Την Ευρωπαϊκή Διύλιση ως Στρατηγικό Στοιχείο για την Οικονομία της ΕΕ Ανέδειξε το 7th EU Refining Forum – Αναβαθμισμένη Συμμετοχή των ΕΛΠΕ

Την Ευρωπαϊκή Διύλιση ως Στρατηγικό Στοιχείο για την Οικονομία της ΕΕ Ανέδειξε το 7th EU Refining Forum – Αναβαθμισμένη Συμμετοχή των ΕΛΠΕ
energia.gr
Πεμ, 9 Φεβρουαρίου 2017 - 18:13
Περισσότεροι από 150 συμμετέχοντες από τα Κράτη Μέλη, την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, την Βιομηχανία Διύλισης και άλλους σχετικούς φορείς ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και στη διοργάνωση του 7ου Refining Forum στις Βρυξέλλες, στις 02.02.2017

Περισσότεροι από 150 συμμετέχοντες από τα Κράτη Μέλη, την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, την Βιομηχανία Διύλισης και άλλους σχετικούς φορείς ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και στη διοργάνωση του 7ου Refining Forum στις Βρυξέλλες, στις 02.02.2017.

Αναγνωρίζοντας τον στρατηγικό ρόλο στην ασφάλεια εφοδιασμού, την καινοτομία, την κοινωνική και οικονομική συμβολή της Διύλισης στην Ευρώπη, η συζήτηση στο Forum επικεντρώθηκε στις διεθνείς προκλήσεις που πλήττουν την ανταγωνιστικότητα του κλάδου καθώς και στον ρόλο των πετρελαιοειδών στο ενεργειακό μίγμα της ΕΕ στις επόμενες δεκαετίες.

Ο Γενικός Διευθυντής Ενέργειας της ΕΕ, Dominique Ristori στην έναρξη της διοργάνωσης υπογράμμισε την ανάγκη για ένα δίκαιο ισοζύγιο ανάμεσα στη μείωση των εκπομπών και την διεθνή ανταγωνιστικότητα των ευρωπαϊκών διυλιστηρίων.

Ο Ευρωπαίος Επίτροπος για την Ενέργεια και Κλιματική Αλλαγή, Arias Canete, κεντρικός ομιλητής του Forum, τόνισε τον στρατηγικό ρόλο της Διύλισης στην Καινοτομία, την απασχόληση και την ασφάλεια εφοδιασμού για την Ευρώπη, καθώς και τον ρόλο που καλείται να διαδραματίσει η Διύλιση στον ενεργειακό μετασχηματισμό των επόμενων δεκαετιών, μέσα από την ικανότητά της να καινοτομεί και να εξελίσσεται.

Ισχυρή ήταν η συμμετοχή της βιομηχανίας με εκπροσώπους των σημαντικότερων πετρελαϊκών εταιρειών της ΕΕ και με την παρουσία της FuelsEurope και του Συνδέσμου Ευρωπαϊκών Εταιρειών Διύλισης. Από τα ευρωπαϊκά διυλιστήρια κλήθηκαν να μιλήσουν αυτή τη φορά εκπρόσωποι της Ισπανίας, με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της CEPSA, Pedro Miro και τον Διευθυντή Τεχνολογίας και Βιωσιμότητας της REPSOL, Jaime Juez. Επισημάνθηκε ότι το πετρέλαιο θα συνεχίζει να κυριαρχεί και τις ερχόμενες δεκαετίες στο μίγμα ενέργειας, διατηρώντας το 80% της συνολικής τροφοδοσίας ενέργειας το 2035. Ωστόσο, τα ευρωπαϊκά διυλιστήρια θα χρειαστεί να προχωρήσουν σε τεράστιες επενδύσεις, σε εφαρμογή της ισχύουσας και της μελλοντικής ευρωπαϊκής νομοθεσίας, όχι για να αυξήσουν την κερδοφορία τους, αλλά απλώς για να παραμείνουν σε λειτουργία. Οι κλιματικές προκλήσεις και οι φιλόδοξοι στόχοι χρειάζεται να συνδυασθούν με τις προκλήσεις της διεθνούς ανταγωνιστικότητας σε σοβαρή και ρεαλιστική βάση.

