Μία επιλογή είναι η Volkswagen να αποκτήσει μερίδιο σε ποσοστό μέχρι και 50% στην υφιστάμενη μονάδα κατασκευής πλήρως αυτοματοποιημένων αυτοκίνητων της Ford. Mία άλλη είναι η δημιουργία νέας εταιρείας που θα προκύψει από τη συγχώνευση των συναφών μονάδων των δύο μεγάλων αυτοκινητοβιομηχανιών. Αυτή θα δημιουργούσε ένα παγκόσμιο τεχνολογικό brand, που θα καθιστούσε πιο εύκολο στις δύο εταιρείες να μοιραστούν την ιδιοκτησία νέων δικαιωμάτων ευρεσιτεχνίας και πνευματικής ιδιοκτησίας, ενώ θα έδινε τη δυνατότητα να ανοίξει η κοινοπραξία και σε άλλους εταίρους μελλοντικά.
Οι διαπραγματεύσεις, για τις οποίες πρώτη αναφέρθηκε η γερμανική Handelsblatt, πραγματοποιούνται σε μία χρονική περίοδο κατά την οποία οι παραδοσιακές δυνάμεις του κλάδου κατασκευής αυτοκινήτων, αναζητούν τρόπους για να αντιμετωπίσουν τον αυξανόμενο ανταγωνισμό από τους κολοσσούς της Σίλικον Βάλεϊ, που εισέρχονται στο της κατασκευής οχημάτων χωρίς οδηγό, αλλά και άλλους νεοεισερχόμενους παίκτες, όπως είναι η αμερικανική κατασκευάστρια ηλεκτρικών αυτοκινήτων, Tesla.
Η Tesla διατηρεί το προβάδισμα έναντι των Mercedes Benz, Audi και BMW, στην αμερικανική αγορά πολυτελών ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ενώ η Waymo της Alphabet έχει προχωρήσει πολύ περισσότερο από αρκετές άλλες ανταγωνίστριες εταιρείες στον τομέα της πλήρους αυτοματοποίησης οχημάτων.