Μετά την άρνηση των τεχνικών κλιμακίων του κουαρτέτου
να δεχθούν τις αρχικές προτάσεις των εκπροσώπων των υπουργείων για την
συνέχιση του ευνοϊκού μέτρου της απόσυρσης, αναζητήθηκε μια
νέα πρόταση, η οποία έχει
πολλές πιθανότητες να εγκριθεί.
Όπως
αναφέρουν άριστα πληροφορημένες πήγες, η ελληνική πλευρά επεξεργάζεται
μια πρόταση με τα εξής βασικά στοιχεία: Να παραταθεί για λίγους μήνες η
απόσυρση και
να μειωθούν τα ποσά που αφορούν το όφελος του κάτοχου παλαιού αυτοκινήτου στη περίπτωση που αντικατασταθεί από καινούργιο αυτοκίνητο.
Ειδικότερα, η προσπάθεια επικεντρώνεται στην ισχύ του μέτρου
μέχρι το τέλος Ιουνίου 2016
ώστε να δοθεί η δυνατότητα να εκτελωνιστούν τα αυτοκίνητα που ήδη έχουν
παραγγείλει οι εισαγωγείς. Επίσης, μέχρι τότε θα οδηγηθούν στα κέντρα
ανακύκλωσης όσα παλαιά αυτοκίνητα έχουν απομείνει στους ιδιοκτήτες τους.
Μέχρι το τέλος Ιουνίου, θα έχουν ολοκληρωθεί και οι διαδικασίες
επιστροφής του φόρου που αναλογεί στα αυτοκίνητα τα οποία έχουν
εκτελωνισθεί από τις 20 Δεκεμβρίου 2015 και μετά.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των εισαγωγέων και εμπόρων, είναι
εγκλωβισμένοι περίπου 8.000 δικαιούχοι βεβαιώσεων απόσυρσης
οι οποίοι θέλουν να εκμεταλλευθούν το ευνοϊκό μέτρο. Ανάμεσα τους είναι
και εκείνοι που έχουν ήδη παραγγείλει καινούργιο αυτοκίνητο και
αναμένουν την έγκριση για να μειωθεί η φορολογία και να πάρουν
πινακίδες.
Επίσης μεγάλος αριθμός αυτοκινήτων- ανάμεσα τους και
πολυτελή- έχουν ήδη πάρει πινακίδες μετά την καταβολή όλης της
φορολογίας από τους εισαγωγείς. Αν το μέτρο συνεχισθεί, θα υπάρξει
επιστροφή φόρου, αλλιώς θα επιβαρυνθούν με το επιπλέον κόστος.
Σχετικά με την μείωση του όφελος που προκύπτει ανάλογα με τον κυβισμό του αυτοκινήτου, εξετάζονται
διάφορα σενάρια
έτσι ώστε να πεισθούν τα τεχνικά κλιμάκια για την απόδοση του μέτρου.
Αυτό που απασχολεί τα τεχνικά κλιμάκια είναι το ύψος της συνολικής
δαπάνης που αφορά το όφελος του καταναλωτή στη περίπτωση που θα
συνεχισθεί η απόσυρση καθώς και το τελικό ποσό που θα εισρεύσει στα
κρατικά ταμεία από την υψηλή φορολογία των καινούργιων αυτοκινήτων.
Παρά τις αντιρρήσεις των ξένων, η συνέχιση της απόσυρσης θα μπορούσε να χαρακτηρισθεί
μονόδρομος, διότι η πρωτοφανής μείωση των πωλήσεων καινούργιων αυτοκινήτων στερεί από το κράτος μεγάλα έσοδα από την φορολογία.
Ένα
ισχυρό ατού στα χέρια των εκπροσώπων των ελληνικών υπουργείων είναι η
άμεση καταβολή της φορολογίας που αφορά τα καινούργια αυτοκίνητα και
μάλιστα με
διαφανή τρόπο. Όπως είναι γνωστό, για να εκτελωνιστεί ένα αυτοκίνητο απαιτείται η άμεση κατάθεση του ποσού που αφορά την φορολογία.
Ενδεικτικό
στοιχείο της κατάστασης που επικρατεί στον κλάδο του αυτοκινήτου είναι
τα αποτελέσματα των ταξινομήσεων του Φεβρουαρίου. Πήραν πινακίδες μόνο
3.310 καινούργια αυτοκίνητα. Η μείωση έφτασε
το 32,4%, σε σχέση με τον περσινό Φεβρουάριο.
Το
Top 10
διαμορφώθηκε ως εξής: Toyota 417 πωλήσεις, VW 304, Opel 268, Peugeot
265, BMW 251, Ford 194, Fiat 184, Audi 180, Nissan 177, Mercedes 153.
(από euro2day.gr, 10/03/2015)