστημα 9 ετών, η αγορά υποχώρησε 43%. Δυστυχώς, πολλοί θα έλεγαν, οι περισσότερες εταιρίες άργησαν να συνειδητοποιήσουν το βάθος της κρίσης και δεν αντέδρασαν.

Λίγες επιβίωσαν!

Στην ΕΛΙΝΟΙΛ έγκαιρα διαπιστώσαμε, στα τέλη του 2012, ότι η κρίση ήλθε για να μείνει στην Ελλάδα. Η ελληνική οικονομία, βυθιζόταν κάθε μέρα και περισσότερο.

Στις αρχές του 2013, αποφασίσαμε ότι πρέπει να αλλάξουμε την στρατηγική μας ανάπτυξη. Η απόφαση μας ήταν, με έδρα την Ελλάδα, να δραστηριοποιηθούμε διεθνώς. Όμως το 2013, το όνομα της Ελλάδος είχε δυστυχώς πολύ κακή εικόνα έξω. Ήταν ανέκδοτο να βγεις έξω και να πείσεις ξένες εταιρίες να εμπιστευθούν την τροφοδοσία τους σε μια ελληνική εταιρία. Και μάλιστα, ελληνική εταιρία χωρίς Διυλιστήρια, διότι εξαγωγές κάνουν τα 2 Διυλιστήρια, τελείως διαφορετικά όμως. Ένα διυλιστήριο, πρέπει να παράγει τα σωστά προϊόντα ενώ η δουλειά μιας εταιρίας είναι να ικανοποιεί τις ανάγκες του κάθε πελάτη. Και αυτό ξέρουμε να το κάνουμε, καλύτερα από κάθε άλλη εταιρία στον κλάδο!!

Με όπλο αυτό, καταφέραμε να τους πείσουμε να εμπιστευθούν μια ελληνική εταιρία. Γιατί υπάρχουν κάποιες εξαιρετικές ελληνικές εταιρίες!

Ξεκινήσαμε το 2014 με 50.000ΜΤ. Σήμερα, πουλάμε 3.000.000ΜΤ σε 17 χώρες. Σε 3 Ηπείρους, Ασία, Αφρική και Ευρώπη. Και αν θέλετε μια τελευταία σύγκριση. Έχοντας το 10% της ελληνικής αγοράς, πουλάμε 600.000ΜΤ σε σύγκριση με τα 3.000.000 στο εξωτερικό.

Και πριν λίγο διάστημα, κάναμε εξαγωγή στην 4η Ήπειρο, την Αμερική.

Συνεπώς, μονόδρομος είναι ότι θα συνεχίσουμε την δραστηριότητα μας στο εξωτερικό, διότι αυτό είναι μια πολύ δύσκολη προσπάθεια, αλλά μας αμείβει και μας κάνει να νιώθουμε, εκτός από υπερήφανοι και ασφαλείς.

Όμως, δεν μπορούν οι Διεθνείς πωλήσεις να είναι η μόνη μας επιλογή.

Το σπίτι μας είναι εδώ.

65 χρόνια ιστορίας, είναι εδώ.

Χιλιάδες πελάτες είναι εδώ.

3 εγκαταστάσεις, 3 πλοία, 2 εργοστάσια και αμέτρητες επενδύσεις και υποδομές, σε κάθε εμπορική δραστηριότητα, είναι εδώ.

Άρα, πρέπει να κάνουμε εδώ, την σωστή κίνηση.

Η Ελλάδα θα αρχίσει σταδιακά να συνέρχεται.

Η αγορά θα βρει τους ρυθμούς της.

Οριοθετούμε λοιπόν τους στόχους μας.

Ο πρώτος και πιο σημαντικός στόχος, έχει σχέση με την μεγαλύτερη παθογένεια της αγοράς καυσίμων.

Μια αγορά πολύ παραβατική, που δυστυχώς, παρά τα μέτρα τα σωστά που σχεδιάσθηκαν, υποφέρει ακόμη σε παραβατικότητα.

