Ο άνθρωπος που έγινε γνωστός για το ηλεκτρικό του αυτοκίνητο και έχει τον φιλόδοξο στόχο της αποικιοποίησης του Αρη, τώρα υπόσχεται μια ενεργειακή επανάσταση για τον πλανήτη μας
Ο άνθρωπος που έγινε γνωστός για το ηλεκτρικό του αυτοκίνητο και έχει τον φιλόδοξο στόχο της αποικιοποίησης του Αρη, τώρα υπόσχεται μια ενεργειακή επανάσταση για τον πλανήτη μας.

Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Tesla Motors, Ελον Μασκ, οραματίζεται να καταργήσει την εξάρτηση από τα ορυκτά καύσιμα μετατρέποντας κάθε νοικοκυριό σε μια μικρή μονάδα παραγωγής και αποθήκευσης ηλιακής ενέργειας και να εκμηδενίσει την αύξηση των παγκόσμιων εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.

Η μπαταρία «PowerWall» μπορεί να λύσει προβλήματα παροχής ενέργειας και σε περιοχές του κόσμου όπου δεν υπάρχουν γραμμές ηλεκτρικού ρεύματος, σε απομονωμένα νησιά και σε περιοχές που πλήττονται από φυσικές καταστροφές και ακραία καιρικά φαινόμενα που προκαλούν μεγάλες διακοπές ρεύματος. Τοποθετείται στον τοίχο ενός σπιτιού -στο γκαράζ, σε μια αποθήκη ή σε έναν εξωτερικό τοίχο- και σε πλήρη φόρτιση τροφοδοτεί πλήρως ένα μέσο νοικοκυριό με ηλεκτρική ενέργεια για μία εβδομάδα.

Η επαναστατική μπαταρία της Tesla μπορεί να φορτιστεί είτε από το υπάρχον δίκτυο ηλεκτρικού ρεύματος του σπιτιού, μάλιστα σε ώρες κατά τις οποίες η χρέωση είναι μειωμένη, είτε -που ο Μασκ ελπίζει ότι θα φέρει τη μεγάλη επανάσταση- από ηλιακά πάνελ στην ταράτσα του σπιτιού.

Η τιμή
Η τιμή της μπαταρίας ιόντων λιθίου, η οποία έχει μέγεθος μόλις 130*86 εκατοστά και βάρος 100 κιλών είναι στα 3.500 δολάρια για 10kWh και στα 3.000 δολάρια για 7kWh. Οι πρώτες παραδόσεις θα ξεκινήσουν το καλοκαίρι στις ΗΠΑ και του χρόνου θα επεκταθούν σε διεθνή κλίμακα. Σε σύγκριση με την υπάρχουσα τεχνολογία, η μπαταρία της Tesla είναι πιο οικονομική, πιο μικρή σε μέγεθος, πιο ασφαλής και με μεγαλύτερη διάρκεια ζωής (έχει εγγύηση από την εταιρεία για 10 χρόνια).

«Ο στόχος μας είναι να αλλάξουμε ριζικά τον τρόπο με τον οποίον ο κόσμος χρησιμοποιεί την ενέργεια», είπε ο Μασκ κατά την παρουσίαση της νέας τεχνολογίας στο Χόθορν της Καλιφόρνια, σε μια εκδήλωση που τροφοδοτήθηκε πλήρως με ενέργεια από τις μπαταρίες της Tesla, οι οποίες είχαν φορτιστεί από ηλιακά πάνελ στην οροφή του κτιρίου. O ίδιος ο CEO της εταιρείας παρομοίασε μάλιστα τη μελλοντική υιοθέτηση της μπαταρίας του, που μπορεί να λειτουργήσει ανεξάρτητα από τα υπάρχοντα δίκτυα παροχής ηλεκτρικού ρεύματος, με μια παλαιότερη επανάσταση, την αντικατάσταση των σταθερών γραμμών από τα κινητά τηλέφωνα.

