Άνοιγμα σε ελληνικές κατασκευαστικές εταιρίες και προμηθευτές υλικών πραγματοποιεί ο TAP. Την ίδια στιγμή οι τρέχουσες διαδικασίες που έχουν να κάνουν με την οριστικοποίηση της όδευσης για την έγκριση της Περιβαλλοντικής Μελέτης, καθώς και τις επαφές με τις κατά τόπους δημοτικές και περιφερειακές αρχές πάνε προσωρινά προς τα πίσω εξαιτίας των επικείμενων εκλογών.

Άνοιγμα σε ελληνικές κατασκευαστικές εταιρίες και προμηθευτές υλικών πραγματοποιεί ο TAP. Την ίδια στιγμή οι τρέχουσες διαδικασίες που έχουν να κάνουν με την οριστικοποίηση της όδευσης για την έγκριση της Περιβαλλοντικής Μελέτης, καθώς και τις επαφές με τις κατά τόπους δημοτικές και περιφερειακές αρχές πάνε προσωρινά προς τα πίσω εξαιτίας των επικείμενων εκλογών.

Με πρωτοβουλία της διοίκησης του TAP ξεκίνησε γύρος επαφών με ελληνικές εταιρίες, οι οποίες θεωρούνται εν δυνάμει υποψήφιες για την κατασκευή του αγωγού. Καθώς έχουν προηγηθεί αρκετά αρνητικά δημοσιεύματα, τα οποία μιλούν για τον αποκλεισμό του ελληνικού δυναμικού, ο TAP επιχειρεί να αμβλύνει τις δυσμενείς εντυπώσεις που έχουν δημιουργηθεί και να δώσει απαντήσεις στα ερωτηματικά που έχουν προκύψει. Έτσι, σε πρώτη φάση η διοίκηση του TAP συναντήθηκε με εκπροσώπους της Σωληνουργίας Κορίνθου, ως εν δυνάμει προμηθευτή σωλήνων, και την προηγούμενη εβδομάδα με τέσσερις μεγάλες κατασκευαστικές εταιρίες. Συγκεκριμένα, τη Μεγάλη Τετάρτη προσκλήθηκαν σε συνάντηση οι εταιρίες, ΜΕΤΚΑ, ΑΚΤΩΡ, J& P Αβαξ και ΤΕΡΝΑ, προκειμένου να συζητηθούν τα θέματα προεπιλογής στο πλαίσιο του διαγωνισμού για την κατασκευή του αγωγού. Ενδεικτικό στοιχείο της σημασίας που αποδίδει ο TAP στις επαφές αυτές ήταν η συμμετοχή στις συναντήσεις του γενικού διευθυντή της κοινοπραξίας Kjetil Tungland, που πλαισιώθηκε από το επιτελείο του αγωγού.

Ήδη, έχει δημοσιευθεί στην επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης η προκήρυξη για την προεπιλογή των προμηθευτών για την κατασκευή οδών και γεφυρών πρόσβασης στην Αλβανία, ενώ στα τέλη του έτους θα ακολουθήσουν οι προκηρύξεις για τη μελέτη προμήθειας κατασκευής ( EPC) και τις συμβάσεις προμηθειών.

Σύμφωνα με πληροφορίες του energia. gr, θα υπάρξει και νέος γύρος επαφών με εγχώριες εταιρίες περί τα τέλη του έτους και πάντως λίγο πριν δημοσιευθούν οι επόμενες σχετικές προκηρύξεις. Παράλληλα, η διοίκηση του TAP θα επιδιώξει να συνεχίσει το διάλογο με τις τέσσερις κατασκευαστικές εταιρίες που είδε την προηγούμενη εβδομάδα, καθώς φέρεται αποφασισμένη να εφαρμόσει όσα προβλέπονται στην κοινοτική νομοθεσία και κυρίως να διευκολύνει την προεπιλογή τους.

Παράλληλα, ο TAP έχει ζητήσει από 25 Εμποριοβιομηχανικά Επιμελητήρια της Βορείου Ελλάδας να υποδείξουν τοπικές εταιρίες, οι οποίες θα μπορούσαν να συμμετάσχουν ως υπεργολάβοι ή προμηθευτές σε επιμέρους υποέργα και υπηρεσίες της κατασκευής του αγωγού.

Οι δημοτικές και περιφερειακές εκλογές του επόμενου μηνός οδηγούν σε καθυστέρηση των διαδικασιών για την οριστικοποίηση της όδευσης του αγωγού, πράγμα που σημαίνει ότι θα καθυστερήσει και η έγκριση της Περιβαλλοντικής Μελέτης, καθώς απαιτείται πρώτα γνωμάτευση από την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας πριν από την τελική απόφαση του ΥΠΕΚΑ. Η διοίκηση του TAP επέλεξε να μην αναδείξει σε προεκλογικό ζήτημα την όδευση του αγωγού και θα ολοκληρώσει τις σχετικές συνομιλίες και επαφές με τους εκλεγμένους, πλέον, δημάρχους και Περιφερειάρχες από τον Ιούνιο και μετά. Βέβαια, η ανάληψη των καθηκόντων των νέων δημοτικών και περιφερειακών αρχόντων θα γίνει το Σεπτέμβριο, συνεπώς οι όποιες υπογραφές και συναινέσεις παραπέμπονται στο Φθινόπωρο. Με αυτά τα δεδομένα και εφόσον δεν υπάρξουν καινούρια προσκόμματα σε τοπικό επίπεδο, η όδευση του αγωγού θα κλείσει με καθυστέρηση τουλάχιστον ενός εξαμήνου.