Ο Γάλλος Υπουργός Οικολογικής Μετάβασης και Αλληλεγγύης, Nicolas Hulot παρουσίασε λεπτομερώς τέσσερα μέτρα του σχεδίου του για το κλίμα και την επίτευξη της απεξάρτησης της χώρας από τον άνθρακα μέχρι το 2050, στο πλαίσιο συνέντευξής του στη γαλλική εφημερίδα Libération.

Ο Γάλλος Υπουργός Οικολογικής Μετάβασης και Αλληλεγγύης, Nicolas Hulot παρουσίασε λεπτομερώς τέσσερα μέτρα του σχεδίου του για το κλίμα και την επίτευξη της απεξάρτησης της χώρας από τον άνθρακα μέχρι το 2050, στο πλαίσιο συνέντευξής του στη γαλλική εφημερίδα Libé ration.

 

Επιδότηση μετατροπής

Το πρώτο είναι ένα παλιό και δοκιμασμένο μέτρο: η απομάκρυνση των παλιών και ρυπογόνων οχημάτων από την κυκλοφορία. Η λεγόμενη «επιδότηση μετατροπής» θα επιτρέψει στους Γάλλους να αντικαταστήσουν ένα παλιό αυτοκίνητο με ένα νέο ή μεταχειρισμένο χαμηλών εκπομπών και να επωφεληθούν από μια επιδότηση ύψους € 1.000, έναντι της σημερινής των € 500.

Επέκταση της επιδότησης

Η πραγματική καινοτομία είναι ότι το πρώτο μέτρο επεκτείνεται σε όλους τους φορολογούμενους, ενώ έως τώρα δικαιούχοι ήταν αποκλειστικά όσοι είχαν χαμηλά εισοδήματα. Για άτομα κάτω από το φορολογικό όριο, η επιδότηση θα διπλασιαστεί. Τέλος, αν το νέο όχημα είναι ηλεκτρικό, η επιδότηση θα φτάσει τα € 2.500, με δυνατότητα συνδυασμού της με την οικολογική επιχορήγηση των € 6.000 που ισχύει για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Ένα -μάλλον όχι ισχυρό- αντικίνητρο

Το σύστημα κινήτρων - αντικινήτρων στις αγορές οχημάτων είναι το τρίτο μέτρο που σχετίζεται με τα αυτοκίνητα. Το κατώτερο όριο για την εφαρμογή προστίμου θα μειωθεί στα 120 g CO2 / km, δηλαδή 7 g λιγότερο από το ισχύον σήμερα. Στο μέλλον, αυτό θα μειωθεί στα 95 g, αν και δεν είναι γνωστό το πότε.

Οι ιδιοκτήτες υπερβολικά ρυπογόνων οχημάτων θα πληρώνουν υψηλότερο φόρο CO2/ km ύψους € 10.500 (+ € 500), γεγονός που εκτιμάται ότι δεν αποτελεί ισχυρά αποτρεπτικό παράγοντα, δεδομένου ότι οι τιμές στα σπορ και πολυτελή αυτοκίνητα κυμαίνονται σε μερικές δεκάδες και εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ. Το σύστημα κινήτρων - αντικινήτρων του Hulot θα περιορίζεται στις εκπομπές άνθρακα. Σε σύγκριση με τα δύο πρώτα, το τρίτο μέτρο θα επηρεάσει μόνο έμμεσα την ποιότητα του ατμοσφαιρικού αέρα.

 

Ενεργειακό επίδομα

Το επίδομα αυτό εισήχθη με το νόμο για την ενεργειακή μετάβαση, αλλά αφορούσε μόνο τέσσερις περιοχές της Γαλλίας. Τώρα αναμένεται να επεκταθεί, επιτρέποντας σε τέσσερα εκατομμύρια νοικοκυριά με χαμηλά εισοδήματα να εισπράξουν επίδομα από € 48 ως € 277 που θα διοχετευθεί στους λογαριασμούς των ενεργειακών υπηρεσιών που καταναλώνουν.

Σύμφωνα με τις εξαγγελίες του Hulot, η πίστωση φόρου για την ενεργειακή μετάβαση ( CITE) θα λάβει τη μορφή μπόνους, που θα καταβληθεί «μόλις ολοκληρωθούν οι εργασίες». Όσον αφορά στην ενεργειακή απόδοση, πιστοποιητικά εξοικονόμησης ενέργειας θα μπορούν να λάβουν οι ιδιοκτήτες που αντικαθιστούν τους παλαιούς λέβητες καυσίμων με ένα βιώσιμο σύστημα θέρμανσης ή με αντλίες θερμότητας.