Το «γήπεδο» της ποιότητας, το ξέρει καλά η ΕΛΙΝΟΙΛ και σε αυτό παίζει, εδώ και 30 χρόνια.

Οι εποχές όμως άλλαξαν. Άλλοι τρόποι παραβατικότητας το 2000, άλλοι σήμερα. Πιο εξελιγμένοι.. Βλέπετε, όλοι αυτοί οι «περίεργοι τύποι», είναι πάντα «ένα βήμα μπροστά», σε αυτό που σχεδιάζει το Κράτος ή η οποιαδήποτε σωστή εταιρία.

Συνεπώς, έπρεπε να σχεδιάσουμε κάτι άλλο.

Τα τελευταία χρόνια, εφαρμόσαμε μια σειρά διαδικασιών, που εξασφαλίζουν ποιοτικές υπηρεσίες, ποιοτικά προϊόντα και ασφαλείς παραδόσεις στον καταναλωτή.

Είτε είναι σπίτι, είτε σκάφος, είτε είναι πρατήριο, είτε βιομηχανία.

Μπορώ να αναφέρω ενδεικτικά, κάποιες από τις διαδικασίες:

Παραδόσεις στην Θέρμανση, με βυτία με υπαλλήλους δικούς μας, οι οποίοι έχουν μια πολύ σωστή και δίκαιη αμοιβή. Συγχρόνως, οργανώσαμε ένα ολοκληρωμένο σύστημα με ελεγκτές, που απροειδοποίητα ελέγχουν αν οι παραδόσεις γίνονται σωστά και ακολουθούν τις διαδικασίες.

Έλεγχος κάθε προϊόντος που παραλαμβάνουμε από τα Διυλιστήρια, ως προς την ποιότητα και την ποσότητα.

Ειδικές διαδικασίες στις παραδόσεις σκαφών, που να εξασφαλίζουν ότι δεν θα γίνει καμία μόλυνση στην θάλασσα.

Επένδυση σε ειδικά δεξαμενόπλοια για παραδόσεις στα Νησιά.

Το δυστύχημα του Αγ. Ζώνη, δείχνει πόσο σημαντική είναι η επένδυση που κάναμε, όχι μόνο γιατί παραδίδουμε με τον πιο σωστό και ασφαλή τρόπο τα καύσιμα στα Νησιά, αλλά δεν βάζουμε σε κανένα κίνδυνο ρύπανσης τις ελληνικές θάλασσες, που αποτελούν μοναδικό πλεονέκτημα της χώρας για την τουριστική ανάπτυξη.

Επεκτείναμε το πρόγραμμα με το ΕΜΠ, διευρύνοντας συνεχώς τους ελέγχους, ποιοτικούς αλλά και ποσοτικούς.

Συγχρόνως όμως και ανεξάρτητα από τους ελέγχους του ΕΜΠ,

κάναμε ad hoc ελέγχους, σε πρατήρια που παρουσίαζαν «ύποπτα» φαινόμενα, με δικά μας συνεργεία.

Σωστά θα παρατηρήσετε ότι όλα αυτά είναι σωστά. Αλλά, στο τέλος της ημέρας, κάνουμε αυτό που οφείλουμε να κάνουμε. Και το ίδιο κάνει κάθε υπεύθυνη εταιρία, που σέβεται το σήμα της.

Πράγματι!!

Έχετε δίκιο!!

Και οφείλουμε να παραδεχθούμε ότι κάποιοι σοβαροί ανταγωνιστές μας, έχουν κάνει πολύ σημαντικές κινήσεις στο θέμα εξασφάλιση της ποιότητας, ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια.

Όμως η ΕΛΙΝΟΙΛ είναι πρωτοπόρα στο ζήτημα αυτό.

Βλέπουμε ότι η αγορά, παρά τις προσπάθειες που έχουν γίνει από πλευράς Κράτους τα τελευταία 2 χρόνια, εξακολουθεί να είναι παραβατική. Διότι αν η παθογένεια της αγοράς είναι η παραβατικότητα, η παθογένεια του Δημοσίου είναι η έλλειψη συντονισμού, οργάνωσης και ταχύτητας, ΟΧΙ έλλειψη Νομικού Πλαισίου!!

