Κύπρος: Παρουσιάστηκε το Επικαιρομένο Σχέδιο για το Σταθμό Υγροποίησης στο Βασιλικό

Κύπρος: Παρουσιάστηκε το Επικαιρομένο Σχέδιο για το Σταθμό Υγροποίησης στο Βασιλικό
energia.gr
Τετ, 15 Ιανουαρίου 2014 - 12:08
Επικαιροποιημένο σχέδιο ανάπτυξης της περιοχής Βασιλικού δημοσιοποίησε για σχόλια και παρατηρήσεις το υπουργείο Εμπορίου της Κύπρου. Η περιοχή μελέτης είναι η ευρύτερη περιοχή του Βασιλικού, που βρίσκεται στη νότια ακτή της Κύπρου, περίπου 25 χλμ. ανατολικά της Λεμεσού, 30 χλμ. νοτιοδυτικά της Λάρνακας και 40 χλμ. νότια της Λευκωσίας

Επικαιροποιημένο σχέδιο ανάπτυξης της περιοχής Βασιλικού δημοσιοποίησε για σχόλια και παρατηρήσεις το υπουργείο Εμπορίου της Κύπρου. Η περιοχή μελέτης είναι η ευρύτερη περιοχή του Βασιλικού, που βρίσκεται στη νότια ακτή της Κύπρου, περίπου 25 χλμ. ανατολικά της Λεμεσού, 30 χλμ. νοτιοδυτικά της Λάρνακας και 40 χλμ. νότια της Λευκωσίας.

Σε σχέση με το τερματικό υγροποίησης φυσικού αερίου, όπως αναφέρει το SigmaLive, το σχέδιο προβλέπει τρεις φάσεις.

Φάση 1: Χώρος για ανάπτυξη τριών μονάδων υγροποίησης, (LNG trains) δυναμικότητας έως και 5 Mtpa η κάθε μία, χώρος για εγκαταστάσεις αποθήκευσης πετρελαιοειδών, δίκτυα κοινής ωφέλειας και οι απαιτούμενες προσβάσεις. Απαιτείται άμεσα.

Φάση 2: Χώρος για ανάπτυξη δύο μονάδων υγροποίησης, δυναμικότητας έως και 5 Mtpa η κάθε μια, χώρος αποθήκευσης και υποστηρικτικών υποδομών δεν απαιτείται έως ότου η ανακάλυψη επιπλέον κοιτασμάτων αερίου (όγκου μεγαλύτερου των 10 Τκπ) επιβεβαιωθεί. Έως τότε, η περιοχή μπορεί να συνεχίσει να χρησιμοποιείται από τα Τσιμεντοποιία Βασιλικού για λατόμευση και αποθήκευση υλικού.

Φάση 3: Χώρος για επιπρόσθετες μονάδες υγροποίησης ή/και βιομηχανίες που σχετίζονται με το φυσικό αέριο δεν απαιτείται έως ότου το σύνολο των επιβεβαιωμένων κοιτασμάτων αερίου ξεπερνά σε όγκο τα 30 Τκπ ή εάν γίνουν σημαντικές νέες ανακαλύψεις εμπλουτισμένου αερίου.

Όσον αφορά τη ζώνη αποθήκευσης πετρελαιοειδών και βιομηχανιών που σχετίζονται με το φυσικό αέριο θα αποτελείται από:
• Αποθήκευση πετρελαιοειδών Φάση 1: Δυναμικότητα τουλάχιστον 2.2εκατ. m3 προϊόντων πετρελαίου (αναλόγως και της θέσης που θα επιλεγεί για τις εγκαταστάσεις αποθήκευσης του υγροποιημένου πετρελαϊκού αερίου (LPG) περιλαμβανομένων και των εγκαταστάσεων αποθήκευσης της VTTV και της Petrolina.
• Αποθήκευση πετρελαιοειδών Φάση 2: Δυναμικότητα τουλάχιστον 1.0εκατ. m3 προϊόντων πετρελαίου (αναλόγως και της θέσης που θα επιλεγεί για τις εγκαταστάσεις αποθήκευσης του υγροποιημένου πετρελαϊκού αερίου (LPG).
• Αποθήκευση υγραερίου (υγροποιημένου πετρελαϊκού αερίου LPG) υπάρχουν τρεις εναλλακτικές επιλογές. Η Κυβέρνηση θα πρέπει να αποφασίσει την εφικτότητα της κάθε λύσης, βασισμένη στο χρονικό πλαίσιο των λύσεων, το ιδιοκτησιακό καθεστώς της γης και το κόστος.
• Βιομηχανίες που σχετίζονται με το φυσικό αέριο όπως για παράδειγμα εγκαταστάσεις μεθανόλης και συμπίεσης αερίου.

