Ο φόβος για το ενδεχόμενο η Συριακή κρίση και οι εχθροπραξίες να εξαπλωθούν στην ευρύτερη περιοχή της Μ. Ανατολής, φαίνεται να κυριαρχεί στην διεθνή αγορά πετρελαίου με τους traders στο ICE και στο NYMEX να προεξοφλούν μια άστατη περίοδο. «Ο γεωπολιτικός κίνδυνος επισκιάζει πλέον όλους τους άλλους παράγοντες που εμπλέκονται στην διαμόρφωση των τιμών του πετρελαίου», παρατηρεί εκπρόσωπος μεγάλης πετρελαϊκής εταιρείας με έδρα το Λονδίνο
Ο φόβος για το ενδεχόμενο η Συριακή κρίση και οι εχθροπραξίες να εξαπλωθούν στην ευρύτερη περιοχή της Μ. Ανατολής, φαίνεται να κυριαρχεί στην διεθνή αγορά πετρελαίου με τους traders στο ICE και στο NYMEX να προεξοφλούν μια άστατη περίοδο. «Ο γεωπολιτικός κίνδυνος επισκιάζει πλέον όλους τους άλλους παράγοντες που εμπλέκονται στην διαμόρφωση των τιμών του πετρελαίου», παρατηρεί εκπρόσωπος μεγάλης πετρελαϊκής εταιρείας με έδρα το Λονδίνο.

Η κρίση στην Συρία και η εντεινόμενη ένοπλη αντιπαράθεση μεταξύ κυβερνητικών δυνάμεων και των επαναστατών, δηλ. του Syria Free Army, ευρίσκεται στο επίκεντρο της αγοράς με τις όποιες τάσεις και προσδοκίες να εξαρτώνται πλέον άμεσα από τα τεκταινόμενα στην περιοχή. Όπως λ.χ. η δολιοφθορά στον πετρελαϊκό αγωγό Κιρκούκ – Τσεϊχάν όπου σημειώθηκε πριν τρεις ημέρες θέτοντας εκτός λειτουργίας των αγωγό για τουλάχιστον 10 ημέρες, καθυστερώντας έτσι σημαντικά παραδώσεις Ιρακινού αργού στην Ανατολική Μεσόγειο. Παράλληλα λόγω της ακόμα εμπόλεμης κατάστασης μεταξύ Βορείου και Νοτίου Σουδάν, παρά την υπογραφή εκεχειρίας, καθυστερεί η επαναλειτουργία των εξαγωγικού αγωγού στο Port Sudan με αποτέλεσμα την απώλεια 350.000 βαρελιών την ημέρα. Και ασφαλώς δεν είναι ευκαταφρόνητα τα προβλήματα στην Βόρειο θάλασσα όπου απεργίες στις πλατφόρμες της Statoil αλλά και τεχνικά προβλήματα στο κοίτασμα “Buzzard”, από τα μεγαλύτερα στην περιοχή, έχουν περιορίσει την ροή του αργού προς τα διυλιστήρια της Βόρειας Ευρώπης. Με την παραγωγή από το Ιράν λόγω κυρώσεων να έχει πλέον υποχωρήσει κάτω από το επίπεδο των 2.9 εκατ. βαρέλια την ημέρα και με τις εξαγωγές να έχουν συμπιεστεί και αυτές σημαντικά, υπολογίζεται κάτω των 1.5 εκατ. βαρελιών την ημέρα, η παγκόσμια παραγωγή βρίσκεται αίφνης σε μια μη προβλεπόμενη στενωπό. Και αυτό παρά την αύξηση της παραγωγής από το Ιράκ και την ουσιαστική αμετάβλητη παραγωγή της Σ. Αραβίας

Οι τιμές του αργού που ήδη αυξήθηκαν κατά 20% τις τελευταίες 3 εβδομάδες για να κλείσουν προχθές το βράδυ στα $112 το βαρέλι για την ποικιλία Brent στο ICE του Λονδίνου, για παραδόσεις Σεπτεμβρίου, ευρίσκονται υπό πίεση με νέες παραγγελίες για φορτία αργού και προϊόντων στον Κόλπο να ενισχύουν περαιτέρω τις ανοδικές τάσεις των τελευταίων ημερών. Μάλιστα με την αναπάντεχη μείωση της παραγωγής στη Β. θάλασσα έχει αυξηθεί το premium στο Brent για παραδόσεις τον επόμενο μήνα έτσι που οι τωρινές τιμές να είναι υψηλότερες από αυτές για συμβόλαια Οκτωβρίου και Νοεμβρίου, έτσι που η αγορά εδώ και δύο εβδομάδες να έχει εισέλθει ουσιαστικά σε φάση backwardation (βλ. διάγραμμα με τα forward curves). Είναι χαρακτηριστικό ότι το καλάθι αργών του OPEC – που αποτελείται από 12 ποικιλίες αργού – ανατιμήθηκε σχεδόν $2 δολάρια μέσα σε μια ημέρα όπως ανακοινώθηκε από τον OPEC στην Βιέννη για να κλείσει την Τρίτη το βράδυ στα $107.58 δολάρια από τα $105.67 που ήτο τη Δευτέρα (5/8).


Με τα παγκόσμια αποθέματα να έχουν μόλις αρχίσει ν’ αναπληρώνονται σε απόλυτα νούμερα, μετά από μία συνεχή πτώση 2 ετών (βλέπε διάγραμμα) και την ισοτιμία Ευρώ – Δολαρίου να έχει συνέλθει με προσωρινή παύση στην κατρακύλα του ευρώ (1 ευρώ =1,242 δολάρια.) με παράλληλη άνοδο και θετικές γενικά προοπτικές για τα Ευρωπαϊκά χρηματιστήρια, οι περισσότεροι αναλυτές κάνουν λόγο για πετρελαϊκό μίνι – ράλι με τις τιμές να εκτοξεύονται ακόμη και στα $120 μέχρι τα τέλη Αυγούστου, καθώς θα βαθαίνει η κρίση στην Συρία και οι αγωγοί πετρελαίου σε Σινά, Ιράκ, Ιορδανία, Συρία και Τουρκία να είναι ευάλωτοι σε τρομοκρατικές ενέργειες όσο ποτέ άλλοτε.