Αυτό που αναζητούσαμε, ήταν να πρωτοπορήσουμε όπως αντίστοιχα είχαμε κάνει με την συνεργασία με το ΕΜΠ, 20 χρόνια πριν.

Το 2019 εγκαινιάζουμε την ΔΕΣΜΕΥΣΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ και το σήμα αυτό, θα υπογράφει κάθε ενέργεια μας και θα βρίσκεται σε κάθε πρατήριο μας, ώστε ο καταναλωτής να ξέρει και να είναι σίγουρος.

ΔΕΣΜΕΥΣΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ

Είναι μια σειρά από διαδικασίες που κάνουμε, που εξασφαλίζουν, σε απόλυτο βαθμό, την ποιότητα των προϊόντων που παραδίδουμε και των υπηρεσιών που προσφέρουμε στον Έλληνα καταναλωτή.

Έχουμε συμφωνήσει με την Bureau Veritas, μια από τις πιο αξιόπιστες ελεγκτικές εταιρίες στον κόσμο, η οποία θα ελέγχει όλες τις διαδικασίες που κάνουμε, προκειμένου να παραλαμβάνουμε και να διακινούμε όλα μας τα προϊόντα,  με απόλυτη ασφάλεια από τα Διυλιστήρια, στην εγκατάσταση, στον τελικό καταναλωτή.
Συγχρόνως, η B/V  θα κάνει ελέγχους κρυφούς, σε όλο το δίκτυο μας, παίρνοντας δείγματα, αναλύοντας τα άμεσα και ενημερώνοντας μας για την εικόνα του Δικτύου.

Με την μεθοδολογία που ακολουθεί και το ΕΜΠ, θα κάνουμε με δικά μας μυστικά οχήματα, ποσοτικούς ελέγχους για τις πειραγμένες αντλίες και τις ελλειμματικές παραδόσεις στα πρατήρια. Αυτονόητο είναι, τυχόν παραβατικά πρατήρια, απομακρύνονται άμεσα από το δίκτυο μας. Όμως δεν είναι αυτό που θα μας ξεχωρίσει από όλες τις άλλες εταιρίες, στο ζήτημα ΠΟΙΟΤΗΤΟΣ.

Η ουσιαστική διαφορά που μας ξεχωρίζει και το πρωτοποριακό, είναι το επόμενο βήμα. Διότι όντως κάποιοι ανταγωνιστές μας, μετρημένοι στα μισά δάχτυλα του χεριού, κάνουν το ίδιο.

Καμία από τις εταιρίες που ενδιαφέρονται για την ποιότητα, δεν προβλέπει την διαδικασία ότι κάποιος τρίτος φορέας, ελέγχει εάν όλα αυτά γίνονται όπως π.χ. λέει ότι τα κάνει η ΕΛΙΝΟΙΛ ή αν ελέγχει σωστά η B/V το δίκτυο, όπως εμείς υποστηρίζουμε.

Το καινούριο στοιχείο είναι ότι βάζουμε και έναν 3ο στην εξίσωση.

Συμφωνήσαμε με τον μεγαλύτερο ελεγκτικό οργανισμό του κόσμου, τους LLOYD’S, οι οποίοι θα ελέγχουν σε συγκεκριμένες χρονικές περιόδους, εάν όλα γίνονται όπως τα υποστηρίζουμε.

Ότι τηρούμε τις διαδικασίες που λέμε.

Ότι η Bureau Veritas κάνει ελέγχους σε όλες τις διαδικασίες.

Ότι πάει και ελέγχει το δίκτυο μας.

Και τότε και μόνον τότε, θα έχουμε την πιστοποίηση της. Αυτό γίνεται για πρώτη φορά, σε δίκτυο στην Ελλάδα.

