Εντός του επόμενου δεκαημέρου αναμένεται να υπογραφεί η συμφωνία με τη Fraport για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, όπως δήλωσε την Τρίτη ο επικεφαλής του Ταμείου Αποκρατικοποιήσεων, Στέργιος Πιτσιόρλας.
Παράλληλα, γνωστοποίησε ότι η 21η Δεκεμβρίου θα είναι η τελική ημερομηνία για την υποβολή δεσμευτικών προσφορών για τον ΟΛΠ, από 15 Δεκεμβρίου που ήταν αρχικά.
Ο ίδιος εκτίμησε, σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, ότι εντός του 2016 μπορούν να αντληθούν ακόμη και 3 δισ. ευρώ από αποκρατικοποιήσεις, ανεβάζοντας τον πήχη των εσόδων περίπου κατά ένα δισεκατομμύριο ευρώ σε σχέση με τα όσα αναφέρει ο προϋπολογισμός.
Ο κ. Πιτσιόρλας υποστήριξε ότι θα προχωρήσουν κανονικά οι αποκρατικοποιήσεις που έχουν προγραμματιστεί να γίνουν μέσα στο 2016.
Αναφερόμενος στο Ελληνικό μίλησε για επαναδιαπραγμάτευση της σύμβασης με στόχο να αλλάξουν οι όροι τόσο για το τίμημα όσο και για τον τρόπο καταβολής του.
Ακόμη, ο κ. Πιτσιόρλας τάχθηκε ανοικτά υπέρ της απορρόφησης και του ΤΑΙΠΕΔ αλλά και του ΤΧΣ από το νέο ταμείο Αποκρατικοποιήσεων προκειμένου τα χρήματα που θα εξασφαλιστούν να μη διατεθούν εξολοκλήρου για τη μείωση του χρέους, αλλά μέρος αυτών να κατευθυνθεί και για την τόνωση της ανάπτυξης.
Ειδικότερα, σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε ο κ. Πιτσιόρλας ανακοίνωσε ότι η 21η Δεκεμβρίου θα είναι η τελική ημερομηνία για την κατάθεση υποβολής δεσμευτικών προσφορών από τους τρεις ενδιαφερόμενους επενδυτές για την απόκτηση πλειοψηφικού πακέτου μετοχών του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς, ενώ στις αρχές Απριλίου ανάλογη διαδικασία θα ακολουθηθεί και από 8 επιχειρηματικά σχήματα για τον Οργανισμό Λιμένος Θεσσαλονίκης.
Ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ τόνισε ότι η αξιοποίηση του ΟΛΠ και του ΟΛΘ είναι μέσα στο πακέτο των 9 αποκρατικοποιήσεων που θα πρέπει να τρέξουν άμεσα και σε συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα, προσθέτοντας ότι η διαδικασία για τα δύο λιμάνια θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί στο πρώτο εξάμηνο του 2016.
Σημειώνεται ότι ενδιαφέρον για την απόκτηση του 67% του ΟΛΠ έχει εκφράσει η κινεζική COSCO, η δανική APM Terminals και η ICTS από τις Φιλιππίνες.
Επίσης οκτώ επενδυτικά σχήματα έχουν εκφράσει ενδιαφέρον για την απόκτηση του 67% του μετοχικού κεφαλαίου της «Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης ΑΕ». Πρόκειται για τις εταιρείες 1.APM Terminals, B.V., 2.Deutsche Invest Equity Partners, GmbH, 3. Duferco Participations Holding S.A., 4. International Container Terminal Services, Inc, 5.Mitsui & Co., Ltd., 6. P&O Steam Navigation Company (DP World), 7.Russian Railways JSC/GEK TERNA S.A., 8.Yilport Holding Inc.
Ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ απαντώντας σε ερώτηση αν η εξαίρεση του παράκτιου μετώπου της Δραπετσώνας επηρεάζει το τίμημά του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς, δήλωσε, ότι το Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων διαπίστωσε ότι στη συγκεκριμένη περιοχή δεν μπορούσε να γίνει απολύτως κανένα λιμενικό έργο, καθώς τα βάθη της θάλασσας ήταν μεγάλα, ενώ η ιδιομορφία της περιοχής, προσέθεσε, ήταν τέτοια, που αν γίνονταν λιμενικά έργα, ουσιαστικά θα διαλυόταν η πρόσβαση στο λιμάνι.
«Το μόνο που θα μπορούσε να γίνει ήταν μία αξιοποίηση της περιοχής αυτής με χώρους πρασίνου και ενδεχομένως ένα μικρό κομμάτι real estate, αυτό όμως δεν είναι λιμενικές δραστηριότητες και το ΤΑΙΠΕΔ συμφώνησε στην εξαίρεσή της» δήλωσε.
Προσέθεσε επίσης ότι για το θέμα ενημερώθηκαν οι μέτοχοι του Οργανισμού αλλά και οι επενδυτές ότι δεν θα έχουν καμία οικονομική ζημία.
Αναφερόμενος στο πορθμείο της Σαλαμίνας, τόνισε ότι το ΤΑΙΠΕΔ είχε μια αποτίμηση πολύ συγκεκριμένη και δεν μπορούσε το συγκεκριμένο σημείο να εξαιρεθεί.
Σε ερώτηση αν η κατάληψη της σιδηροδρομικής γραμμής στην Ειδομένη δημιουργεί προβλήματα σε υποψήφιους επενδυτές και πολυεθνικές, οι οποίες θα παρέκαμπταν τυχόν την Ελλάδα για τη διακίνηση των προϊόντων τους, τόνισε ότι προφανώς το διεθνές περιβάλλον επηρεάζει κάθε οικονομία και το προσφυγικό κύμα επηρεάζει την Ελλάδα πρωτίστως αλλά και όλη την Ευρώπη.
Χαρακτήρισε το συγκεκριμένο πρόβλημα μεγάλο για κάποιες εταιρείες αλλά συγκυριακό και εκτίμησε ότι σύντομα τις επόμενες δύο ημέρες θα υπάρξει γρήγορα επίλυση και θα ανοίξει η σιδηροδρομική οδός προς τα Βαλκάνια και την Κεντρική Ευρώπη.
Αναφερόμενος στην πορεία ιδιωτικοποίησης του λιμανιού του Πειραιά, είπε ότι όλο αυτό το διάστημα έγινε μια πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς και η τακτοποίηση που έγινε ήταν πάρα πολύ μεγάλη.
«Υπήρχε ένα χάος στο τι ανήκει στο λιμάνι και κανένας δεν θα μπορούσε να διανοηθεί ότι κομμάτι της λιμενικής ζώνης είναι κεντρικοί λεωφόροι δημόσια κτίρια και σχολεία», προσέθεσε.
Είπε, επίσης, ότι μπορεί να υπήρξαν αντιπαραθέσεις αλλά ήταν γόνιμες και η τελική ισορροπία που έχει βρεθεί ικανοποιεί όλες τις πλευρές, ενώ σε αυτό το σημείο εξέφρασε την εκτίμησή του προς το πρόσωπο του υπουργού Ναυτιλίας Θ.Δρίτσα.
Τέλος, ανέφερε ότι σε μεγάλο βαθμό έχουν ικανοποιηθεί δίκαια αιτήματα δήμων όπως, για παράδειγμα, η εξαίρεση της περιοχής της Κυνοσούρας που είναι ένα χώρος ιστορικός και χαρακτηρισμένος ως αρχαιολογική ζώνη Α όπως η Ακρόπολη.