Σε κοινοπραξία με την Ιταλική εταιρεία Bonatti
SpA, η J&P-ΑΒΑΞ υπέγραψε σύμβαση με την "Διαδριατικός Αγωγός Φυσικού
Αερίου / Trans Adriatic Pipeline (TAP AG)" για τη μελέτη & κατασκευή
(EPC) χερσαίου αγωγού μήκους περίπου 360 χιλιομέτρων στη βόρεια Ελλάδα. Παράλληλα,
αυτό διάστημα, η εταιρεία έχει αναλάβει την κατασκευή της 3ηςδεξαμενής LNG και τη συνολική αναβάθμιση
των εγκαταστάσεων στη Ρεβυθούσα, καθώς και την κατασκευή πλωτού σταθμού
αποθήκευσης και επαναεριοποίησης LNG στη Μάλτα, για λογαριασμό διεθνούς κονσόρτσιουμ.
Ειδικότερα, όπως αναφέρει στην ανακοίνωσή τηςη
J&P-ΑΒΑΞ, το χερσαίο τμήμα του TAP θα ξεκινάει από τα ελληνοτουρκικά σύνορα
και μετά από διαδρομή 550 περίπου χιλιομέτρων σε Ελληνικό έδαφος και 215
χιλιόμετρα σε Αλβανικό έδαφος θα φτάνει στην πόλη Fier. Το υποθαλάσσιο
τμήμα του αγωγού κάτω από την Αδριατική έχει μήκος 105 χιλιόμετρα και με
χερσαία διαδρομή 8 χιλιομέτρων θα συνδεθεί με το Ιταλικό εθνικό δίκτυο
μεταφοράς αερίου.
Ο αγωγός ΤΑΡ αποτελεί το Ευρωπαϊκό σκέλος του
αποκαλούμενου "Νότιου Διαδρόμου Φυσικού Αερίου" της Ευρωπαϊκής
Ένωσης, που περιλαμβάνει τον αγωγό φυσικού αερίου Ανατολίας (TANAP)
στην Τουρκία, και τον Αγωγό Νότιου Καυκάσου (SCPX) στο Αζερμπαϊτζάν και τη
Γεωργία.
Ο αγωγός ΤΑΡ θα εισφέρει στην διαφοροποίηση του
ενεργειακού εφοδιασμού της Ευρώπης, μεταφέροντας 10 δις κυβικά μέτρα φυσικού
αερίου ανά έτος από το κοίτασμα Shah Deniz2 της Κασπίας
Θάλασσας. Ο ΤΑΡ θα εξυπηρετήσει και συνδέσεις με
τον Διασυνδετήριο Αγωγό Ελλάδας - Βουλγαρίας
(Interconnector Greece Bulgaria- IGB) και τον
Αγωγό Ιονίου-Αδριατικής (Ionian Adriatic Pipeline–
IAP).
Ειδικότερα, η κοινοπραξία των εταιρειών J&P-ΑΒΑΞκαιBonattiθα
κατασκευάσει τα εξής τμήματα του αγωγού:
- Τμήμα 2, μήκους περίπου 180,1 χιλιομέτρων από
τη ΝέαΚαρβάλητου νομού Καβάλας έως τη
ΝέαΜεσήμβριαΘεσσαλονίκης, διερχόμενο από τους νομούς Δράμας,
Σερρών, Κιλκίςκαι Θεσσαλονίκης, και το
- Τμήμα 3, μήκους περίπου 186,3 χιλιομέτρων από
τη Νέα Μεσήμβρια Θεσσαλονίκης έως τα ΕλληνοΑλβανικά σύνορα
νότια της Κρυσταλλοπηγής δια μέσω των νομών Πέλλας, Ημαθίας,
Κοζάνης και Καστοριάς.
Το έργο περιλαμβάνει την εγκατάσταση χαλύβδινου
αγωγού διαμέτρου 48 ιντσών περνώντας αρκετά ποτάμια και ορεινούς όγκους, τη
δημιουργία οδικού δικτύου συντήρησης και βαλβιδοστάσια. Η κατασκευή θα ξεκινήσει
άμεσα και θα παραδοθεί σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα του TAP.
Ο όμιλος της J&P-ΑΒΑΞ διαθέτει σημαντική
εμπειρία και τεχνογνωσία στην κατασκευή έργων δικτύων μεταφοράς και διανομής
φυσικού αερίου καθώς και σε εγκαταστάσεις αποθήκευσης φυσικού αερίου. Εταιρείες
του ομίλου στο παρελθόν έχουν εκτελέσει αρκετά σοβαρά έργα, όπως:
- κατασκευή δικτύων μεταφοράς φυσικού
αερίουυψηλής πίεσης για βιομηχανικούς καταναλωτές, όπως η ΔΕΗ και τα
Ελληνικά Πετρέλαια μέσης και χαμηλής πίεσης για οικιακούς και επαγγελματικούς
καταναλωτές σε διάφορους νομούς της χώρας
- εγκατάσταση σταθμών διανομής / ρυθμιστικών
σταθμών για βιομηχανικούς καταναλωτές
- συντήρηση και υπηρεσίες άμεσης επέμβασης /
επιφυλακής για τα δίκτυα μεταφοράς φυσικού αερίου & των εγκαταστάσεών τους,
για τον ΔΕΣΦΑ, τη ΔΕΠΑ, την ΕΠΑ ΑΤΤΙΚΗΣ και ΕΠΑ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ,
- κατασκευή της πρώτης φάσης ανάπτυξης (δύο
δεξαμενές LNG και κρυογενικές εγκαταστάσεις) και των μετέπειτα
αναβαθμίσεων του ΔΕΣΦΑ στη νήσο Ρεβυθούσα.
Το τρέχον διάστημα, ο όμιλος
κατασκευάζει:
- την 3η δεξαμενή
LNG και τη συνολική αναβάθμιση των εγκαταστάσεων τηςΔΕΣΦΑΑΕ στη
νήσο Ρεβυθούσα, προϋπολογισμού €107 εκατομμυρίων, και
- τον πλωτό σταθμό αποθήκευσης και
επαναεριοποίησης LNG στη Μάλτα, προϋπολογισμού €124 εκατομμυρίων για λογαριασμό
του διεθνούς consortium των εταιρειών GEM Holdings Limited, Socar Trading
SA, SIEMENS Project Ventures GmbH, και Gasol LNG Import Limited.