Σε αλλαγή στρατηγικής υποχρεώνονται, όπως όλα δείχνουν, οι εταιρείες που ενδιαφέρονταν να δρομολογήσουν υδροπλάνα στην ελληνική επικράτεια. Μετά τα σοβαρά γραφειοκρατικά, αλλά όχι μόνο, προβλήματα τα οποία έχουν ως αποτέλεσμα να μην έχει προχωρήσει η διαδικασία ίδρυσης υδατοδρομίων σε κρίσιμες περιοχές της χώρας τα υδροπλάνα φαίνεται ότι πλέον στρέφονται στις ελληνικές λίμνες αναζητώντας εναλλακτικές λύσεις, αφού είναι σαφές ότι και το φετινό καλοκαίρι κινδυνεύει να χαθεί παρά τις υποσχέσεις για το αντίθετο

Σε αλλαγή στρατηγικής υποχρεώνονται, όπως όλα δείχνουν, οι εταιρείες που ενδιαφέρονταν να δρομολογήσουν υδροπλάνα στην ελληνική επικράτεια. Μετά τα σοβαρά γραφειοκρατικά, αλλά όχι μόνο, προβλήματα τα οποία έχουν ως αποτέλεσμα να μην έχει προχωρήσει η διαδικασία ίδρυσης υδατοδρομίων σε κρίσιμες περιοχές της χώρας τα υδροπλάνα φαίνεται ότι πλέον στρέφονται στις ελληνικές λίμνες αναζητώντας εναλλακτικές λύσεις, αφού είναι σαφές ότι και το φετινό καλοκαίρι κινδυνεύει να χαθεί παρά τις υποσχέσεις για το αντίθετο.

Ο βασικότερος λόγος που η δημιουργία δικτύου υδατοδρομίων δεν έχει προχωρήσει ικανοποιητικά είναι αφενός η γραφειοκρατία, αφετέρου η αδυναμία να εξευρεθούν οι κατάλληλοι χώροι. Ειδικά στην περιοχή της Αττικής δεν έχει καταστεί δυνατό να βρεθεί ένας χώρος ο οποίος να κρίνεται ικανοποιητικός και κυρίως να βρίσκεται κοντά στην πρωτεύουσα εξασφαλίζοντας την επιτυχία του εγχειρήματος.

Ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιάς που ένα χρόνο νωρίτερα είχε προτείνει την ίδρυση υδατοδρομίου στον Ακτή Βασιλειάδη, άλλαξε στάση και πλέον δεν επιθυμεί τη χωροθέτηση της εγκατάστασης του αεροδρομίου στο χώρο του λιμανιού. Παράλληλα κάθετη είναι η άρνηση του ΤΑΙΠΕΔ να δεχθεί την δημιουργία του υδατοδρομίου τόσο στην μαρίνα του ΣΕΦ όσο και στην περιοχή του Αγίου Κοσμά.

Υπό αυτές της συνθήκες φαίνεται ότι το υδατοδρόμιο Αττικής μάλλον κατευθύνεται σε κάποια απομακρυσμένη περιοχή του νομού, πιθανότητα στο Λαύριο. Κάτι τέτοιο όμως δεν είναι επιθυμητό από τις εταιρείες που θέλουν να δρομολογήσουν υδροπλάνα, αφού πρόκειται για μια περιοχή που βρίσκεται πολύ μακριά από το κέντρο με αποτέλεσμα η βιωσιμότητα μιας τέτοιας κίνησης να τίθεται εν αμφιβόλω.

Όπως έχει εξελιχθεί η κατάσταση έως τώρα θεωρείται πολύ δύσκολο το φετινό καλοκαίρι να υπάρξουν τακτικές πτήσεις των υδροπλάνων.

Στην καλύτερη περίπτωση αυτό που αναμένεται να συμβεί είναι ναυλωμένες πτήσεις των υδροπλάνων από και προς περιοχές που έχουν ένα μίνιμουμ εγκαταστάσεων για να τις εξυπηρετήσουν.

Σημαντικό ενδιαφέρον για πτήσεις προς Αθήνα – Θεσσαλονίκη και νησιά

Προκειμένου λοιπόν να μην «χαθεί» ακόμη ένα καλοκαίρι, που θεωρείται η πλέον ιδανική εποχή εμπορικά για τα υδροπλάνα, η εταιρεία Hellenic Seaplanes κάνει «στροφή» στην Ηπειρωτική Ελλάδα για ανάπτυξη υδατοδρομίων στις λίμνες. Στον επιχειρηματικό σχεδιασμό της εταιρείας συμπεριλαμβάνεται η σύνδεση της νησιωτικής Ελλάδας με την Ηπειρωτική μέσω των λιμνών της.

Σε συνεργασία με το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων η εταιρεία προχώρησε τις διαδικασίες δημιουργίας υδατοδρομίων σε επτά λίμνες και κατέθεσε φακέλους στους αρμόδιους φορείς. Οι πρώτες λίμνες που έχουν ξεκινήσει τις διαδικασίες είναι η λίμνη Τριχωνίδα στο Αγρίνιο, η λίμνη Βεγορίτιδα στο Αμύνταιο, η λίμνη Παμβώτιδα στα Ιωάννινα, η λίμνη Καϊάφα στην Ζαχάρω Ηλείας, η λίμνη Πολυφύτου στην Κοζάνη, η λίμνη Κερκίνης στις Σέρρες και η Μεγάλης Πρέσπα στην Φλώρινα.

Παράλληλα η Hellenic Seaplanes συνεχίζει τις συναντήσεις με την Κτηματική Υπηρεσία Δημοσίου και τις διευθύνσεις της ανά περιοχή, καθώς και άλλους φορείς που εμπλέκονται στην διαδικασία παραχωρήσεων για τα υδατοδρόμια στις λίμνες, με στόχο αμέσως μετά το Πάσχα να κατατεθούν οι φάκελοι για δημιουργία υδατοδρομίων στις λίμνες Πλαστήρα, Καστοριάς, Βιστωνίδας και Βόλβης.

Δοκιμαστικές πτήσεις

Πριν από λίγες μέρες έγιναν δοκιμαστικές πτήσεις στη λίμνη Βεγορίτιδα για το οποίο έχει κινηθεί με ιδιαίτερο ενδιαφέρον ο δήμος Αμυνταίου. Οι πτήσεις έγιναν προκειμένου να οριοθετηθεί ο υδατοδιάδρομος και να οριστούν οι ανάγκες που θα προκύψουν για την πραγματοποίηση των κανονικών πτήσεων.

Οι τοπικές αρχές υπολογίζουν ότι ως τα τέλη Ιουνίου θα έχουν πάρει την άδεια από το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων προκειμένου να μπορούν να ξεκινήσουν κανονικά οι πτήσεις.

Από σχετική έρευνα που έχει γίνει καταγράφεται μεγάλο ενδιαφέρον για πτήσεις προς την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, αλλά και για τα νησιά. Πτήσεις, βεβαίως θα γίνουν μόνο προς περιοχές που έχουν υδατοδρόμιο, το οποίο έχει λάβει τις απαραίτητες άδειες, αλλά και προς αεροδρόμια, όπου υπάρχουν, αφού τα υδροπλάνα έχουν την δυνατότητα προσγείωσης και στην ξηρά.

(από euro2day.gr)