Στη Μέση Ανατολή έχουν επικεντρωθεί ξανά οι έλληνες κατασκευαστές, καθώς η κατασκευαστική δραστηριότητα στην Ελλάδα είναι μικρή, ενώ αντίθετα στον Αραβικό Κόλπο επενδύονται πολλά δισ. δολάρια. Οι πλούσιες και υπό ανάπτυξη αυτές χώρες έχουν εξαγγείλει πολλά έργα υποδομής, που αγγίζουν το 1 τρισ. δολάρια, με αποτέλεσμα όλοι οι μεγάλοι έλληνες κατασκευαστές -και όχι μόνο -να έχουν ανοίξει γραφεία και θυγατρικές και να πραγματοποιούν πολλά ταξίδια στην περιοχή, έτσι ώστε να επιβιώσουν
Στη Μέση Ανατολή έχουν επικεντρωθεί ξανά οι έλληνες κατασκευαστές, καθώς η κατασκευαστική δραστηριότητα στην Ελλάδα είναι μικρή, ενώ αντίθετα στον Αραβικό Κόλπο επενδύονται πολλά δισ. δολάρια.

Οι πλούσιες και υπό ανάπτυξη αυτές χώρες έχουν εξαγγείλει πολλά έργα υποδομής, που αγγίζουν το 1 τρισ. δολάρια, με αποτέλεσμα όλοι οι μεγάλοι έλληνες κατασκευαστές -και όχι μόνο -να έχουν ανοίξει γραφεία και θυγατρικές και να πραγματοποιούν πολλά ταξίδια στην περιοχή, έτσι ώστε να επιβιώσουν. Ενα σημαντικό κομμάτι του τεχνικού κόσμου της χώρας έχει μετακομίσει στη Μέση Ανατολή (υπολογίζεται σε πάνω από 3.000 μηχανικούς).

Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ο όμιλος Ελλάκτωρ, η J&P Αβαξ, η Αρχιρόδον διεκδικούν ξανά έργα στον Αραβικό Κόλπο, στα Βαλκάνια και γενικά στο εξωτερικό, αφού το 1/3 ως και το 50% του τζίρου τους προέρχεται από διεθνείς δραστηριότητες.
Σύμφωνα με μελέτη της εταιρείας συμβούλων Deloitte, τα επενδυτικά σχέδια στον τομέα κατασκευών στην περιοχή του Κόλπου ξεπερνούν μακροπρόθεσμα το 1 τρισ. δολάρια, ενώ τα άμεσα έργα αγγίζουν τα 500 δισ. δολάρια.

Η Μέση Ανατολή μπορεί να «χτυπήθηκε» και αυτή από την παγκόσμια κρίση, αλλά τελευταία η Σαουδική Αραβία, το Κατάρ και το Αμπου Ντάμπι προχωρούν σε μεγάλες επενδύσεις.

Αναφέρεται ότι τώρα έχουν ανοίξει οι προοπτικές κυρίως για τη Σαουδική Αραβία, η οποία προχωρεί σε τεράστια έργα υποδομής, καθώς είχε μείνει πίσω σε σχέση με τις άλλες χώρες, και το Κατάρ που θα φιλοξενήσει το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ποδοσφαίρου το 2022. Το επενδυτικό πρόγραμμα μόνο της Σαουδικής Αραβίας υπερβαίνει τα 400 δισ. δολάρια για την επόμενη δεκαετία.

Σε αυτό το πλαίσιο οι κατασκευαστικές εταιρείες Ακτωρ και Αρχιρόδον συμμετέχουν σε διαφορετικές κοινοπραξίες, διεκδικώντας τμήμα 170 χιλιομέτρων από το σιδηροδρομικό δίκτυο μήκους 2.244 χιλιομέτρων που σχεδιάζει το Ομάν, συνολικού τιμήματος 15 δισ. δολαρίων. Ο προϋπολογισμός του συγκεκριμένου τμήματος τοποθετείται στα 2,6 δισ. δολάρια.

Η Ακτωρ σε κοινοπραξία με τη Vinci και η Αρχιρόδον μαζί με την ινδική Tata Projects έχουν, μεταξύ άλλων σχημάτων, προεπιλεγεί για την υλοποίηση των εργασιών πολιτικού μηχανικού και επιδομής αυτού του σημαντικού έργου στο Ομάν. Το τμήμα για το οποίο έχουν προεπιλεγεί οι δύο ελληνικών συμφερόντων κατασκευαστικές εκτείνεται από την πόλη Σοχάρ ως το Κυβερνείο του Αλ Μπουραΐμι που βρίσκεται βορειοανατολικά του Ομάν, στα σύνορα των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων. Το συγκεκριμένο κομμάτι εκτιμάται ότι θα ξεκινήσει να κατασκευάζεται το πρώτο τρίμηνο του 2015 και θα ολοκληρωθεί το 2018. Πάντως σημειώνεται ότι το συγκεκριμένο σιδηροδρομικό έργο ανήκει στα μεγάλα projects που δρομολογεί το Ομάν με συνολικό προϋπολογισμό 28 δισ. δολαρίων.

(από την εφημερίδα "ΤΟ ΒΗΜΑ")