Οι Statoil, Shell και Total πρόκειται να υπογράψουν συμφωνία συνεργασίας για την ενίσχυση της ανάπτυξης των τεχνολογιών αποθήκευσης άνθρακα στη νορβηγική υφαλοκρηπίδα, όπως ανακοίνωσε η Statoil τη Δευτέρα. Η εταιρεία ανέφερε ότι το έργο αποτελεί μέρος των προσπαθειών των νορβηγικών αρχών να αναπτύξουν σε πλήρη κλίμακα τη δέσμευση και αποθήκευση άνθρακα στη χώρα.

Οι Statoil, Shell και Total πρόκειται να υπογράψουν συμφωνία συνεργασίας για την ενίσχυση της ανάπτυξης των τεχνολογιών αποθήκευσης άνθρακα στη νορβηγική υφαλοκρηπίδα, όπως ανακοίνωσε η Statoil τη Δευτέρα.

Η εταιρεία ανέφερε ότι το έργο αποτελεί μέρος των προσπαθειών των νορβηγικών αρχών να αναπτύξουν σε πλήρη κλίμακα τη δέσμευση και αποθήκευση άνθρακα στη χώρα.

Τον Ιούνιο η Gassnova, η νορβηγική κρατική επιχείρηση δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα, ανέθεσε στη Statoil τη σύμβαση για την πρώτη φάση του έργου.

Το έργο θα σχεδιαστεί με την προοπτική να μπορεί να δεχτεί επιπλέον ποσότητες CO2 προκειμένου να τονωθούν νέα εμπορικά έργα δέσμευσης άνθρακα στη Νορβηγία, την Ευρώπη και παγκοσμίως. Στο πλαίσιο αυτό, το έργο έχει τη δυνατότητα να αποτελέσει τον «πρώτο χώρο αποθήκευσης στον κόσμο» που θα λαμβάνει CO2 από βιομηχανικές πηγές σε αρκετές χώρες, ανέφερε η εταιρεία.

Η Norske Shell και η Total E&P Norge θα συμμετάσχουν ως εταίροι, ενώ η Statoil θα ηγηθεί του σχεδίου. Όλοι οι εταίροι θα συνεισφέρουν ανθρώπινο δυναμικό, εμπειρία και οικονομική υποστήριξη, πρόσθεσε η εταιρεία.

Η πρώτη φάση του έργου είναι δυνατό να φθάσει σε δυναμικότητα περίπου τους 1,5 εκατ. τόνους ετησίως.

Η μονάδα αποθήκευσης θα δέχεται το CO2 που συλλέγεται από τις χερσαίες βιομηχανικές εγκαταστάσεις στην ανατολική Νορβηγία. Αυτό το CO2 θα μεταφέρεται με πλοία από τις εγκαταστάσεις δέσμευσης σε ένα χερσαίο τερματικό σταθμό στη δυτική ακτή της Νορβηγίας.

Στον τερματικό σταθμό παραλαβής, το CO2 θα μεταφέρεται από το πλοίο σε ενδιάμεσες δεξαμενές αποθήκευσης, προτού αποσταλεί μέσω αγωγού σε φρέατα έγχυσης στον πυθμένα της θάλασσας, ανατολικά του πεδίου Troll στη νορβηγική υφαλοκρηπίδα.

Εξετάζονται τρεις εναλλακτικές θέσεις για την κατασκευή του τερματικού λήψης και η τελική επιλογή θα γίνει εντός του τρέχοντος έτους.