Προβληματισμένη η Ευρωπαϊκή Αυτοκινητοβιομηχανία από την Επικείμενη Αυστηροποίηση των Κανονισμών για τις Εκπομπές

Προβληματισμένη η Ευρωπαϊκή Αυτοκινητοβιομηχανία από την Επικείμενη Αυστηροποίηση των Κανονισμών για τις Εκπομπές
energia.gr
Δευ, 16 Απριλίου 2018 - 14:21
Προβληματισμός επικρατεί στην ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία εξαιτίας των αυστηρών ορίων που θα θέσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στις εκπομπές ρύπων από το 2020. Οι βιομηχανίες επιδιώκουν, μεν, την κατά το δυνατό υλοποίηση των συγκεκριμένων στόχων, ωστόσο ζητούν την ανάλογη πολιτική στήριξη προς τις μελλοντικές επενδύσεις

Προβληματισμός επικρατεί στην ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία εξαιτίας των αυστηρών ορίων που θα θέσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στις εκπομπές ρύπων από το 2020. Οι βιομηχανίες επιδιώκουν, μεν, την κατά το δυνατό υλοποίηση των συγκεκριμένων στόχων, ωστόσο ζητούν την ανάλογη πολιτική στήριξη προς τις μελλοντικές επενδύσεις, ζητώντας να δημιουργηθούν οι υποδομές που θα μπορέσουν να στηρίξουν τη νέα τεχνολογία, όπως είναι η ηλεκτροκίνηση.

Η μείωση των πωλήσεων στα πετρελαιοκίνητα οχήματα συμβάλει προς την κατεύθυνση της μείωσης των εκπομπών CO2, ενώ παράλληλα συνεχίζονται οι επενδύσεις για την παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Υπενθυμίζεται ότι οι κοινοτικοί κανόνες που θα ισχύσουν από το 2021 θα αναγκάσουν τα καινούργια αυτοκίνητα να εκπέμπουν κατά μέσο όρο 95 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο. Σε περίπτωση που δεν επιτευχθεί αυτός ο συγκεκριμένος στόχος, τότε οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα κληθούν να πληρώνουν πολλά ευρώ πρόστιμο για κάθε επιπλέον γραμμάρια και για κάθε αυτοκίνητο ξεχωριστά που θα βγαίνει στην παραγωγή, την στιγμή που σήμερα ο μέσος όρος της ΕΕ είναι 130 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο.

Ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου PSA, Carlos Tavares ζήτησε την αναστολή των κυρώσεων της ΕΕ από το 2021 αντιπροτείνοντας ένα σχέδιο - έκθεση για τη μείωση των ρύπων. Όλα αυτά όταν η Ευρωπαϊκή Επιτροπή σκοπεύει να περιορίσει το φαινόμενο του θερμοκηπίου σε πολύ χαμηλά επίπεδα, ξεκινώντας με αυτές τις κινήσεις. Σύμφωνα με τα κριτήρια που θέτει η ΕΕ η μείωση των ρύπων από το 2021 μέχρι και το 2030 πρόκειται να είναι 30% από τα επίπεδα του 2021, ενώ η πρόταση της ACΕΑ προτείνει μείωση 20%.