H Apple αναζητεί τρόπους για να δημιουργήσει ακόμα πιο λεπτοκαμωμένες
συσκευές και αυτό την οδηγεί στο να πειραματίζεται διαρκώς. Σύμφωνα με
το ειδησεογραφικό πρακτορείο Bloomberg, η Apple κατασκεύασε εν κρυπτώ
στη Βόρεια Ταϊβάν ένα νέο ερευνητικό εργαστήριο, το οποίο πλέον δεν
αποτελεί μυστικό. Βρίσκεται 50 χιλιόμετρα μακριά από την πρωτεύουσα
Ταϊπέι, εντός ενός τεχνολογικού πάρκου (Longtan Science Park).
Στο εργαστήριο απασχολούνται σχεδόν 50 μηχανικοί, οι οποίοι
εργάζονται με εντατικούς ρυθμούς για την ανάπτυξη τεχνολογιών με χρήση
στην παραγωγή νέων οθονών. Οι οθόνες με τη σειρά τους θα συμβάλουν στην
κατασκευή συσκευών –κυρίως iPhone και iPad– με χαμηλότερη κατανάλωση
ενέργειας, χαμηλότερο βάρος και με μικρότερο πάχος. Αξίζει να αναφερθεί
πως αρκετοί από τους μηχανικούς πληροφορικής προέρχονται από την
ταϊβανέζικη εταιρεία κατασκευής οθονών AU Optronics και την αμερικανική
Qualcomm, η οποία στο παρελθόν είχε στην ιδιοκτησία της το κτίριο όπου
στεγάζεται το εργαστήριο της Apple. Oι μηχανικοί αυτοί εστιάζουν στο να
αναπτύξουν πιο προηγμένη εκδοχή των οθονών υγρών κρυστάλλων, οι οποίες
σήμερα τοποθετούνται σε συσκευές iPhone, iPad και iMac.
Νέα εποχή
Το ζητούμενο για την Apple ήταν πάντα να κατασκευάζει πιο λεπτά
προϊόντα στην κάθε νέα τους εκδοχή. Με το να αναπτύξει δε δική της
τεχνολογία οθόνης, θα περιορίσει την εξάρτησή της από προμηθευτές τύπου
Samsung Electronics, LG Display, Sharp και Japan Display. Οπότε θα
μπορέσει να αναπτύξει και όλη τη διαδικασία παραγωγής εντός των τειχών
της και να αναθέσει υπεργολαβία τις συνεπαγόμενες εργασίες σε μικρότερες
εταιρείες, όπως οι AU Optronics ή Innolux. Το μοντέλο της Αpple είναι
να διεξάγει το μεγαλύτερο μέρος της έρευνάς της στις κεντρικές της
εγκαταστάσεις στην Καλιφόρνια. Στη συνέχεια αναθέτει σε τρίτους την
κατασκευή σχεδόν όλων των συσκευών της και των εξαρτημάτων τους, όπως
συμβαίνει στην περίπτωση της ταϊβανέζικης Foxconn και της ιαπωνικής
Japan Display. Πάντως, η Apple απασχολεί ανθρώπους σε όλο τον κόσμο για
την ανάπτυξη νέων υλικών και τεχνολογιών.
Είναι σαφές ότι το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της Apple πάντα αλλά και
σε βάθος χρόνου είναι αυτή καθεαυτήν η τεχνολογία αιχμής σε συνδυασμό
με τα περίτεχνου σχεδιασμού ηλεκτρονικά αντικείμενά της.
Εντούτοις, με τη βραδεία αύξηση στις πωλήσεις των iPhone το τρίμηνο
Οκτωβρίου - Δεκεμβρίου 2015 και την πρόβλεψη για μείωση πωλήσεων το
τρίμηνο Ιανουαρίου - Μαρτίου 2016, εγείρονται ερωτήματα σχετικά με το
πώς ο όμιλος θα μετεξελιχθεί. Ενδεχομένως να απομακρυνθεί έως ένα βαθμό
από τον καθαρόαιμο ρόλο του στην κατασκευή hardware και να δώσει έμφαση
και στις υπηρεσίες, όπως παρατηρούν αναλυτές. Η εποχή της θεαματικής
αύξησης πωλήσεων των εμβληματικών συσκευών της Apple έχει φθάσει πιθανώς
στο τέλος της άλλωστε, όπως σημειώνουν οι Financial Times.
«Ανεξαρτήτως των ιδιαίτερα ακραίων και απρόβλεπτων συνθηκών σήμερα,
εμείς θα συνεχίσουμε να επενδύουμε σε έρευνα και ανάπτυξη», διαβεβαιώνει
ο επικεφαλής της Apple, Τιμ Κουκ. Οπως ανέφερε, υπάρχουν σε ενεργό
χρήση τις τελευταίες 90 ημέρες 1 δισ. συσκευές σε όλο τον κόσμο. Ας
σημειωθεί ότι οι υπηρεσίες της Apple αναπτύσσονται ταχύτερα των πωλήσεών
της.
(από την εφημερίδα "ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ", 08/02/2016)