Σε αναβάθμιση των υπηρεσιών που προσφέρει προς τις σιδηροδρομικές επιχειρήσεις προχωρά ο ΟΣΕ, όπως ανακοινώθηκε από το αρμόδιο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Η αναβάθμιση περιλαμβάνει την αξιοποίηση του εμπορευματικού σταθμού του Θριασίου για εμπορικές αμαξοστοιχίες, τον τερματισμό στη διέλευση εμπορευματικών συρμών μέσα από την Αθήνα, την ηλεκτροκινούμενη ενωτική γραμμή Αξιού και την πλήρη αποκατάσταση κυκλοφορίας στη γέφυρα Αξιού στο Πολύκαστρο.

Σε αναβάθμιση των υπηρεσιών που προσφέρει προς τις σιδηροδρομικές επιχειρήσεις προχωρά ο ΟΣΕ, όπως ανακοινώθηκε από το αρμόδιο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Η αναβάθμιση περιλαμβάνει την αξιοποίηση του εμπορευματικού σταθμού του Θριασίου για εμπορικές αμαξοστοιχίες, τον τερματισμό στη διέλευση εμπορευματικών συρμών μέσα από την Αθήνα, την ηλεκτροκινούμενη ενωτική γραμμή Αξιού και την πλήρη αποκατάσταση κυκλοφορίας στη γέφυρα Αξιού στο Πολύκαστρο.

Ειδικότερα όπως ανακοινώθηκε από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών,μετά από την πρόσφατη ηλεκτροδότηση και τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού δικτύου Αθηνών και στο πλαίσιο των μέτρων προσαρμογής που ελήφθησαν, κατόπιν εντολής του υπουργού κ Χρήστου Σπίρτζη, οι εμπορικές αμαξοστοιχίες δε θα κυκλοφορούν πλέον στις γραμμές νοτιότερα του Σιδηροδρομικού Κέντρου Αχαρνών (ΣΚΑ), αλλά θα κατευθύνονται εφεξής στον εμπορευματικό σταθμό του Θριασίου Πεδίου, όπου και θα πραγματοποιούνται όλες οι απαραίτητες διαδικασίες.

Η αλλαγή αυτή θα αποσυμφορήσει την κεντρική γραμμή μεταξύ ΣΚΑ, Αθήνας και Αγίου Ιωάννη Ρέντη / Πειραιά, αφήνοντας πρόσθετη χωρητικότητα για τα επιβατικά τραίνα που ξεκινούν και καταλήγουν στον Κεντρικό Σιδηροδρομικό Σταθμό Αθηνών.

Πλέον, μέσα από την Αθήνα, δε θα διέρχονται εμπορευματικοί συρμοί.

Με τη ρύθμιση αυτή είναι πλέον δυνατή η πύκνωση των επιβατικών δρομολογίων από και προς τον Σ.Σ. Αθηνών ενώ συντομεύεται κατά 3 ώρες περίπου η διαδρομή των εμπορευματικών συρμών προς την Ειδομένη.

 

Επαναλειτουργία της Ενωτικής Γραμμής Αξιού, με ηλεκτροκίνηση

Ολοκληρώθηκαν τα έργα ηλεκτροκίνησης στην Ενωτική Γραμμή Αξιού. Με την παράδοση της ηλεκτροκινούμενης πλέον γραμμής σε κυκλοφορία, μειώνονται σημαντικά οι χρόνοι μετακίνησης από και προς την Ειδομένη, οι απαιτήσεις σε προσωπικό των σιδηροδρομικών επιχειρήσεων καθώς και το κόστος των εμπορευματικών συρμών. Το έργο, το οποίο πραγματοποιήθηκε με αυτεπιστασία από τον ΟΣΕ, έδωσε οριστική λύση σε ένα πάγιο αίτημα των σιδηροδρομικών επιχειρήσεων.

 

Αποκατάσταση, σε χρόνο ρεκόρ, της κυκλοφορίας στη Γέφυρα του Αξιού στο Πολύκαστρο

Ο ΟΣΕ, αποκατέστησε σε χρόνο ρεκόρ την σιδηροδρομική κυκλοφορία στην Γέφυρα του Αξιού στο Πολύκαστρο, μέσα σε μία εβδομάδα από την εκδήλωση της καταστροφικής πυρκαγιάς που κατέστρεψε την επιδομή της γέφυρας (στρωτήρες και σιδηροτροχιές). Η πυρκαγιά είχε αναγκάσει τις διεθνείς εμπορικές αμαξοστοιχίες να χρησιμοποιούν την διαδρομή του Προμαχώνα με συνέπεια πολύ αυξημένο κόστος. Η σιδηροδρομική σύνδεση μέσω Ειδομένης έχει αποκατασταθεί.