Το Σχέδιο Ανάπτυξης που ετοίμασαν οι οίκοι Poten & Partners, Inc. και ALA Planning Ltd για λογαριασμό του κυπριακού υπουργείου Εμπορίου και με χρηματοδότηση της Noble Energy, εισηγείται όπως η περιοχή του Βασιλικού δεσμευθεί για την ανάπτυξη βιομηχανιών που σχετίζονται με τους υδρογονάνθρακες και για τις υφιστάμενες στην περιοχή βιομηχανίες.

Περαιτέρω, το σχέδιο καλεί την Κυβέρνηση της Κυπριακής Δημοκρατίας να επιλέξει την θέση για την αποθήκευση υγραερίου, βάσει της αποτίμησης της εφικτότητας και του απαιτούμενου χρονικού πλαισίου για υλοποίηση της πρότασης.

(πηγή χάρτη: SigmaLive)


Το υγραέριο, αναφέρεται, πρέπει να εκφορτώνεται στην ειδική αποκλειστική αποβάθρα υγραερίου.

Η χωρητικότητα του οδικού δικτύου θα πρέπει να επεκταθεί ενώ οι οδικές προσβάσεις και οι συμβολές θα πρέπει να αναβαθμιστούν για να αυξηθεί η ασφάλεια κατά την λειτουργία τους.

Ακόμα μία εισήγηση, είναι η δέσμευση γης για την μελλοντική επαναχάραξη του άξονα Μαρί–Βασιλικός ανατολικότερα, εάν αρχικά απαιτηθεί για την κατασκευή των προσωρινών κατ’ οικιών για τους εργάτες του εργοταξίου κατασκευής και τελικά για την απελευθέρωση χώρου για την ανάπτυξη της δεύτερης Φάσης των μονάδων και των βιομηχανιών αερίου.

Επικαιροποιημένο σχέδιο ανάπτυξης της περιοχής Βασιλικού δημοσιοποίησε για σχόλια και παρατηρήσεις το υπουργείο Εμπορίου. Η περιοχή μελέτης είναι η ευρύτερη περιοχή του Βασιλικού, που βρίσκεται στη νότια ακτή της Κύπρου, περίπου 25 χλμ. ανατολικά της Λεμεσού, 30 χλμ. νοτιοδυτικά της Λάρνακας και 40 χλμ. νότια της Λευκωσίας.

Σε σχέση με το τερματικό υγροποίησης φυσικού αερίου, το σχέδιο προβλέπει τρεις φάσεις.

Φάση 1: Χώρος για ανάπτυξη τριών μονάδων υγροποίησης, (LNG trains) δυναμικότητας έως και 5 Mtpa η κάθε μία, χώρος για εγκαταστάσεις αποθήκευσης πετρελαιοειδών, δίκτυα κοινής ωφέλειας και οι απαιτούμενες προσβάσεις. Απαιτείται άμεσα.

Φάση 2: Χώρος για ανάπτυξη δύο μονάδων υγροποίησης, δυναμικότητας έως και 5 Mtpa η κάθε μια, χώρος αποθήκευσης και υποστηρικτικών υποδομών δεν απαιτείται έως ότου η ανακάλυψη επιπλέον κοιτασμάτων αερίου (όγκου μεγαλύτερου των 10 Τκπ) επιβεβαιωθεί. Έως τότε, η περιοχή μπορεί να συνεχίσει να χρησιμοποιείται από τα Τσιμεντοποιία Βασιλικού για λατόμευση και αποθήκευση υλικού.

Φάση 3: Χώρος για επιπρόσθετες μονάδες υγροποίησης ή/και βιομηχανίες που σχετίζονται με το φυσικό αέριο δεν απαιτείται έως ότου το σύνολο των επιβεβαιωμένων κοιτασμάτων αερίου ξεπερνά σε όγκο τα 30 Τκπ ή εάν γίνουν σημαντικές νέες ανακαλύψεις εμπλουτισμένου αερίου.

