Η ατμοσφαιρική ρύπανση θεωρείται, και όχι άδικα, παγκόσμια δολοφόνος. Η Γαλλία, η Ιταλία, το Ηνωμένο Βασίλειο, την Ισπανία και η Βοσνία-Ερζεγοβίνη. Είτε είναι μεγάλες είτε μικρές χώρες, όλες αντιμετωπίζουν την ίδια απειλή

Η ατμοσφαιρική ρύπανση θεωρείται, και όχι άδικα, παγκόσμια δολοφόνος. Η Γαλλία, η Ιταλία, το Ηνωμένο Βασίλειο, την Ισπανία και η Βοσνία-Ερζεγοβίνη. 

Όπως επισημαίνεται σε σχετικό δημοσίευμα του Euronews, είτε είναι μεγάλες είτε μικρές χώρες, όλες αντιμετωπίζουν την ίδια απειλή. Σύμφωνα με τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Περιβάλλοντος, σχεδόν το 90% του πληθυσμού, ιδίως στις αστικές περιοχές, εκτίθεται σε βλαβερές ουσίες.

Σύμφωνα με την Παγκόσμια Οργάνωση Υγείας (ΠΟΥ), «1 στους 4 ανθρώπους θα πεθάνει εξαιτίας του νέφους». Συνολικά 12,5 εκατομμύρια θάνατοι ετησίως. Για τους ειδικούς οι κύριες αιτίες είναι τα μικροσωματίδια: «Αυτή η αύξηση της ρύπανσης οφείλεται, στην αύξηση των εκπομπών που προκαλούνται από ψυχρότερες θερμοκρασίες Ως εκ τούτου, καταναλώνεται περισσότερη θέρμανση.Πρόσθετοι παράγοντες είναι η κυκλοφορία και οι βιομηχανικές δραστηριότητες. Αυτοί οι παράγοντες δημιουργούν μια περαιτέρω συσσώρευση ρύπανσης », εξηγεί ο Lionel Giuseppin, Μετεωρολόγος στην Airparif.

Για την αντιμετώπιση αυτής της έκτακτης ανάγκης η Ευρωπαϊκή Ένωση κινητοποιήθηκε. Η Επιτροπή είναι αποφασισμένη να εξασφαλίσει τη βελτίωση της ποιότητας του αέρα και τη διευκόλυνση της συνεργασίας μεταξύ των δημόσιων διοικήσεων σε διάφορα επίπεδα. Χωρίς να ξεχνάμε την οδηγία για τα εθνικά ανώτατα όρια εκπομπών αερίων.

Πολλές ευρωπαϊκές πόλεις, συμπεριλαμβανομένων και εκείνων στη Γαλλία, έχουν μειώσει τη μέγιστη ταχύτητα στην πόλη για τα αυτοκίνητα, κάνουν εκστρατείες ευαισθητοποίησης για την αύξηση της χρήσης των ποδηλάτων και των δημόσιων συγκοινωνιών. Οι τοπικές και περιφερειακές αρχές διαδραματίζουν ζωτικό ρόλο για να βρουν πρόσθετα μέτρα για τη βελτίωση της ποιότητας του αέρα.

Η πιο αποτελεσματική λύση είναι να απαγορεύσουν τα πλέον ρυπογόνα οχήματα. Και να επιβάλει πρόστιμα για τους παραβάτες. Στη Γερμανία, η ποινή μπορεί να φθάσει τα 40 ευρώ και την αφαίρεση ενός βαθμού στην άδεια οδήγησης. Στη Σουηδία, το πρόστιμο μπορεί να φτάσει μέχρι και 113 ευρώ, ενώ στο Λονδίνο μέχρι και 1200 ευρώ για τα βαρέα οχήματα. Πόλεις όπως το Όσλο, το Δουβλίνο και το Μιλάνο, έχουν θεσπίσει μέτρα και φόρους που έχουν μειώσει την κυκλοφορία κατά 15% έως 20%.

Μέχρι αυτές οι λύσεις να έχουν θετικά αποτελέσματα κάποιοι πολίτες έχουν ήδη λάβει τα μέτρα τους. Οι μάσκες που ήδη είναι καθημερινή συνήθεια στην Κίνα και την Ιαπωνία εισβάλλουν αργά αλλά σταθερά και στις μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις.