Ολοκληρώθηκε, σύμφωνα με πληροφορίες, η συμφωνία ανάμεσα στη ΔΕΠΑ και τη Shell για την εξαγορά του 49% και του μάνατζμεντ που κατέχει η δεύτερη στην ΕΠΑ και την ΕΔΑ Αττικής.

Με βάση τις ίδιες πληροφορίες, τα τελευταία 24ωρα διευθετήθηκαν και οι τελευταίες εκκρεμότητες στις διαπραγματεύσεις, οι οποίες αφορούσαν την παροχή δεσμεύσεων από την πολυεθνική εταιρεία έναντι οποιωνδήποτε εκκρεμοτήτων ανακύψουν στο μέλλον (π.χ. νομικών προσφυγών) για το χρονικό διάστημα που ήταν «παρούσα» στις ΕΠΑ και ΕΔΑ, καθώς και τη διασφάλιση πως δεν θα επαναδραστηριοποιηθεί για ένα εύλογο χρονικό διάστημα στην εγχώρια αγορά φυσικού αερίου.

Όπως έχει γίνει ήδη γνωστό, το ποσό εξαγοράς αγγίζει τα 150 εκατ. ευρώ, το οποίο ανώτατες πηγές του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας χαρακτηρίζουν ως καλό τίμημα.

Σύμφωνα επίσης με τις ίδιες πηγές, λόγω της απελευθέρωσης της αγοράς φυσικού αερίου από τις αρχές της χρονιάς και της δραστηριοποίησης των εταιρειών προμήθειας σε όλη την Ελλάδα, δεν αναμένεται να ανακύψει πρόβλημα στην έγκριση της αγοραπωλησίας από την Επιτροπή Ανταγωνισμού, κάτι που αποτελεί προϋπόθεση για την αναδιαμόρφωση της θέσης της ΔΕΠΑ στην εγχώρια αγορά, στο πλαίσιο της συμφωνίας της κυβέρνησης με τους θεσμούς.

Στην περίπτωση που η Επιτροπή Ανταγωνισμού δώσει το «πράσινο φως» στην εξαγορά, αλλά και στην πώληση από τη ΔΕΠΑ του 51% της ΕΠΑ Θεσσαλονίκης-Θεσσαλίας στην ιταλική ΕΝΙ που προηγήθηκε, τότε θα ανοίξει ο δρόμος για την ιδιωτικοποίηση της ΔΕΠΑ. Με βάση το σχέδιο του ΥΠΕΝ, στο οποίο έχουν συναινέσει οι θεσμοί, η εταιρεία θα «διασπαστεί» στη ΔΕΠΑ Υποδομές, όπου θα μεταβιβασθούν τα δίκτυα φυσικού αερίου και στην οποία το Δημόσιο θα συνεχίσει να διατηρεί το 50% συν 1 μετοχή, καθώς και σε μία εταιρεία όπου θα διαβιβασθούν οι εμπορικές δραστηριότητες της ΔΕΠΑ. Στην περίπτωση της δεύτερης εταιρείας, θα πωληθούν το 50% συν 1 μετοχή από το χαρτοφυλάκιο που κατέχει το Δημόσιο στη ΔΕΠΑ, μέσω του ΤΑΙΠΕΔ.

 

(«ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ»)