Όσον αφορά τη ζώνη αποθήκευσης πετρελαιοειδών και βιομηχανιών που σχετίζονται με το φυσικό αέριο θα αποτελείται από:
•    Αποθήκευση πετρελαιοειδών Φάση 1: Δυναμικότητα τουλάχιστον 2.2εκατ. m3 προϊόντων πετρελαίου (αναλόγως και της θέσης που θα επιλεγεί για τις εγκαταστάσεις αποθήκευσης του υγροποιημένου πετρελαϊκού αερίου (LPG) περιλαμβανομένων και των εγκαταστάσεων αποθήκευσης της VTTV και της Petrolina.
•    Αποθήκευση πετρελαιοειδών Φάση 2: Δυναμικότητα τουλάχιστον 1.0εκατ. m3 προϊόντων πετρελαίου (αναλόγως και της θέσης που θα επιλεγεί για τις εγκαταστάσεις αποθήκευσης του υγροποιημένου πετρελαϊκού αερίου (LPG).
•    Αποθήκευση υγραερίου (υγροποιημένου πετρελαϊκού αερίου LPG) υπάρχουν τρεις εναλλακτικές επιλογές. Η Κυβέρνηση θα πρέπει να αποφασίσει την εφικτότητα της κάθε λύσης, βασισμένη στο χρονικό πλαίσιο των λύσεων, το ιδιοκτησιακό καθεστώς της γης και το κόστος.
•    Βιομηχανίες που σχετίζονται με το φυσικό αέριο όπως για παράδειγμα εγκαταστάσεις μεθανόλης και συμπίεσης αερίου.

Το Σχέδιο Ανάπτυξης που ετοίμασαν οι οίκοι Poten & Partners, Inc. και ALA Planning Ltd για λογαριασμό του υπουργείου Εμπορίου και με χρηματοδότηση της Noble Energy, εισηγείται όπως η περιοχή του Βασιλικού δεσμευθεί για την ανάπτυξη βιομηχανιών που σχετίζονται με τους υδρογονάνθρακες και για τις υφιστάμενες στην περιοχή βιομηχανίες.

Περαιτέρω, το σχέδιο καλεί την Κυβέρνηση να επιλέξει την θέση για την αποθήκευση υγραερίου, βάσει της αποτίμησης της εφικτότητας και του απαιτούμενου χρονικού πλαισίου για υλοποίηση της πρότασης.

Το υγραέριο, αναφέρεται, πρέπει να εκφορτώνεται στην ειδική αποκλειστική αποβάθρα υγραερίου.

Η χωρητικότητα του οδικού δικτύου θα πρέπει να επεκταθεί ενώ οι οδικές προσβάσεις και οι συμβολές θα πρέπει να αναβαθμιστούν για να αυξηθεί η ασφάλεια κατά την λειτουργία τους.

Ακόμα μία εισήγηση, είναι η δέσμευση γης για την μελλοντική επαναχάραξη του άξονα Μαρί–Βασιλικός ανατολικότερα, εάν αρχικά απαιτηθεί για την κατασκευή των προσωρινών κατ’ οικιών για τους εργάτες του εργοταξίου κατασκευής και τελικά για την απελευθέρωση χώρου για την ανάπτυξη της δεύτερης Φάσης των μονάδων και των βιομηχανιών αερίου.

- See more at: http://www.sigmalive.com/inbusiness/news/financials/91397#sthash.shi6IcOP.dpuf

Επικαιροποιημένο σχέδιο ανάπτυξης της περιοχής Βασιλικού δημοσιοποίησε για σχόλια και παρατηρήσεις το υπουργείο Εμπορίου. Η περιοχή μελέτης είναι η ευρύτερη περιοχή του Βασιλικού, που βρίσκεται στη νότια ακτή της Κύπρου, περίπου 25 χλμ. ανατολικά της Λεμεσού, 30 χλμ. νοτιοδυτικά της Λάρνακας και 40 χλμ. νότια της Λευκωσίας.

Σε σχέση με το τερματικό υγροποίησης φυσικού αερίου, το σχέδιο προβλέπει τρεις φάσεις.

Φάση 1: Χώρος για ανάπτυξη τριών μονάδων υγροποίησης, (LNG trains) δυναμικότητας έως και 5 Mtpa η κάθε μία, χώρος για εγκαταστάσεις αποθήκευσης πετρελαιοειδών, δίκτυα κοινής ωφέλειας και οι απαιτούμενες προσβάσεις. Απαιτείται άμεσα.