Είναι μια τελείως πρωτοποριακή διαδικασία, όπου η ΕΛΙΝΟΙΛ πέτυχε την συνεργασία 2 τεράστιων οργανισμών, οι οποίοι συμφώνησαν στο project αυτό, το οποίο θα ξεκινήσει την 1η Μαρτίου. Η LLOYD’S BUSINESS ASSURANCE, είναι ο κορυφαίος παγκόσμιος Φορέας Πιστοποίησης συστημάτων διαχείρισης, στον κόσμο. Η B/V, είναι μια από τις μεγαλύτερες ελεγκτικές εταιρίες στον κόσμο. Το γεγονός ότι 2 από τις μεγαλύτερες εταιρίες στον κόσμο, συμφώνησαν να συμμετέχουν σε αυτό το project, επιβεβαιώνει και το κύρος της ΕΛΙΝΟΙΛ παγκοσμίως και την θέληση της να διασφαλίσει τον καταναλωτή, με τον πλέον αξιόπιστο και έγκυρο τρόπο, για την ποιότητα των προϊόντων που διαθέτει.

Θεωρούμε ότι αυτή η κίνηση, δίνει λύση στα αδιέξοδα του καταναλωτή ή στην ανύποπτη επιχείρηση, ότι τα καύσιμα που παρέλαβε και πλήρωσε πολύ ακριβά, είναι αυτά που πλήρωσε και όχι τα μισά!!

Όμως, όσο μας ενδιαφέρει να εξασφαλίσουμε ότι ο καταναλωτής αγοράζει την ποιότητα και την ποσότητα που πληρώνει, άλλο τόσο μας ενδιαφέρει να βγάλουμε και να προσφέρουμε τα καλύτερα προϊόντα στην αγορά. Ειδικά όταν ο καταναλωτής θα πληρώσει ακριβότερα, για κάτι πολύ ποιοτικό. Προχωρήσαμε στην ανάπτυξη μιας νέας γενιάς διαφοροποιημένων προϊόντων, των CRYSTAL.

Η ΕΛΙΝΟΙΛ, χρόνια είχε την λογική ότι, όταν δεν προσφέρεις ένα προϊόν που δίνει λύσεις σε πραγματικά προβλήματα, αλλά το βγάζεις για Marketinίστικους και μόνο λόγους, δεν θα έπρεπε να το βγάζεις. Και γι΄ αυτό, δεν βγάζαμε διαφοροποιημένα προϊόντα τα προηγούμενα χρόνια.

Με την ανάμειξη Biodiesel στο Diesel, επειδή είμαστε και παραγωγοί Biodiesel, γνωρίζαμε ότι δημιουργούνται προβλήματα στα φίλτρα.

Κάναμε μια μεγάλη έρευνα στην Αμερική, και καταλήξαμε σε ένα πρόσθετο, το οποίο χαρακτηρίσαμε «το φάρμακο» για το αυτοκίνητο.

Και έτσι, δημιουργήθηκε το πιο πετυχημένο προϊόν της ελληνικής αγοράς σύμφωνα με τις επιδόσεις του, που δεν επιτρέπει να δημιουργηθούν μύκητες. Είναι διαφορετικό να μην επιτρέπεις να δημιουργηθούν, από το να το αντιμετωπίζεις, αφού ήδη έχουν δημιουργηθεί.

Ακολούθησε ένα πολύ δύσκολο προϊόν, η UNL.CRYSTAL.

Πιο δύσκολη, διότι στο Diesel οι καλύτεροι πρεσβευτές ήταν οι επαγγελματίες που ξέρουν πολύ καλά, γιατί και αν πρέπει να πληρώσουν για ένα ακριβότερο προϊόν.

Η UNL. είναι στην φάση ανάπτυξης της. Αυξάνει συνεχώς τα ποσοστά της και εκτιμούμε ότι σύντομα θα έχει αντίστοιχες πωλήσεις με το Diesel, διότι κάνει εξαιρετική δουλειά στην οικονομία, διασφαλίζοντας καθαρότητα στον κινητήρα.

