Εντός του Νοεμβρίου είναι εξαιρετικά πιθανόν να κληθούν οι ενδιαφερόμενοι επενδυτές να καταθέσουν τις δεσμευτικές τους προσφορές στο πλαίσιο του διεθνούς διαγωνισμού για την παραχώρηση του δικαιώματος χρήσης και εκμετάλλευσης της Μαρίνας Αλίμου, μιας από τις μεγαλύτερες της Μεσογείου.

Η διαδικασία βρίσκεται σε προχωρημένο στάδιο και ήδη οι ενδιαφερόμενοι έχουν αποκτήσει πρόσβαση στον εικονικό χώρο δεδομένων (Virtual Data Room- VDR), όπου έχουν αναρτηθεί στοιχεία και πληροφορίες σχετικά με τα υπό παραχώρηση περιουσιακά στοιχεία και τη διαγωνιστική διαδικασία, ενώ έχουν ξεκινήσει και οι επισκέψεις των επενδυτών στην προς παραχώρηση μαρίνα.

Σε αδειοδοτικό επίπεδο, το υπουργείο Τουρισμού προ ημερών προχώρησε στην έγκριση της άδειας λειτουργίας του τουριστικού λιμένα, ενώ τον περασμένο Αύγουστο προηγήθηκε η έκδοση του σχετικού προεδρικού διατάγματος. Σε εκκρεμότητα βρίσκεται η έγκριση των περιβαλλοντικών όρων, η σχετική διαβούλευση επί των οποίων ξεκίνησε τον περασμένο Ιούλιο και ολοκληρώνεται εντός του μήνα.

Με τα δεδομένα αυτά, εκτιμάται ότι μέσα στον Νοέμβριο μπορεί να εκκινήσει η διαδικασία κατάθεσης δεσμευτικών προσφορών από τους υποψήφιους επενδυτές.

Σε αυτούς περιλαμβάνονται γνωστά ονόματα της αγοράς από την Ελλάδα και το εξωτερικό, όπως η κοινοπραξία της Lamda Development με τον τουρκικό όμιλο Dogus (LAMDA DOGUS), ο όμιλος Ελλάκτωρ (Άκτωρ Παραχωρήσεις) με τον τουρκικό όμιλο Koç (Setur Marinas), το ελληνογαλλικό κονσόρτσιουμ των εταιρειών Port Adhoc – Dream Yacht Mediteranee – J&P Άβαξ και ο όμιλος Intrakat μεταξύ άλλων.

Η μαρίνα Αλίμου με χερσαία ζώνη επιφάνειας περίπου 210.000 τ.μ., θαλάσσια ζώνη περίπου 428.000 τ.μ., μέχρι 1.200 θέσεων ελλιμενισμού (η πλειονότητα των θέσεων αφορά σκάφη μεγέθους 20-25 που είναι η κυρίαρχη κατηγορία στην ελληνική αγορά), είναι η μεγαλύτερη στη χώρα και από τις μεγαλύτερες της Μεσογείου.

Όπως έγκαιρα έχει αναφέρει το Capital.gr., ο επενδυτής που θα αποκτήσει το δικαίωμα διαχείρισης της Μαρίνας Αλίμου θα αποκτήσει, μεταξύ άλλων και τη δυνατότητα ανάπτυξης χρήσεων τουρισμού και αναψυχής. Θα μπορεί δηλαδή να αναπτύξει και να λειτουργήσει ξενοδοχεία, εστιατόρια, αναψυκτήρια, εμπορικά καταστήματα, συνεδριακά κέντρα, μουσεία κ.α

 

Τι θα γίνει με τις θέσεις ελλιμενισμού

Το ΤΑΙΠΕΔ, στο πλαίσιο της προσπάθειάς του για την αξιοποίηση της μαρίνας, αναγνώρισε ότι η μαρίνα λειτουργεί ως home port για την επαγγελματική δραστηριότητα ενοικιαζομένων επαγγελματικών ιστιοπλοϊκών σκαφών χωρίς πλήρωμα (bare boats) που συμβάλλει στην ανάπτυξη του τουριστικού προϊόντος της χώρας. Έτσι, στη φάση της περιβαλλοντικής αδειοδότησης της μαρίνας, το Ταμείο μελέτησε την θαλάσσια ζώνη ώστε να ελλιμενίζει κυρίως σκάφη με μήκος έως 25 μέτρα (το μέγεθος που αντιστοιχεί στα επαγγελματικά ιστιοπλοϊκά) και την κατασκευή ειδικών χώρων στη χερσαία ζώνη για την στέγαση των επαγγελματιών του χώρου.

Επίσης, το ΤΑΙΠΕΔ προσπαθεί να εξασφαλίσει την ομαλή μετάβαση της μαρίνας από την σημερινή κατάσταση στην επόμενη, φροντίζοντας για την ύπαρξη ενός μηχανισμού που θα φέρει σε συνεννόηση τους χρήστες και τον νέο διαχειριστή. Επειδή κάθε περιορισμός στην σύμβαση παραχώρησης της μαρίνας κινδυνεύει να θεωρηθεί ότι στρεβλώνει τον ανταγωνισμό εξασφαλίζοντας προνομιακή μεταχείριση είτε προς όφελος του Παραχωρησιούχου είτε προς όφελος των χρηστών, το ΤΑΙΠΕΔ φρόντισε να ελέγξει την νομιμότητά του μηχανισμού με το γραφείο της Επιτροπής Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης με την βοήθεια εξειδικευμένου δικηγορικού γραφείου.

Έτσι, για την πρώτη τριετία της παραχώρησης, συγκεκριμένες θέσεις ελλιμενισμού της μαρίνας θα χαρακτηριστούν ως αμιγώς επαγγελματικές. Αυτό σημαίνει ότι στην περίπτωση που ο διαχειριστής και κάποιος επαγγελματίας χρήστης ιδιοκτήτης επαγγελματικού σκάφους δεν συμφωνήσουν στην τιμή χρέωσης της συγκεκριμένης θέσης, η θέση αυτή θα παραμείνει κενή και ο διαχειριστής δεν θα μπορεί να την μισθώσει για ένα χρόνο σε ιδιώτη. Το ποσοστό των χαρακτηρισμένων θέσεων θα είναι 60% για τον πρώτο χρόνο, 40% για τον δεύτερο χρόνο και 20% για τον τρίτο χρόνο.

 

(capital.gr)