Φάση 2: Χώρος για ανάπτυξη δύο μονάδων υγροποίησης, δυναμικότητας έως και 5 Mtpa η κάθε μια, χώρος αποθήκευσης και υποστηρικτικών υποδομών δεν απαιτείται έως ότου η ανακάλυψη επιπλέον κοιτασμάτων αερίου (όγκου μεγαλύτερου των 10 Τκπ) επιβεβαιωθεί. Έως τότε, η περιοχή μπορεί να συνεχίσει να χρησιμοποιείται από τα Τσιμεντοποιία Βασιλικού για λατόμευση και αποθήκευση υλικού.

Φάση 3: Χώρος για επιπρόσθετες μονάδες υγροποίησης ή/και βιομηχανίες που σχετίζονται με το φυσικό αέριο δεν απαιτείται έως ότου το σύνολο των επιβεβαιωμένων κοιτασμάτων αερίου ξεπερνά σε όγκο τα 30 Τκπ ή εάν γίνουν σημαντικές νέες ανακαλύψεις εμπλουτισμένου αερίου.

Όσον αφορά τη ζώνη αποθήκευσης πετρελαιοειδών και βιομηχανιών που σχετίζονται με το φυσικό αέριο θα αποτελείται από:
•    Αποθήκευση πετρελαιοειδών Φάση 1: Δυναμικότητα τουλάχιστον 2.2εκατ. m3 προϊόντων πετρελαίου (αναλόγως και της θέσης που θα επιλεγεί για τις εγκαταστάσεις αποθήκευσης του υγροποιημένου πετρελαϊκού αερίου (LPG) περιλαμβανομένων και των εγκαταστάσεων αποθήκευσης της VTTV και της Petrolina.
•    Αποθήκευση πετρελαιοειδών Φάση 2: Δυναμικότητα τουλάχιστον 1.0εκατ. m3 προϊόντων πετρελαίου (αναλόγως και της θέσης που θα επιλεγεί για τις εγκαταστάσεις αποθήκευσης του υγροποιημένου πετρελαϊκού αερίου (LPG).
•    Αποθήκευση υγραερίου (υγροποιημένου πετρελαϊκού αερίου LPG) υπάρχουν τρεις εναλλακτικές επιλογές. Η Κυβέρνηση θα πρέπει να αποφασίσει την εφικτότητα της κάθε λύσης, βασισμένη στο χρονικό πλαίσιο των λύσεων, το ιδιοκτησιακό καθεστώς της γης και το κόστος.
•    Βιομηχανίες που σχετίζονται με το φυσικό αέριο όπως για παράδειγμα εγκαταστάσεις μεθανόλης και συμπίεσης αερίου.

Το Σχέδιο Ανάπτυξης που ετοίμασαν οι οίκοι Poten & Partners, Inc. και ALA Planning Ltd για λογαριασμό του υπουργείου Εμπορίου και με χρηματοδότηση της Noble Energy, εισηγείται όπως η περιοχή του Βασιλικού δεσμευθεί για την ανάπτυξη βιομηχανιών που σχετίζονται με τους υδρογονάνθρακες και για τις υφιστάμενες στην περιοχή βιομηχανίες.

Περαιτέρω, το σχέδιο καλεί την Κυβέρνηση να επιλέξει την θέση για την αποθήκευση υγραερίου, βάσει της αποτίμησης της εφικτότητας και του απαιτούμενου χρονικού πλαισίου για υλοποίηση της πρότασης.

Το υγραέριο, αναφέρεται, πρέπει να εκφορτώνεται στην ειδική αποκλειστική αποβάθρα υγραερίου.

Η χωρητικότητα του οδικού δικτύου θα πρέπει να επεκταθεί ενώ οι οδικές προσβάσεις και οι συμβολές θα πρέπει να αναβαθμιστούν για να αυξηθεί η ασφάλεια κατά την λειτουργία τους.

Ακόμα μία εισήγηση, είναι η δέσμευση γης για την μελλοντική επαναχάραξη του άξονα Μαρί–Βασιλικός ανατολικότερα, εάν αρχικά απαιτηθεί για την κατασκευή των προσωρινών κατ’ οικιών για τους εργάτες του εργοταξίου κατασκευής και τελικά για την απελευθέρωση χώρου για την ανάπτυξη της δεύτερης Φάσης των μονάδων και των βιομηχανιών αερίου.

- See more at: http://www.sigmalive.com/inbusiness/news/financials/91397#sthash.shi6IcOP.dpuf