Συνεπώς, το πλάνο μας για το 2019, για την ελληνική αγορά, είναι η ανάπτυξη των πωλήσεων, στηριζόμενοι στην ποιότητα που εξασφαλίζει η ΔΕΣΜΕΥΣΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ και τα CRYSTAL.

Και αυτή είναι η πρώτη, πολύ ουσιαστική εμπορική κίνηση, που είπα στην αρχή, στην οποία προχωράμε το 2019. Μια συνδυασμένη κίνηση, η οποία θα δώσει και την δυνατότητα στον καταναλωτή να χρησιμοποιήσει ποιοτικά καύσιμα με πλήρη ασφάλεια και αναβαθμισμένες υπηρεσίες και στην ΕΛΙΝΟΙΛ, να αυξήσει ακόμη περισσότερο τα μερίδια της στην αγορά.

Το δεύτερο βήμα της ΕΛΙΝΟΙΛ έχει να κάνει με τις αλλαγές στην αγορά ενέργειας, που έρχονται.

Τα μηνύματα από όλο τον κόσμο είναι μεγάλα, ηχηρά και οι εταιρίες που τα αγνόησαν, απλά δεν έχουν μέλλον.

Τα παραδοσιακά καύσιμα, αρχίζουν σε όλο τον κόσμο και χάνουν μερίδιο. Μερίδιο που διεκδικεί η Ηλεκτρική Ενέργεια και το Φυσικό Αέριο.

Προς αυτή την κατεύθυνση κινείται η Ε.Ε., με τον ενεργειακό σχεδιασμό 2020-2030.

Την προηγούμενη εβδομάδα, το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας έστειλε στις Βρυξέλλες το σχέδιο της Ενεργειακής πολιτικής της Ελλάδος, μέχρι το 2030. Είναι σχέδιο φιλόδοξο και δεν γνωρίζουμε σήμερα ποιες θα είναι οι υποχρεώσεις που θα κληθούν να υλοποιήσουν οι εταιρίες πετρελαίου. Ελπίζω να μην τεθεί θέμα βιωσιμότητας των εταιριών πετρελαίου, με μέτρα που δεν μπορούν, με κανένα τρόπο, να υλοποιήσουν, αν και οι πρώτες εκτιμήσεις, μιλάνε για ακόμη μεγαλύτερη συμμετοχή των εταιριών πετρελαίου, ανεβάζοντας σημαντικά το κόστος για τις εταιρίες.

 

Στόχοι 2020-2030

 

Το σχέδιο προβλέπει στο τέλος του 2030, το Ελληνικό δημόσιο να έχει πάρει μέτρα που θα οδηγούν στην :

a.    Μείωση εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, έως 63%

b.    Αύξηση της συμμετοχής των Ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στο 32% της συνολικής κατανάλωσης ενέργειας

c.    Εξοικονόμηση τελικής κατανάλωσης ενέργειας 33%

Μια  στρατηγική, αντίστοιχη με πολλές ευρωπαϊκές χώρες, με στόχο την:

Πλήρη απελευθέρωση αγορών Ηλεκτρικής Ενέργειας και Φυσικού Αερίου
Προώθηση ΑΠΕ
Προώθηση χρήσης Φυσικού Αερίου σε όλες τις μορφές
Υπάρχουν σήμερα αρκετές απειλές και ευκαιρίες για τις εταιρίες πετρελαίου.

Η μεγαλύτερη απειλή είναι η φθίνουσα πορεία των παραδοσιακών υγρών καυσίμων, με την σταδιακή διείσδυση νέων προϊόντων Η.Ε. και Φ.Α. σε όλες τις μορφές και χρήσεις.

Δημιουργούνται όμως συγχρόνως, ευκαιρίες με το άνοιγμα μιας νέας αγοράς ενέργειας,  του Ηλεκτρικού Ρεύματος  και του Φυσικού Αερίου, με βελτιωμένες συνθήκες αγοράς και αύξηση ανταγωνισμού.