Σημαντικό μέρος του Forum αποτελεί η παρέμβαση των Κρατών Μελών. Την Ελλάδα εκπροσώπησε ο Έλληνας Ενεργειακός Ακόλουθος στις Βρυξέλλες κ. Χρήστος Συριόπουλος, ο οποίος τόνισε τη σημασία των ελληνικών διυλιστηρίων και τη συμβολή τους στην οικονομία, τις εξαγωγές, τις επενδύσεις, αλλά και τις σοβαρές προκλήσεις που αντιμετωπίζουν σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο. Εκτός της Ελλάδας, παρεμβάσεις έκαναν η Γερμανία, το Βέλγιο, η Σλοβενία, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Ισπανία και η Ολλανδία, επισημαίνοντας το θέμα της διεθνούς ανταγωνιστικότητας της ευρωπαϊκής Διύλισης και την ανάγκη οι μελλοντικές νομοθεσίες να λαμβάνουν υπόψη το κόστος εφαρμογής και τα δεδομένα του διεθνούς ανταγωνισμού.

Ο Γενικός Διευθυντής της FuelsEurope [1], John Cooper, τόνισε ότι όσο οι χώρες εκτός ΕΕ δε αναλαμβάνουν δεσμευτικούς στόχους για την αντιμετώπιση της Κλιματικής Αλλαγής, και το αντίστοιχο κόστος για τη βιομηχανία τους, η ΕΕ πρέπει να εξασφαλίσει για τα διυλιστήριά της αποτελεσματική προστασία από το φαινόμενο της «διαρροής άνθρακα» και την μετεγκατάστασή τους εκτός ΕΕ. Αναφέρθηκε επίσης στην μετεξέλιξη των Μεταφορών στις επόμενες δεκαετίες, και στο ότι αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις του κλάδου Διύλισης.

Άλλες σημαντικές ομιλίες δόθηκαν από τον Ευρωβουλευτή Ian Duncan, εισηγητή της Επιτροπής Περιβάλλοντος του Ευρ.Κοινοβουλίου για την Αναθεώρηση του Συστήματος Εμπορίας Δικαιωμάτων Εκπομπών (ETS Reform), τον Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο του Οργανισμού Λιμένος του Ρότερνταμ, Allard Castelein, που ανέδειξε τη στρατηγική σημασία των 5 διυλιστηρίων της πόλης στην οικονομία, τον επικεφαλής Οικονομολόγο του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας, Laszlo Varro, και τον εκπρόσωπο της Γενικής Διεύθυνσης Μεταφορών της ΕΕ, Rolf Diemer.

Στην επιτυχία και στη διοργάνωση του Forum σημαντική είναι η συμβολή και η συνεργασία της Κομισιόν με την FuelsEurope και τις εταιρείες μέλη της. Η ΕΛΠΕ έχει συμβάλλει δυναμικά στην επιτυχία των προηγούμενων διοργανώσεων, αλλά και στο τελευταίο.

Στο Forum της 02.02.2017 από τα ΕΛΠΕ συμμετείχαν οι κ.Διομήδης Σταμούλης, Ανώτερος Διευθυντής Στρατηγικού Σχεδιασμού Βιομηχανικών Δραστηριοτήτων & Συμμετοχών, η κα Λιάνα Γούτα, Διευθύντρια Ενεργειακής Πολιτικής και Διεθνών Σχέσεων Ομίλου και ο κ.Παύλος Κώνστας από το Τμήμα Στρατηγικού Σχεδιασμού & Πληροφόρησης ΕΛΠΕ.

Τέλος, η ομιλία του Γενικού Διευθυντή της FuelsEurope John Cooper, ξεκίνησε με την προβολή ενός σύντομου βίντεο που ετοίμασε η FuelsEurope με 5 νέους εργαζόμενους- σε διυλιστήρια 5 διαφορετικών χωρών και εταρειών της ΕΕ ("Young Refiners"), από διαφορετικές εταιρείες και χώρες, ένα project στο οποίο η ΕΛΠΕ συμμετείχε και στήριξε από την αρχή. Εκ μέρους των ΕΛΠΕ ο συνάδελφος κ. Μάριος Κρυστάλλης, Μηχανικός στο τμήμα Τμήμα Μονάδων Παραγωγής ΒΕΕ/ Τομέας Ι συμμετείχε στο βίντεο και μιλάει για την εμπειρία του ως νέος εργαζόμενος σε ελληνικό διυλιστήριο.

[1] Η FuelsEurope (πρώην EUROPIA) εκπροσωπεί στα θεσμικά όργανα της ΕΕ τις 40 εταιρίες που διαθέτουν διυλιστήρια στην Ευρώπη και οι οποίες κατέχουν το 100% της διυλιστικής ικανότητας στην ΕΕ και περισσότερο από το 75% των πωλήσεων καυσίμων μεταφοράς στην ΕΕ. Η FuelsEurope είναι ο φορέας που αποτελεί τη «φωνή» της ευρωπαϊκής βιομηχανίας διύλισης πετρελαίου στην έδρα της ΕΕ στις Βρυξέλλες.