Η αναμενόμενη ραγδαία ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης μέσα στα επόμενα χρόνια ωθεί όλο και περισσότερους επενδυτές να ποντάρουν στην περαιτέρω άνοδο της τιμής του χαλκού, καθώς και των μετοχών των εταιρειών που έχουν έκθεση στο μέταλλο
Η αναμενόμενη ραγδαία ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης μέσα στα επόμενα χρόνια ωθεί όλο και περισσότερους επενδυτές να ποντάρουν στην περαιτέρω άνοδο της τιμής του χαλκού, καθώς και των μετοχών των εταιρειών που έχουν έκθεση στο μέταλλο.

Χθες, στο Χρηματιστήριο Μετάλλων του Λονδίνου η τιμή του τρίμηνου προθεσμιακού συμβολαίου ενισχύθηκε κατά 0,76% στα 6.004 δολάρια ο μετρικός τόνος, υψηλότερο επίπεδο από τις 22 Φεβρουαρίου. Από τις αρχές του έτους σημειώνει κέρδη 9% περίπου.

Αιτία της ανόδου είναι και οι προσδοκίες ότι θα συνεχιστεί με σταθερό ρυθμό η υψηλή ζήτηση από την κορυφαία καταναλώτρια του κόσμου, την Κίνα, καθώς η βιομηχανική παραγωγή της χώρας αυξήθηκε σημαντικά στη διάρκεια του β’ τριμήνου.

Πέρα, όμως, από τις πρόσκαιρες διακυμάνσεις της τιμής, είναι οι εκτιμήσεις για τη μεγάλη επέκταση της ηλεκτροκίνησης που ωθούν τους επενδυτές είτε να στοιχηματίσουν απευθείας στην -άνοδο- της τιμής είτε να αποκτήσουν μετοχές εταιρειών εξόρυξης χαλκού, προσδοκώντας σημαντικές υπεραξίες στο άμεσο μέλλον, δηλαδή μέσα στην επόμενη δεκαετία. 

Όπως αναφέρεται σε σχετικό δημοσίευμα των Financial Times, το ενδιαφέρον αυτό έχει ήδη οδηγήσει σε μεγάλη άνοδο των μετοχών εταιρειών που αναζητούν μεγάλα αποθέματα χαλκού (και όχι μόνο) σε νέες και «προκλητικές» περιοχές, όπως η SolGold, με έδρα το Εκουαδόρ, η Ivanhoe Mines, η τελευταία κοινοπραξία του γνωστού στον χώρο των εξορυκτικών επιχειρήσεων Robert Friedland, η Nevsun Resources, η Atalaya Mining και η Georgian Mining.

Τα ηλεκτρικά οχήματα χρειάζονται περισσότερο χαλκό στην κατασκευή τους, σε σύγκριση με τα οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Το μέταλλο χρησιμοποιείται στις μπαταρίες ιόντων λιθίου, όπως επίσης στις μηχανές, τους μετατροπείς και τα σημεία φόρτισης. 

Εφόσον τα ηλεκτρικά οχήματα γίνουν ευρέως αποδεκτά από τους καταναλωτές, τότε οι ειδικοί εκτιμούν ότι η κάλυψη της ζήτησης για χαλκό στο μέλλον δεν θα μπορεί να ικανοποιηθεί μόνο από τα υφιστάμενα -ανοικτά- ορυχεία. 

Η υφιστάμενη παραγωγική ικανότητα σε διεθνή κλίμακα είναι τώρα 20 εκατ. τόνοι και ορισμένοι αναλυτές επισημαίνουν ότι η ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης θα είναι τόσο ταχεία ώστε θα απαιτηθεί ο διπλασιασμός της προσφοράς του μετάλλου τα επόμενα 20 χρόνια στα 40 εκατ. τόνους. 

Σύμφωνα με σχετική έρευνα της IDTechEx, που είχε δημοσιευθεί νωρίτερα φέτος, από μόλις 1% της παγκόσμιας ζήτησης χαλκού στην οποία αντιστοιχούν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα σήμερα, το ποσοστό θα αυξηθεί στο 6% σε μόλις 10 χρόνια.

Ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας (IEA) εκτιμά ότι από 9 με 20 εκατ. ηλεκτρικά οχήματα που θα κυκλοφορούν στους δρόμους διεθνώς μέχρι το 2020, το 2025 θα αυξηθούν σε 40 με 70 εκατομμύρια.