Έγκαιρα συνειδητοποιήσαμε τις αλλαγές που έρχονται και προχωράμε στο νέο πρόσωπο της ΕΛΙΝΟΙΛ.

Συγχρόνως, ανακοινώνουμε 2 σημαντικές εμπορικές κινήσεις προς την κατεύθυνση της ταχύτερης εξέλιξης μας, στο νέο περιβάλλον.

Στα 65 χρόνια μας είμαστε έτοιμοι να παρουσιάσουμε μια καινούρια φιλοσοφία, με σύγχρονες ιδέες που βοηθούν την ΕΛΙΝΟΙΛ να σταθεί πολύ ανταγωνιστικά, στο νέο περιβάλλον που δημιουργείται.

 

ΕΥΚΑΙΡΙΑ

 

Η ευκαιρία λοιπόν, για την ΕΛΙΝΟΙΛ είναι :

Νέες πηγές εσόδων
Σημαντική ενίσχυση του brand name ΕΛΙΝ
 

Στόχος μας

 

Κάτω από αυτές τις εξελίξεις, είναι ξεκάθαρος ο στόχος μας.

Η εξέλιξη μας σε έναν ολοκληρωμένο ενεργειακό όμιλο, με πλήρη ενεργειακή προϊοντική γκάμα, και δυνατότητα πλήρους κάλυψης των ενεργειακών αναγκών των πελατών και συγχρόνως μια σημαντική ευκαιρία ενδυνάμωσης των σχέσεων, με τους παραδοσιακούς πελάτες μας.

Η απειλή υπάρχει, η ευκαιρία υπάρχει, ο στόχος είναι ξεκάθαρος.

Το επόμενο και καθοριστικό ζήτημα, είναι το ΠΩΣ και με ΠΟΙΟ ΤΡΟΠΟ.

Είναι μια καινούρια αγορά. Υπάρχουν σήμερα στη αγορά της Ηλεκτρικής Ενέργειας και του Φυσικού Αερίου πολλές εταιρίες, όπως παλαιότερα και στα καύσιμα. 

Τώρα όλοι μαθαίνουν την νέα αγορά.

Αναγκάζονται να επενδύουν τεράστια ποσά, σε επικοινωνία. Λίγοι αλλά πολύ σημαντικοί και ισχυροί πάροχοι, επενδύουν σε τεχνογνωσία.

Δέλεαρ, η τεράστια πίτα των δις, που αφήνει πίσω υποχρεωτικά, η ΔΕΗ.

Θα μπορούσαμε να πειραματισθούμε και να δημιουργήσουμε δική μας τεχνογνωσία. Απλά, θα χάναμε πολλά χρήματα και θα ρισκάραμε το όνομα μας. Επιλέξαμε τον δρόμο της συνεργασίας και προχωρήσαμε σε στρατηγική συνεργασία με τον ΗΡΩΝ. Μια εταιρία που ανήκει στον όμιλο ΤΕΡΝΑ, που εδώ και χρόνια διατηρεί μια ισχυρότατη παρουσία στον κατασκευαστικό κλάδο και έχει επενδύσει πολύ έγκαιρα, τεράστια ποσά στην Ενέργεια και έχει μια πολύ ισχυρή παρουσία.

 

Ο ΗΡΩΝ σήμερα:

Είναι ο 1ος ιδιωτικός όμιλος που δραστηριοποιήθηκε στα πλαίσια της απελευθέρωσης αγοράς Ενέργειας και σήμερα κατέχει την 1η θέση σε μερίδια αγοράς στους εναλλακτικούς προμηθευτές Η.Ε.
Έχει μια πολύ ισχυρή μετοχική σύνθεση
Διαθέτει από το 2004, 2 σταθμούς παραγωγής Η.Ε. με Φυσικό Αέριο, συνολικής εγκατεστημένης ισχύος 600 MW
Βεβαίως, αυτά είναι αριθμοί.

Προϋπόθεση μιας σωστής συνεργασίας, είναι η «χημεία».

Με τον Όμιλο της ΤΕΡΝΑ, έχουμε συνεργασθεί στο χώρο των καυσίμων πολλές φορές. Στην Ε65 και την Ιονία οδό. Όμως το σημαντικότερο, ότι κάποια πράγματα τα βλέπουμε με την ίδια οπτική. Και ο Γιώργος Περιστέρης, ο Δ.Σ. της ΤΕΡΝΑ, όπως και εμείς, πιστεύει ότι πρέπει και αξίζει οι ελληνικές επιχειρήσεις να μένουν στην Ελλάδα να επενδύουν, «κόντρα στους καιρούς». Προχωρήσαμε λοιπόν, σε μια στρατηγική συνεργασία που προβλέπει:

Εμπορική συμφωνία για προμήθεια προϊόντων
Μεταφορά τεχνογνωσίας σε θέματα λειτουργίας αγοράς, εμπορικής διαχείρισης, τεχνικών θεμάτων και οργάνωση νέων δραστηριοτήτων.
Συνεργασία σε συγγενείς υπηρεσίες και προϊόντα π.χ. ηλεκτροκίνηση, CNG, Φ/Βολταϊκά
Αναζήτηση συνεργειών και εκμετάλλευσης υπάρχουσων δομών π.χ. δημιουργία φυσικών σημείων πώλησης, προγράμματα loyalty, ανάπτυξη εγκαταστάσεων
Αναζήτηση νέων μελλοντικών ευκαιριών όπως π.χ. πράσινα πιστοποιητικά
Αρχές Απριλίου ξεκινάμε τις 2 νέες δραστηριότητες, μπαίνουμε στην αγορά της Λιανικής και φυσικά της χονδρικής, κάτω από το όνομα:

 

ELECTRICON ELIN

AERION ELIN

(Όπως είναι το εμπορικό σήμα)

 

Συγχρόνως, την επόμενη εβδομάδα ξεκινά η πρώτη εγκατάσταση Φυσικού Αερίου στην Θεσσαλία, με 2 στόχους:

Τις πωλήσεις Φυσικού Αερίου σε αυτοκίνητα που σήμερα βρίσκονται σε πολύ χαμηλό επίπεδο, αλλά θέλουμε να δώσουμε το εμπορικό μας στίγμα, αλλά και
την ανάπτυξη πωλήσεων σε Θέρμανση και Βιομηχανία, δεδομένου ότι το δίκτυο Φυσικού Αερίου της περιοχής, είναι μεγάλο και διευρύνεται.
Στόχος μας και για τις 2 αγορές, να αξιοποιήσουμε:

Ένα εκτεταμένο δίκτυο λιανικής 620 πρατηρίων
Ένα πολύ μεγάλο αριθμό βιομηχανιών, βιοτεχνιών, μεταφορικών εταιριών , που κινούνται σε μια αγορά όπου η ΕΛΙΝΟΙΛ κατέχει το 20%
Ένα πολύ μεγάλο αριθμό πελατών Λιανικής Θέρμανσης, που ξεπερνά τους 20.000, τους οποίους εξυπηρετούμε απ’ ευθείας σαν ΕΛΙΝΟΙΛ, όχι μέσω τρίτων
Ένα πολύ μεγάλο κύμα πελατών προμηθευτών, που συνεργαζόμαστε
Θα έλεγα όμως, ότι το ισχυρότερο όπλο μας, κρύβεται αλλού.

Σήμερα γνωρίζουμε από έρευνες, ότι 7 στους 10 πελάτες, παραμένουν στην ΔΕΗ παρόλο που τους προσφέρονται πολύ ευνοϊκότεροι οικονομικοί όροι, διότι διστάζουν να αλλάξουν πάροχο.

Δεν υπάρχει εμπιστοσύνη. Η ιστορία π.χ. της ENERGA, έχει βοηθήσει στην κατεύθυνση αυτή.

