Εξηγήσεις για το θέμα που προέκυψε και αφορά το ενδεχόμενο κλεισίματος της ΛΑΡΚΟ ως τα τέλη του μήνα δίνει σε ανακοίνωσή του το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ).
Εξηγήσεις για το θέμα που προέκυψε και αφορά το ενδεχόμενο κλεισίματος της ΛΑΡΚΟ ως τα τέλη του μήνα δίνει σε ανακοίνωσή του το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ). 

Όπως αναφέρει:

«Στο ΤΑΙΠΕΔ έχει μεταβιβασθεί το 55,19% των μετοχών της ΛΑΡΚΟ, από το Ελληνικό Δημόσιο, με απόφαση της Διυπουργικής Επιτροπής Αναδιαρθρώσεων και Αποκρατικοποιήσεων (ΔΕΑΑ), στο πλαίσιο του προγράμματος αποκρατικοποιήσεων.

» Μοναδική μέριμνα του ΤΑΙΠΕΔ είναι η μεγιστοποίηση της αξίας όλων των προς αξιοποίηση περιουσιακών στοιχείων του Ελληνικού Δημοσίου με στόχο την προσέλκυση επενδύσεων και την ουσιαστική αύξηση –και όχι απλώς διατήρηση- των θέσεων εργασίας.

» Στο πλαίσιο αυτό, το ΤΑΙΠΕΔ δεν έχει ξεκινήσει τη διαδικασία αποκρατικοποίησης της ΛΑΡΚΟ, διότι η Εταιρεία αντιμετωπίζει οξύ πρόβλημα βιωσιμότητας το οποίο καθιστά την αξιοποίησή της ιδιαίτερα δυσχερή και απαιτεί την αναζήτηση εφικτών, εναλλακτικών δυνατοτήτων με νηφαλιότητα, επαγγελματισμό και συνεργασία. Ενδεικτικά σημειώνεται ότι:

  • Με βάση τα πλέον πρόσφατα δημοσιευμένα οικονομικά στοιχεία της εταιρείας (λογιστικές καταστάσεις 30/9/2011), η Εταιρεία έχει αρνητική καθαρή θέση.
  • Η Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (EC/DG Comp) εξετάζει εάν η Εταιρεία έχει εισπράξει σημαντικές κρατικές ενισχύσεις τις οποίες οφείλει να επιστρέψει στο Ελληνικό Δημόσιο
  • Αν και η ΛΑΡΚΟ είναι ο μοναδικός παραγωγός νικελίου στην Ευρωπαϊκή Ένωση, οι σημερινές τιμές του νικελίου, η γενικότερη διεθνής οικονομική συγκυρία και τα πραγματικά οικονομικά δεδομένα, φαίνεται ότι οδηγούν την Εταιρεία σε συσσώρευση λειτουργικών ζημιών.
  • Ο νόμος 371/1976 προβλέπει ότι το εργοστάσιο της Λάρυμνας στη Φθιώτιδα, που αποτελεί το κύριο περιουσιακό στοιχείο της ΛΑΡΚΟ, επιστρέφει στο Ελληνικό Δημόσιο στις 30.06.2012 με τη λήξη της προβλεπόμενης στις διατάξεις του περιόδου παραχώρησης.
  • Το ΤΑΙΠΕΔ δεν δύναται –εκ του ιδρυτικού του νόμου- να παραχωρήσει ούτε να μισθώσει στην Εταιρεία περιουσιακά στοιχεία, ούτε να χρηματοδοτεί τη ζημιογόνο λειτουργία της Εταιρείας.
  • Το ΤΑΙΠΕΔ, ως μέτοχος, δεν έχει προφανώς τη δυνατότητα να απολύει ή να προσλαμβάνει προσωπικό, κάτι που αποτελεί αποκλειστική αρμοδιότητα και ευθύνη της διοίκησης της Εταιρείας.
  • Το ΤΑΙΠΕΔ θα μπορεί να προχωρήσει στην αποκρατικοποίηση της ΛΑΡΚΟ μόνο όταν τα θέματα του εργοστασίου και της αδιάλειπτης λειτουργίας του έχουν λυθεί.
» Η ελλιπής και εσφαλμένη ενημέρωση δυσχεραίνει όλες τις ενέργειες για τη διασφάλιση της αξίας ενός ιδιαίτερα σημαντικού περιουσιακού στοιχείου του Ελληνικού Δημοσίου και θέτει σε κίνδυνο τις θέσεις εργασίας. Η συνάντηση του ΤΑΙΠΕΔ με τους εργαζόμενους της Εταιρείας είχε αποκλειστικό σκοπό την ενδελεχή και διαφανή παρουσίαση της πραγματικότητας. Προφανώς, το ΤΑΙΠΕΔ είναι στη διάθεση και των εκπροσώπων όλων των κομμάτων για τη σχετική ενημέρωση», καταλήγει η ανακοίνωση του ΤΑΙΠΕΔ.