Η Επίτροπος Μεταφορών Violeta Bulc θέλει να σταματήσει τις εταιρείες που χρησιμοποιούν νομικά κενά για να υποπληρώνουν τους οδηγούς φορτηγών. Η Κομισιόν λέει ότι το κοινωνικό ντάμπινγκ κυριαρχεί στους οδηγούς που μετακινούνται μεταξύ πολλών χωρών κάθε μήνα και η Επίτροπος θέλει να δώσει ένα τέλος στο εν λόγω φαινόμενο αυτό το έτος

Η Επίτροπος Μεταφορών Violeta Bulc θέλει να σταματήσει τις εταιρείες που χρησιμοποιούν νομικά κενά για να υποπληρώνουν τους οδηγούς φορτηγών. Η Κομισιόν λέει ότι το κοινωνικό ντάμπινγκ κυριαρχεί στους οδηγούς που μετακινούνται μεταξύ πολλών χωρών κάθε μήνα και η Επίτροπος θέλει να δώσει ένα τέλος στο εν λόγω φαινόμενο αυτό το έτος.

Η Bulc αναμένεται να προτείνει κανόνες για τις συνθήκες εργασίας στον τομέα των οδικών μεταφορών μέχρι το τέλος του έτους, ως μέρος μιας τριπλής σειράς από νομοσχέδια που ρυθμίζουν τον τομέα.

Η Σλοβένα Επίτροπος μίλησε χθες (19 Απριλίου) πιο έντονα από ποτέ υπέρ της διασφάλισης του κατώτατοι μισθού των οδηγών φορτηγών.

“Εάν ένας οδηγός παραμένει στη χώρα για μεγάλο χρονικό διάστημα, ή ασκεί δραστηριότητες σε μια δεδομένη χώρα σε τακτική βάση, τότε θα πρέπει να λαμβάνουν το ελάχιστο μισθό της χώρας αυτής”, δήλωσε σε συνέδριο στις Βρυξέλλες.

Η Δανία, η Ιταλία, η Κύπρος, η Αυστρία, η Φινλανδία και η Σουηδία είναι οι μόνες χώρες της ΕΕ που δεν έχουν εθνικό κατώτατο μισθό.

Δήλωσε στους δημοσιογράφους ότι είναι ακόμα πολύ νωρίς για να αποκαλύψει λεπτομέρειες σχετικά με το πώς θα μπορούσαν να ρυθμιστούν οι μισθοί των οδηγών φορτηγών, όπως το χρονικό διάστημα που θα πρέπει να περάσουν σε μια χώρα της ΕΕ για να λάβουν τον εθνικό κατώτατο μισθό.

“Θέλω να βρω μια λύση μεταξύ των κρατών μελών με χαμηλότερα κοινωνικά πρότυπα και εκείνα με υψηλότερα κοινωνικά πρότυπα”, υπογράμμισε.

Τον περασμένο Μάιο, η Επιτροπή κίνησε διαδικασία επί παραβάσει κατά της Γερμανίας για το ότι εξαναγκάζει τις ξένες επιχειρήσεις να πληρώνουν τους οδηγούς φορτηγών το γερμανικό ελάχιστο μισθό των € 8,50 ανά ώρα, ακόμα και αν απλά διέρχονται από τη χώρα. Η Επιτροπή χαρακτήρισε την κίνηση αυτή παράβαση του δικαίου της ΕΕ.

Ο τομέας των οδικών μεταφορών έχει αποκτήσει τη φήμη περί εκμετάλλευσης των οδηγών, εν μέρει εξαιτίας των εταιρειών που έχουν ανοίξει γραφεία σε χώρες της Ανατολικής Ευρώπης προκειμένου να επωφεληθούν από την “ελαστική” εργατική νομοθεσία.