Η ΕΛΙΝΟΙΛ έχει 65 χρόνια παρουσίας, με μια πολύ δημιουργική εμπορική πορεία και μια εμπορική φιλοσοφία που στόχο έχει να κτίζει προσωπικές και απ΄ ευθείας σχέσεις με πελάτες.

Η ΕΛΙΝΟΙΛ ποτέ στα 65 χρόνια, δεν επιχείρησε να αναπτυχθεί μέσω τρίτων. Είτε εμπόρων, είτε μεταπωλητών, είτε παραγγελιοδόχων. Θα μπορούσε να είχε πολύ μεγαλύτερο μερίδιο στην αγορά, δεν θα είχε όμως αυτό που την ξεχωρίζει από τις άλλες εταιρίες. Την απ’ ευθείας σχέση όπως π.χ. έχει στην αγορά της Λιανικής Θέρμανσης ή στις Μαρίνες και στα σκάφη.

Έχουμε λοιπόν, ένα πολύ ισχυρό όπλο έναντι των ανταγωνιστών μας. Και φυσικά, θα φροντίσουμε να το αξιοποιήσουμε. Και έχουμε επίσης, κάτι άλλο, ιδιαίτερα δυνατό.

Οι άλλοι ανταγωνιστές, προχωράνε σε συνεργασίες με τρίτους, για να δημιουργήσουν δίκτυο πωλήσεων.

Εμείς έχουμε 620 σημεία με πρατηριούχους, που είναι «δεμένοι» μαζί μας. Δεμένοι, συναισθηματικά.

Βεβαίως έχουμε να κάνουμε πολύ δουλειά στο κομμάτι αυτό. Και δεν είναι μόνον οι πρατηριούχοι και η ιδιοκατανάλωση των 620 πρατηρίων. Είναι κυρίως, οι πελάτες των πρατηριούχων. Και εδώ είναι χιλιάδες καταναλωτές!!

Αυτό όμως, προϋποθέτει ότι οι πρατηριούχοι θα ακολουθήσουν το όραμα μας. Δεν θέλουμε «βενζινάδες». Θέλουμε μικρούς επιχειρηματίες, που θα πωλούν ενέργεια.

Καύσιμα, Ηλεκτρικό Ρεύμα, Φυσικό Αέριο

Όσοι πρατηριούχοι συνειδητοποιήσουν έγκαιρα, ότι η αγορά αλλάζει, ότι τα παραδοσιακά καύσιμα που πωλούν, φεύγουν από την αγορά και αποκαθίστανται από Φυσικό Αέριο και Ηλεκτρικό Ρεύμα, αυτοί, όχι μόνον θα επιβιώσουν αλλά θα είναι σε θέση να αναπτύξουν υγιείς επιχειρήσεις με προοπτικές.

Οι άλλοι αργοπεθαίνουν.

Τα 8.500 πρατήρια, έγιναν 5.500.

Οι εταιρίες επενδύουν σε δικά τους πρατήρια. Στην ΕΛΙΝΟΙΛ πιστεύουμε στην δύναμη και τον ρόλο του επιχειρηματία πρατηριούχου.

Αυτόν καλούμε κοντά μας. Να μας ακολουθήσει στην νέα εποχή.

Αυτή είναι η 2η εμπορική κίνηση, που βάζει την ΕΛΙΝΟΙΛ στην νέα αγορά και την εξελίσσει σε Ενεργειακό Όμιλο, με υγρά, στερεά καύσιμα, ηλεκτρική ενέργεια, φυσικό αέριο και βιοκαύσιμα.

Είμαστε λοιπόν έτοιμοι, με σιγουριά και αυτοπεποίθηση, να μπούμε στις καινούριες αγορές, με στόχο να διαγράψουμε αντίστοιχη πορεία με όλες τις δραστηριότητες που έχουμε αναπτύξει μέχρι σήμερα.

Είμαστε έτοιμοι να συνεχίσουμε την ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΕΥΘΥΝΗΣ, που συνέπεια ακολουθούμε μέχρι σήμερα, σε κάθε μας δραστηριότητα.