Αναγκαία και επιτακτική χαρακτήρισε η ισπανική κυβέρνηση τη νέα δέσμη μέτρων που επικυρώθηκε τελικά την περασμένη Παρασκευή και αφορά στην ενεργειακή πολιτική που καλείται να ακολουθήσει το Ισπανικό κράτος για τα επόμενα 3 χρόνια.

Αναγκαία και επιτακτική χαρακτήρισε η ισπανική κυβέρνηση τη νέα δέσμη μέτρων που επικυρώθηκε τελικά την περασμένη Παρασκευή και αφορά στην ενεργειακή πολιτική που καλείται να ακολουθήσει το Ισπανικό κράτος για τα επόμενα 3 χρόνια. Η κυβέρνηση Zapatero, αντιμέτωπη με σοβαρά οικονομικά προβλήματα που οξύνονται όλο και περισσότερο από τις υψηλές τιμές του πετρελαίου, την αυξανόμενη ζήτηση για υδρογονάνθρακες και τις συνεχείς πληθωριστικές πιέσεις, αποφάσισε επειγόντως να λάβει τα απαραίτητα μέτρα αποσκοπώντας στην όσο το δυνατόν αποτελεσματικότερη χρήση της ενέργειας και τελικά την μείωση στην κατανάλωση πετρελαίου. Πρέπει να σημειωθεί μάλιστα, σύμφωνα με τις δηλώσεις του κ. Miguel Sebastian, του Ισπανού υπουργού βιομηχανίας και ενέργειας, ότι το ισπανικό κράτος έγινε φτωχότερο κατά 17 δισεκατομμύρια Ευρώ σε σχέση με το προηγούμενο έτος ως συνέπεια των εισαγωγών πετρελαίου.

Το νέο πακέτο μέτρων το οποίο περιλαμβάνει 31 σημεία αποτελεσματικής ενεργειακής χρήσης, δικαίως χαρακτηρίσθηκε ως επαναστατικό για τον ενεργειακό τομέα καθώς στοχεύει σε βραχυπρόθεσμο επίπεδο, για την περίοδο δηλαδή 2008 – 2011 να μειώσει κατά 10%, σε σχέση με τα σημερινά επίπεδα, την συνολική κατανάλωση πετρελαίου, περιορίζοντας έτσι σημαντικά και τις εκπομπές των αερίων ρύπων. Τα 31 μέτρα που προωθεί η Ισπανία δίνουν σημαντικές κατευθύνσεις για την εξοικονόμηση ενέργειας και στοιχειοθετούν έναν κώδικα ορθολογικής χρήσης που κάθε κράτος θα μπορούσε πολύ εύκολα να υιοθετήσει χωρίς σημαντικό ρίσκο και επενδυτική αβεβαιότητα.

Συγκεκριμένα, στον τομέα των μεταφορών πρόκειται να μειωθούν τα όρια ταχύτητας τόσο μέσα στις πόλεις όσο και περιφερειακά, ενώ θα παραταθεί το ωράριο λειτουργίας των μέσων μαζικής μεταφοράς στις μεγάλες πόλεις άνω των 500.000 κατοίκων. Από την άλλη η ισπανική κυβέρνηση θα παροτρύνει την χρήση των ποδηλάτων κατασκευάζοντας ειδικούς δρόμους ενώ θα ενθαρρύνει την αγορά ηλεκτρικών και υβριδικών αυτοκινήτων τα οποία προβλέπεται ότι μέχρι το 2014 θα αποτελούν ένα μεγάλο μέρος της αγοράς αυτοκινήτων στην Ισπανία. Επίσης έχει τεθεί ο στόχος σύμφωνα με τον οποίον το 20% των δημόσιων μεταφορικών μέσων να κινείται με βιοκαύσιμα αρχής γενομένης από το 2009.

Αναφορικά με τον τομέα του ηλεκτρισμού, το επόμενο έτος θα δοθεί δωρεάν σε κάθε ισπανικό νοικοκυριό, από μία λάμπα χαμηλής κατανάλωσης και το 2010 η ίδια κίνηση θα επαναληφθεί με σκοπό να γίνει συνείδηση στους ισπανούς πολίτες η χρήση αποτελεσματικών τρόπων που οδηγούν σε σωστή διαχείριση ενέργειας και βέβαια σε εξοικονόμηση χρημάτων. Παράλληλα στα δημόσια κτήρια κατά την περίοδο του καλοκαιριού τα κλιματιστικά δεν θα λειτουργούν κάτω από τους 26 βαθμούς Κελσίου ενώ το χειμώνα η θερμοκρασία στους ίδιους χώρους δεν θα ξεπερνάει τους 21 βαθμούς.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο προϋπολογισμός για τις παραπάνω αναφερθείσες επενδύσεις, δεν θα υπερβεί τα 245 εκατομμύρια Ευρώ, ποσό το οποίο είναι ελάχιστο συγκριτικά με το τεράστιο όφελος που θα επιτευχθεί από την μείωση κατά 10% των εισαγωγών πετρελαίου. Σύμφωνα μάλιστα με την κα Teresa Fernadez de la Vega, την αντιπρόεδρο της ισπανικής κυβερνήσεως, αναμένεται ότι θα εξοικονομηθούν έξι εκατομμύρια τόνοι πετρελαίου ενώ το ισπανικό κράτος θα κερδίζει από αυτή την επένδυση 4 δισεκατομμύρια Ευρώ ετησίως αυξάνοντας και διασφαλίζοντας μ’ αυτόν τον τρόπο την αειφορία της ισπανικής οικονομίας.