Επένδυση 2 δισ. δολαρίων για την παραγγελία 10 πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου – Μία από τις μεγαλύτερες παραγγελίες που έχει κάνει ποτέ Έλληνας εφοπλιστής

Στην πολλά υποσχόμενη αγορά πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) εισέρχεται η ναυτιλιακή εταιρεία Capital του Ευάγγελου Μαρινάκη.

Ο ελληνικός ναυτιλιακός όμιλος υπέγραψε συμφωνητικό για την παραγγελία μέχρι και 10 πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου με τον νοτιοκορεατικό ναυπηγικό κολοσσό Hyundai Heavy Industries (ΗΗΙ). Σύμφωνα με τη ναυτιλιακή εφημερίδα «Tradewinds» η συμφωνία είναι συνολικού ύψους 2 δισ. δολαρίων και θα οδηγήσει τον έλληνα πλοιοκτήτη, μαζί με τον γιο του, Μιλτιάδη Μαρινάκη, σε μια εντυπωσιακή είσοδο στην αγορά του LNG.

Η πρόθεση του ναυτιλιακού ομίλου Capital με αυτή την κίνηση είναι να αποκτήσει σημαντική θέση στον κλάδο μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου μέσω μιας νέας εταιρείας που θα ονομάζεται Capital Gas. Η «Tradewinds»ανέφερε τον περασμένο μήνα ότι ο κ. Μαρινάκης παρακολουθούσε στενά τη διαθεσιμότητα πλοίων LNG στα ναυπηγεία της Κορέας, αλλά από την παραπάνω εξέλιξη προκύπτει ότι ο εφοπλιστής ετοιμάζεται να κάνει ένα τεράστιο παιχνίδι με την είσοδό του στον κλάδο, όπως επισημαίνει χαρακτηριστικά.

Ο κ. Μαρινάκης φαίνεται να είχε συζητήσει με όλα τα μεγάλα ναυπηγεία της Νότιας Κορέας, συμπεριλαμβανομένων των Samsung και Daewoo, αλλά επέλεξε την HHI προκειμένου να κατασκευάσει τέσσερα πλοία μεγέθους 175.000 cbm - 180.000 cbm για παράδοση το 2020 και το 2021. H Capital Gas έχει διασφαλίσει και μια σειρά από options για επιπλέον έξι πλοία, που αν υλοποιηθούν θα φέρουν τον υπό διαχείριση στόλο στα 10 πλοία και θα αντιπροσωπεύουν επένδυση περί τα 1,9 δισ. δολάρια και μία από τις μεγαλύτερες παραγγελίες που έχει κάνει ποτέ έλληνας εφοπλιστής. 

Τα πλεονεκτήματα

Πηγές ναυλομεσιτικών εταιρειών, αναφέρει η «Tradewinds», κοστολογούν τα νεότευκτα πλοία κοντά στα 190 εκατ. δολάρια το καθένα, αφού αναμένονται να είναι ιδιαίτερα υψηλών προδιαγραφών προκειμένου να ικανοποιήσουν πετρελαϊκές εταιρείες, όπως οι Total, Shell, BP κ.ά., με τις οποίες ο όμιλος διατηρεί παραδοσιακά καλές σχέσεις στον χώρο των tankers. Τα πλοία λέγεται ότι θα έχουν  συστήματα προώθησης μικρής ταχύτητας XDF με έγχυση αέριο.

Σύμφωνα με πηγές που επικαλείται η «Tradewinds», ο κ. Μαρινάκης αξιολογούσε την είσοδό του στην αγορά των LNGs για περισσότερο από έναν χρόνο και δεδομένης της εξέλιξης της τεχνολογίας, της ελκυστικής δυναμικής προσφοράς και ζήτησης αλλά και της χαμηλής τιμολόγησης των νεότευκτων LNGs σε αυτή τη συγκυρία, που προσφέρει ένα ανταγωνιστικό σημείο εισόδου, προχώρησε στην επένδυση.

Η οικογενειακή επιχείρηση του κ. Μαρινάκη ήταν παραδοσιακά πλοιοκτήτης ξηρού φορτίου, αλλά όταν ανέλαβε τα ηνία ο Ευάγγελος Μαρινάκης γρήγορα εξαπλώθηκε και στα δεξαμενόπλοια και στη συνέχεια σε πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβώτιων (containers), πάντα σε σημαντική κλίμακα. Σύμφωνα με ναυτιλιακές πηγές, η επένδυση στα LNGs με αυτόν τον τρόπο στοχεύει να δώσει σημαντική παρουσία στον όμιλο και σε αυτόν τον κλάδο, που άλλωστε έχει πολλούς κοινούς ναυλωτές και ναυπηγεία με τον χώρο των tankers.

Αυξανόμενο ενδιαφέρον

Ο κ. Μαρινάκης έχει ενταχθεί σε ένα νέο κύμα ιδιοκτητών που παρακολουθούν την αγορά των LNGs σε μια εποχή όπου οι υφιστάμενοι παίκτες στην αγορά προσθέτουν επίσης νεότευκτα πλοία στους στόλους τους. Η Minerva Maritime, συμφερόντων Α. Μαρτίνου,έκανε την πρώτη κίνηση στην αγορά LNG εφέτος, ενώ ο Πάρις Κασιδόκωστας-Λάτσης, ο οποίος ελέγχει τη Latsco Shipping, εξετάζει επίσης την επένδυση στον τομέα των LNGs. Ναυλομεσίτες σημείωναν πως η αγορά των LNGs είναι μία από τις λίγες που προσφέρει υπόσχεση πραγματικής βελτίωσης και ανόδου επί του παρόντος, με θετικές προβλέψεις για τα ναύλα στο μέλλον, αφού αναμένεται να υπάρξει ένα πιθανό έλλειμμα 50 πλοίων ως το 2020.

(ΤΟ ΒΗΜΑ)