Ρεκόρ ανάπτυξης παρουσιάζει το «Ελ. Βενιζέλος» το εννεάμηνο Ιανουαρίου - Σεπτεμβρίου, λαμβάνοντας ευρωπαϊκή πρωτιά σε ποσοστό αύξησης της επιβατικής κίνησης, των πτήσεων και της χωρητικότητας (μεταξύ όλων των ευρωπαϊκών αεροδρομίων)

Ρεκόρ ανάπτυξης παρουσιάζει το «Ελ. Βενιζέλος» το εννεάμηνο Ιανουαρίου - Σεπτεμβρίου, λαμβάνοντας ευρωπαϊκή πρωτιά σε ποσοστό αύξησης της επιβατικής κίνησης, των πτήσεων και της χωρητικότητας (μεταξύ όλων των ευρωπαϊκών αεροδρομίων).

Σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία, η αυξημένη επιβατική κίνηση συνεχίστηκε και το πρώτο εικοσαήμερο του Οκτωβρίου, με τη διοίκηση του αεροδρομίου να προσδοκά το 10μηνο η άνοδος να ξεπεράσει το 20%. Αυτό τόνισε χθες ο γενικός διευθυντής του αεροδρομίου «Ελευθέριος Βενιζέλος» Γ. Παράσχης, ο οποίος τόνισε ότι το 2014 η Αθήνα θα έχει 800.000 περισσότερες αυξήσεις τουριστών από το 2013 (αύξηση 28%).

Από την αρχή του χρόνου οι νέες προσφερόμενες αεροπορικές θέσεις ήταν περισσότερες από 2 εκατομμύρια (+16%). Ειδικότερα το εννεάμηνο το αεροδρόμιο της Αθήνας παρουσίασε:

• αύξηση της κίνησης κατά 19,4%

• 2 εκατομμύρια περισσότερους επιβάτες

• 168 νέες διεθνείς εβδομαδιαίες πτήσεις

Όπως ανέφερε ο κ. Παράσχης, τα μηνύματα και για τον χειμώνα 2014-2015 είναι εξίσου ενθαρρυντικά, καθώς το δίκτυο της Αθήνας ενισχύεται σημαντικά, με 107 νέες διεθνείς εβδομαδιαίες πτήσεις και επιπλέον 85 πτήσεις εσωτερικού.

Αναφερόμενος στην εξαγορά της ΟΑ από την Aegean, ο επικεφαλής του αεροδρομίου είπε: «Ένας ισχυρός εγχώριος αερομεταφορέας είναι προϋπόθεση για ένα κομβικό αεροδρόμιο. Η Aegean μπήκε σε έναν έντονα αναπτυξιακό κύκλο με νέους προορισμούς και αύξηση συχνοτήτων σε παλιούς».

Οι ξένοι επισκέπτες
Εντυπωσιακή κατά 57% είναι η αύξηση των αφίξεων Γερμανών, οι οποίοι έκαναν φέτος το πλέον δυναμικό come back στην ελληνική αγορά. Επίσης αυξημένες κατά 30% οι αφίξεις Βρετανών, κατά 19% οι αφίξεις Αμερικανών και 15% οι αφίξεις από τη Γαλλία.

Επέκταση σύμβασης
Σε διαπραγματεύσεις για την επέκταση της σύμβασης του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών βρίσκονται το ΤΑΙΠΕΔ, οι μέτοχοι και η διοίκηση του αεροδρομίου προκειμένου να καταλήξουν σε συμφωνία για το χρονικό διάστημα που θα δοθεί παράταση.

Όπως ανέφερε ο κ. Παράσχης, το γεγονός ότι οι διαπραγματεύσεις δεν έχουν ολοκληρωθεί καθώς και άλλες εκκρεμότητες, όπως η πώληση των μετοχών του Δημοσίου, οδήγησαν τον ΔΑΑ να «φρενάρει» επενδυτικά σχέδια, ανάμεσα στα οποία και η συμμετοχή του στην επόμενη φάση του διαγωνισμού για την αποκρατικοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων.

Μάλιστα, εμμέσως πλην σαφώς ζήτησε από το ΤΑΙΠΕΔ να επισπεύσει το θέμα της παράτασης της σύμβασης, καθώς όπως χαρακτηριστικά δήλωσε «η περίοδος ζωής που απομένει στο αεροδρόμιο της Αθήνας είναι δέκα χρόνια, κάτι που περιορίζει τον ορίζοντα των αποφάσεων».

ΦΠΑ
Ανοικτό παραμένει το ζήτημα του ΦΠΑ, όπου ο ΔΑΑ παρουσιάζεται να χρωστά πάνω από 160 εκατ. ευρώ. Το θέμα θα λυθεί δικαστικά με προσφυγή της διοίκησης του αεροδρομίου. Όπως είπε ο κ. Παράσχης, το Δημόσιο κατέχει το 55% του ΔΑΑ και ως εκ τούτου οποιαδήποτε διαφορά της εταιρείας με το Δημόσιο σε ένα ποσοστό πάνω από 70% είναι διαφορά του Δημοσίου με το Δημόσιο!

Σπατόσημο
Ο επικεφαλής του ΔΑΑ τόνισε ότι το νέο Τέλος Εκσυγχρονισμού και Ανάπτυξης Αεροδρομίου σπατόσημο), το οποίο θα είναι ενιαίο στα 12 ευρώ, μειώνοντας το κόστος για τους επιβάτες σε χώρες εκτός της συνθήκης Σένγκεν, θα τεθεί σε ισχύ μετά την ψήφιση σχετικού νόμου.

(από την Εφημερίδα: "Ημερησία", 23/10/2014)