Σε τραγέλαφο εξελίσσεται η υπόθεση υπογραφής της σύμβασης για τη διαχείριση απορριμμάτων της περιφέρειας Πελοποννήσου με Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ), καθώς εκεί που λύνεται ένα πρόβλημα ξεφυτρώνουν άλλα δύο

Σε τραγέλαφο εξελίσσεται η υπόθεση υπογραφής της σύμβασης για τη διαχείριση απορριμμάτων της περιφέρειας Πελοποννήσου με Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ), καθώς εκεί που λύνεται ένα πρόβλημα ξεφυτρώνουν άλλα δύο.

Μπορεί η κυβέρνηση να προχώρησε, στις 30 Δεκεμβρίου, στην υπογραφή της Κοινής Υπουργικής Απόφασης (ΚΥΑ) με την οποία εγκρίνεταιη στρατηγική μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων (ΣΜΠΕ) του Περιφερειακού Σχεδίου Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων (ΠΕΣΔΑ) της περιφέρειας Πελοποννήσου, αλλά ο δρόμος για την υπογραφή της σύμβασης παραμένει κλειστός.Προσωρινός ανάδοχος είναι εδώ και δυόμισι χρόνια η ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή.

Οσοι παρακολουθούν το σήριαλ με τη διαχείριση απορριμμάτων της Πελοποννήσου, αρκετές πόλεις της οποίας πνίγονται εδώ και χρόνια στα σκουπίδια, επισημαίνουν δύο σημεία που αποτελούν αγκάθιγια την ολοκλήρωση της διαδικασίας.

Πρώτον,μέχρι στιγμής δεν έχει εξασφαλιστεί ο θεσμικά ικανοποιητικός τρόπος με τον οποίο τα έσοδα από τα δημοτικά τέλη (που θα εισπράττουν οι δήμοι) θα φτάνουν στην περιφέρεια ώστε αυτή με τη σειρά της να πληρώνει τον ανάδοχο. Ο ανάδοχος, που θα υπογράψει σύμβαση με την περιφέρεια Πελοποννήσου, θα αποπληρώνει με τη σειρά του τα τραπεζικά δάνεια (ύψους 60 εκατ. ευρώ) που θα καλύψουν τμήμα της επένδυσης των 158 εκατ. ευρώ.

Δεύτερον,εκφράζονται αντιρρήσεις επειδή το ΠΕΣΔΑ προβλέπει πως οι δήμοι θα έχουν τη δυνατότητα δημιουργίας και εναλλακτικών υποδομών διαχείρισης αν η ποσότητα των απορριμμάτων ξεπεράσει τους 100.000 τόνους ετησίως. Κάτι τέτοιο θα μπορούσε να τινάξει την επένδυση στον αέρα υποστηρίζουν όσοι ζητούν αλλαγές καθώς για να είναι αποδοτική πρέπει οι μονάδες επεξεργασίας να δέχονται συγκεκριμένες ποσότητες απορριμμάτων.

Το σχέδιο για το ΣΔΙΤ προβλέπει πως θα κατασκευαστούν τρεις μονάδες επεξεργασίας συνολικής δυναμικότητας 200.000 τόνων ετησίως με δύο κεντρικούς σταθμούς μεταφόρτωσης. Αν οι ποσότητες διοχετεύονται αλλού από τους δημάρχους τότε ανατρέπεται το συνολικό σχέδιο εξηγούν. Με ποιους όρους θα γίνει η τιμολόγηση, αναρωτιούνται, όταν δεν είναι γνωστές οι ποσότητες που θα πηγαίνουν στις τρεις μονάδες.

Η κατάσταση περιπλέκεται ακόμα περισσότερο όταν αρκετοί δήμαρχοι της Πελοποννήσου αντιδρούνακόμα και σήμερα στο σχέδιο που προωθεί η περιφέρεια.

Ο ΠΕΣΔΑ εγκρίθηκε στο παρά πέντε ώστε να ενταχθούν τα έργα επεξεργασίας απορριμμάτων στο νέο ΕΣΠΑ. Συγκεκριμένα, το ΣΔΙΤ Πελοποννήσου χρηματοδοτείται με 68 εκατ. ευρώ από το ΕΣΠΑ.

Σχεδόν πέντε χρόνια μετά την εκκίνηση των διαδικασιών, πάντως, σύμβαση δεν υπάρχει με τις παράνομες χωματερές να μετακομίζουν από περιοχή σε περιοχή…

(Πηγή: euro2day.gr)