Από τρίμηνο σε τρίμηνο μεταφέρονται διαγωνισμοί του Ταμείου Ιδιωτικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ). Οι τέσσερις από τους οκτώ που είχε προγραμματίσει το Ταμείο μέχρι το τέλος Μαρτίου, μετατίθενται για το δεύτερο τρίμηνο τους έτους. Πρόκειται για τις προκηρύξεις πώλησης της ΛΑΡΚΟ, των Ελληνικών Ταχυδρομείων (ΕΛΤΑ), ΕΛΒΟ και ΕΑΣ.

Από τρίμηνο σε τρίμηνο μεταφέρονται διαγωνισμοί του Ταμείου Ιδιωτικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ). Οι τέσσερις από τους οκτώ που είχε προγραμματίσει το Ταμείο μέχρι το τέλος Μαρτίου, μετατίθενται για το δεύτερο τρίμηνο τους έτους. Πρόκειται για τις προκηρύξεις πώλησης της ΛΑΡΚΟ, των Ελληνικών Ταχυδρομείων (ΕΛΤΑ), ΕΛΒΟ και ΕΑΣ.

 

Για να τηρηθεί το ανανεωμένο πρόγραμμα, στο ΤΑΙΠΕΔ πρέπει να προκηρύσσουν ένα διαγωνισμό την εβδομάδα μέχρι το τέλος Ιουνίου εκτός και αν ακολουθήσουν την πεπατημένη και μεταφέρουν τις προκηρύξεις ακόμα πιο πίσω.

 

Η διοίκηση του Ταμείου υποστηρίζει πως το Μάρτιο θα ξεκινήσουν οι διαγωνισμοί για την παραχώρησης της Εγνατίας Οδού, για την πολυετή μίσθωση ομάδας από μαρίνες (Αλιμος, κ.λπ.), για την παραχώρηση των 22 περιφερειακών αεροδρομίων και για την εκμετάλλευση κάποιων παραθαλάσσιων ακινήτων.

 

Ο βάλτος στον οποίο βρίσκεται το πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων αποκαλύπτεται και από τα έσοδα του ΤΑΙΠΕΔ για το τελευταίο τρίμηνο του 2012 τα οποία ανήλθαν σε μόλις 5.000.000 ευρώ και «προήλθαν από πώληση μετοχών της Τράπεζας Πειραιώς και Alpha»!

Στο ίδιο τρίμηνο, το Ταμείο κατέγραψε ζημίες ύψους 1.830.000 ευρώ. Οι ζημιές συνδέονται, τόσο με τις αμοιβές των συμβούλων (την ίδια ώρα που δεν καταγράφονται επαρκή έσοδα), αλλά και με τη μεγάλη καθυστέρηση επανέναρξης των μεγάλων οδικών αξόνων.

 

Η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ υποστηρίζει πως «η εξέλιξη των διαπραγματεύσεων καταδεικνύει ότι δεν θα παραχθεί αρχικό τίμημα από την συναλλαγή από το οποίο θα μπορούσαν να παρακρατηθούν οι αμοιβές των συμβούλων. Το δε χρηματοοικονομικό όφελος του Δημοσίου, πλην της προφανούς αναπτυξιακής διάστασης, θα είναι μακροπρόθεσμης φύσης».

 

Στο Ταμείο προσδοκούν πως στο δεύτερο τρίμηνο θα συμβεί το θαύμα που δεν είδαμε στο πρώτο και θα καταφέρουν να προχωρήσουν έντεκα διαγωνισμούς (σχεδόν έναν την εβδομάδα).

 

Σύμφωνα με την τριμηνιαία έκθεση θα προκηρυχθούν οι διαγωνισμοί για ΕΛΠΕ, ΕΥΔΑΠ, Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ΟΛΘ, ΟΛΠ, τα δέκα μεγάλα περιφερειακά λιμάνια, ΛΑΡΚΟ, Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα (ΕΑΣ), Ελληνικά Ταχυδρομεία και Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων (ΕΛΒΟ). Η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ υποστηρίζει στην έκθεση πως «ο σωρευτικός στόχος εσόδων είναι η είσπραξη 11,1 δισ. ευρώ έως το 2016, εκ των οποίων 2,6 δισ. θα πραγματοποιηθούν εντός του 2013».

 

Από την έκθεση μαθαίνουμε επίσης πως εκτός από την κα Ελένη Παπακωνσταντίνου, από το Συμβούλιο Εμπειρογνωμόνων του ΤΑΙΠΕΔ παραιτήθηκε και ο Γερμανός Siegfried Bernd ο οποίος είχε διοριστεί από την τρόικα.

 

Η διοίκηση του Ταμείου επισημαίνει την καλή συνεργασία με την κυβέρνηση, παρά το γεγονός πως εκκρεμούν νομοθετικές ρυθμίσεις οι οποίες εξαγγέλλονται κάθε εβδομάδα, αλλά δεν προωθούνται στη Βουλή.

 

Πρόκειται για εκκρεμότητες που ξεκινούν από τη μετατροπή της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) σε ανεξάρτητη αρχή αεροδρομίων και φτάνουν μέχρι την εκκαθάριση της ΛΑΡΚΟ, κ.λπ. Από τις 87 εκκρεμότητες που πρέπει να λύσει η κυβέρνηση (με νομοθετικές παρεμβάσεις, κλπ) έχουν επιλυθεί οι 56 και οι υπόλοιπες «προχωρούν σε απόλυτο συγχρονισμό με το χρονοδιάγραμμα αποκρατικοποιήσεων του ΤΑΙΠΕΔ» αναφέρεται στην έκθεση.