Με την ολοκλήρωση και τη βελτίωση καίριων υποδομών, όπως είναι τα λιμάνια, οι αυτοκινητόδρομοι, τα αεροδρόμια και ο σιδηρόδρομος, σε συνδυασμό με την άνοδο των εξαγωγών και τη σταδιακή εισαγωγή των νέων τεχνολογιών στα τελωνεία, η Ελλάδα ενισχύει τις επιδόσεις της στις εμπορευματικές μεταφορές και τα logistics.

Έτσι, το 2018, σύμφωνα με τα όσα παρουσιάστηκαν στο 22ο Πανελλήνιο Συνέδριο της EEL, τα ελληνικά logistics κατέχουν την 42η θέση στην παγκόσμια κατάταξη (δείκτης LPI Index της Παγκόσμιας Τράπεζας), υπερκεράζοντας γειτονικές χώρες, όπως η Τουρκία, η Ρουμανία και η Βουλγαρία.

Ενδεικτικό είναι ότι το 2016, η Ελλάδα κατείχε την 47η θέση και το 2012, την 69η θέση, γεγονός που αποτυπώνει την πρόοδο που συντελέστηκε.

Σημειώνεται ότι ο δείκτης LPI μετρά τις επιδόσεις στη βελτίωση υποδομών, τον εξορθολογισμό των γραφειοκρατικών διαδικασιών, την ψηφιοποίηση, τις δεξιότητες προσωπικού και την ανταγωνιστικότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών.

Σύμφωνα με αναλυτές της αγοράς, “εάν αυξηθεί το ΑΕΠ, τα επόμενα χρόνια, ψηφιοποιηθούν οι διαδικασίες που αφορούν στις εισαγωγές – εξαγωγές και βελτιώσουν ακόμα περισσότερο τις επιδόσεις τους τα λιμάνια και ο σιδηρόδρομος, τότε η Ελλάδα θα αναρριχηθεί ακόμη περισσότερο”.