Η μεγαλύτερη εκδοχή της «PowerWall» είναι η μπαταρία «PowerPack» (100 Kwh) και είναι κατάλληλη για επιχειρήσεις, βιομηχανικές μονάδες, ακόμα και ολόκληρες πόλεις (μπορούν να χρησιμοποιηθούν συνδυαστικά απεριόριστος αριθμός PowerPacks). Ηδη ορισμένες εταιρείες στις ΗΠΑ, όπως η Amazon και η Target, χρησιμοποιούν το ενεργειακό σύστημα της Tesla σε περιορισμένο βαθμό.

Οι εκτιμήσεις της εταιρείας για τη δυνατότητα των μπαταριών της Tesla να φέρουν μια ενεργειακή επανάσταση είναι εντυπωσιακές: 160 εκατομμύρια τέτοια «Power Packs» μπορούν να οδηγήσουν σε πλήρη μετάβαση σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειες σε ολόκληρες τις Ηνωμένες Πολιτείες, ενώ με 900 εκατομμύρια «PowerPacks» είναι εφικτή η μετάβαση σε παγκόσμιο επίπεδο.

Φιλόδοξος στόχος
Και ο Μασκ εξέφρασε έναν ακόμα πιο φιλόδοξο στόχο κατά την παρουσίαση, η οποία καταχειροκροτήθηκε από τους παρευρισκομένους: 2 δισεκατομμύρια «PowerPacks» -όσος είναι ο αριθμός των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στον κόσμο- μπορούν να καλύψουν τις παγκόσμιες ενεργειακές ανάγκες για ηλεκτρικό ρεύμα, μεταφορές και θέρμανση και να ρίξουν την αύξηση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στο απόλυτο μηδέν.

Αναφερόμενος στην κλιματική αλλαγή ο Μασκ τόνισε ότι «είναι εντός των δυνατοτήτων της ανθρωπότητας» να αλλάξουμε τον τρόπο που παράγουμε και χρησιμοποιούμε ενέργεια.

TESLA MOTORS
Γνωστή για τα πολυτελή ηλεκτρικά ΙΧ

Γνωστή για τα πολυτελή ηλεκτρικά της αυτοκίνητα, η αμερικανική εταιρεία Tesla Motors προσπαθεί τώρα να μπει στην ολοένα αναπτυσσόμενη αγορά των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. Μολονότι τα αυτοκίνητα Tesla έχουν λάβει άριστες κριτικές, δεν έχει καταφέρει η εταιρεία να πουλήσει μεγάλο αριθμό αυτοκινήτων της εκτός της Καλιφόρνια και τα κέρδη ήταν κατώτερα του αναμενομένου στο δ' τρίμηνο του 2014. Από το 2008 μέχρι σήμερα η Tesla έχει πουλήσει συνολικά 70.000 αυτοκίνητα (τα τελευταία μοντέλα ήταν το Χ και το 3). Σύμφωνα με αναλυτές, η εταιρεία χρειαζόταν να εμπλουτίσει το προϊοντικό της χαρτοφυλάκιο για να ικανοποιήσει τους επενδυτές της. Εν όψει της ανακοίνωσης της PowerWall, η Deutsche Bank εκτίμησε αυτή την εβδομάδα ότι το νέο προϊόν της εταιρείας θα μπορούσε να προσθέσει έως και... 100 δολάρια στη μετοχή της.

Ο Ελον Μασκ, εκτός της Tesla, είναι CEO της SolarCity, η οποία συμμετέχει στην ανάπτυξη των οικιακών μπαταριών αλλά και της SpaceX που κατασκευάζει διαστημικούς πυραύλους.

  • 3.000 - 3.500 δολάρια το κόστος μιας μπαταρίας «PowerWall» που σε πλήρη φόρτιση τροφοδοτεί πλήρως ένα μέσο νοικοκυριό με ηλεκτρική ενέργεια για μία εβδομάδα
  • 160 εκατομμύρια «PowerPacks» μπορούν να οδηγήσουν σε πλήρη μετάβαση σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας στις ΗΠΑ και 900 εκατομμύρια «PowerPacks» σε όλον τον πλανήτη
  • 2 δισεκατομμύρια «PowerPacks» -όσα τα αυτοκίνητα στον κόσμο- μπορούν να καλύψουν τις παγκόσμιες ενεργειακές ανάγκες για ηλεκτρικό ρεύμα, μεταφορές και θέρμανση

(www.ethnos.gr, 02/05/2015)