Μεγάλη αύξηση της κερδοφορίας του εμφάνισε ο Διαχειριστής του Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΔΕΔΔΗΕ) κατά την περυσινή χρονιά, όπως προκύπτει από τα
οικονομικά αποτελέσματα που δημοσιοποίησε.
Τα σημαντικότερα στοιχεία από τη ΔΕΔΔΗΕ ΑΕ ως διαχειριστή του ΕΔΔΗΕ (01.01.2015 - 31.12.2015) έχουν
ως εξής:
- Τα συνολικά έσοδα της Εταιρίας για το 2015 ανήλθαν σε € 2.125.600 (2014: € 2.195.826)
- Οι αμοιβές προσωπικού μετά τις μειώσεις που προήλθαν από την εφαρμογή των Νόμων 3833/10, 3845/10
και 4024/11 ανήλθαν σε € 298.754 ( 2014: € 311.060 ) εκ των οποίων το ποσό των € 51.154 (2014: 53.009
€ ) αντιστοιχεί σε έργα δικτύου και το ποσό των € 247.600 (2014: € 258.051 ) σε εκμετάλλευση. Ο αριθμός των εργαζομένων (τακτικό προσωπικό) στο τέλος του 2015 έφτασε τα 6.496 άτομα (2014:
6.546)
- Τα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDA) ανήλθαν σε € 45.571 (2014: € 9.900, τα καθαρά κέρδη προ φόρων σε € 39.431 (2014: € 4.629) και μετά φόρων σε 29,376 εκατ. ευρώ από 611.000 ευρώ το 2014. Το περιθώριο EBITDA ανέρχεται σε 2,14 % (2014: 0,45 %).
Οι εγκαταστάσεις Διανομής αυξήθηκαν κατά 530 χλμ. στα δίκτυα Μέσης Τάσης, 660 χλμ. στα δίκτυα Χαμηλής
Τάσης και 450 στους μετασχηματιστές Μέσης/Χαμηλή Τάση, ενώ παράλληλα έγιναν και 2.600 παραλλαγές.
Έτσι το δίκτυο Μέσης Τάσης εκτείνεται σε 111.130 χλμ. και το δίκτυο Χαμηλής Τάσης σε 125.160 χλμ. ενώ οι
εγκατεστημένοι μετασχηματιστές στο δίκτυο ανήλθαν σε 162.350.
Οι ενεργοί χρήστες των δικτύων Διανομής ανήλθαν σε 7.438.455, από τους οποίους οι 11.444 στη Μέση Τάση.
Το ύψος των επενδύσεων στη δραστηριότητα Διανομής έφτασε τα 186 εκατομμύρια ευρώ.
Ο μέσος χρόνος εξυπηρέτησης (μελετών – κατασκευών) για απλές νέες συνδέσεις χρηστών ήταν 14 ημέρες,
για συνδέσεις που απαιτούν δίκτυο 28 ημέρες και για αιτήματα παραλλαγών δικτύου 32 ημέρες.
Εντός του 2015 ολοκληρώθηκε το έργο της τηλεμέτρησης και διαχείρισης της ζήτησης 64.000 μεγάλων
παροχών πελατών Χαμηλής Τάσης, ύψους 28 εκ €. Το συγκεκριμένο έργο προσφέρει σημαντικά οφέλη στους
υπόψη πελάτες, οι οποίοι με αυτό τον τρόπο αποκτούν αυξημένες δυνατότητες διαχείρισης της κατανάλωσής
τους και έτσι μπορούν να μειώσουν το ενεργειακό τους κόστος.
Παράλληλα, η τηλεμέτρηση παρέχει σημαντικά
εργαλεία στον ΔΕΔΔΗΕ για βελτίωση της ποιότητας και του κόστους των σχετικών υπηρεσιών του και για
καλύτερο έλεγχο των δικτύων.