Το καύσιμο με τη μεγαλύτερη δυναμική είναι το LNG, αν και σήμερα αντιπροσωπεύει μόλις το 10% της αγοράς φυσικού αερίου, τόνισε από το βήμα του « 3rd International Seminar - Energy & Shipping» ο Διευθυντής Εταιρικής και Στρατηγικής Ανάπτυξης της ΔΕΠΑ, κ. Γιώργος Πολυχρονίου. Παράλληλα, υπογράμμισε την ανάγκη ο Πειραιάς, αλλά και τα άλλα ελληνικά λιμάνια να αναπτύξουν υποδομές χρήσης LNG

Το καύσιμο με τη μεγαλύτερη δυναμική είναι το LNG, αν και σήμερα αντιπροσωπεύει μόλις το 10% της αγοράς φυσικού αερίου, τόνισε από το βήμα του « 3 rd International Seminar - Energy & Shipping» ο Διευθυντής Εταιρικής και Στρατηγικής Ανάπτυξης της ΔΕΠΑ, κ. Γιώργος Πολυχρονίου. Παράλληλα, υπογράμμισε την ανάγκη ο Πειραιάς, αλλά και τα άλλα ελληνικά λιμάνια να αναπτύξουν υποδομές χρήσης LNG .

Το 3ο Διεθνές Σεμινάριο με θέμα «Energy & Shipping» διοργανώνεται από το Ινστιτούτο Ενέργειας ΝΑ Ευρώπης σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Πειραιώς και το εξειδικευμένο μεταπτυχιακό του πρόγραμμα στην Ενέργεια.

Αναλυτικότερα, όπως τόνισε ο κ. Πολυχρονίου, από το 2010 αλλάζει η ισορροπία προσφοράς-ζήτησης, καθώς έχουμε αύξηση παραγωγής, κυρίως από ΗΠΑ και Αυστραλία, καθώς και αύξηση των ποσοτήτων που πωλούνται στη spot αγορά ή με μικρής διάρκειας συμβόλαια. Συνολικά, παρατήρησε ο Διευθυντής Εταιρικής και Στρατηγικής Ανάπτυξης της ΔΕΠΑ, αυτά τα δύο αποτελούν το 30% των συνολικών συναλλαγών στην αγορά φυσικού αερίου και πρόσθεσε ότι ίσως είναι ευκαιρία να δούμε τα επόμενα χρόνια χαμηλές τιμές στο LNG.

Σε ό, τι αφορά στη χρήση του στη ναυτιλία, ο κ. Πολυχρονίου είπε ότι δίνει τη δυνατότητα στη ναυτιλία να προσαρμοστεί στις νέες συνθήκες που επιβάλλονται από τους περιβαλλοντικούς περιορισμούς αναφορικά με την περιεκτικότητα των ναυτιλιακών καυσίμων σε θείο. Αναφερόμενος στο λιμάνι του Πειραιά, το διευθυντικό στέλεχος της ΔΕΠΑ τόνισε ότι είναι πολύ σημαντικό να υπάρξει υποδομή χρήσης LNG, όπως και γενικότερα στα ελληνικά λιμάνια.

Οι προκλήσεις που αντιμετωπίζει η αγορά είναι το κόστος μετατροπής, η ασφάλεια εφοδιασμού και η ανταγωνιστική τιμολόγηση, πρόσθεσε. Η ΔΕΠΑ, υπογράμμισε ο κ. Πολυχρονίου, προσπαθεί να αντιμετωπίσει αυτές τις προκλήσεις με οικονομίες κλίμακας, καθώς και με μείωση του κόστους ανάπτυξης των νέων υποδομών. Παράλληλα, χαρακτήρισε σημαντική την προετοιμασία που γίνεται στο πλαίσιο του Προγράμματος POSEIDON MED ΙΙ LNG Bunkering Project για τη δημιουργία μίας αγοράς LNG στην Ελλάδα.

Από την πλευρά του, ο κ. Παναγιώτης Μήτρου, Marine Technology & Innovation Manager της Hellenic Lloyd s S. A., αναφέρθηκε στις ρυθμιστικές προκλήσεις που αντιμετωπίζει η ναυτιλία για την περίοδο ως το 2025, καθώς στο διάστημα αυτό νέοι κανονισμοί θα τίθενται σε ισχύ. Έμφαση έδωσε στις επιπτώσεις που έχει η κοινοτική οδηγία για μείωση της περιεκτικότητας σε θείο των ναυτιλιακών καυσίμων στο 0,5%. Παράλληλα, ο κ. Μήτρου πρόσθεσε ότι η ΕΕ στηρίζει την συμμόρφωση στους νέους κανονισμούς με επιχορηγήσεις της τάξεως των 700 εκατ. ευρώ ως το 2020, στο πλαίσιο του Προγράμματος Connecting Europe Facility ( CEF). Τέλος, τόνισε ότι η χρήση του LNG στη ναυτιλία έχει σημαντικά περιβαλλοντικά, οικονομικά και στρατηγικά πλεονεκτήματα.

Χορηγοί της εκδήλωσης είναι η ΔΕΠΑ και το Πρόγραμμα POSEIDON MED ΙΙ LNG Bunkering Project, ενώ χορηγοί επικοινωνίας είναι το ενεργειακό portal www. energia. gr και το ναυτιλιακό site www. maritimes. gr