Την πρώτη επίσημη επαφή με τη νέα κυβέρνηση θα έχει σήμερα, Τετάρτη, αντιπροσωπεία του TAP, στον αγώνα δρόμου για την εξασφάλιση της πολιτικής υποστήριξης προς τον αγωγό, ενόψει της κρίσιμης επιλογής της κοινοπραξίας του Σαχ Ντενίζ ΙΙ για τη διαδρομή που θα ακολουθήσει τελικά η μεταφορά του αζέρικου φυσικού αερίου προς τις αγορές της Ευρώπης

Την πρώτη επίσημη επαφή με τη νέα κυβέρνηση θα έχει σήμερα, Τετάρτη, αντιπροσωπεία του TAP, στον αγώνα δρόμου για την εξασφάλιση της πολιτικής υποστήριξης προς τον αγωγό, ενόψει της κρίσιμης επιλογής της κοινοπραξίας του Σαχ Ντενίζ ΙΙ για τη διαδρομή που θα ακολουθήσει τελικά η μεταφορά του αζέρικου φυσικού αερίου προς τις αγορές της Ευρώπης.

Στις 2 το μεσημέρι έχει ορισθεί η συνάντηση με τον υφυπουργό Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής Μάκη Παπαγεωργίου, από την οποία αναμένεται να «ζυγιστούν» οι σχετικές προθέσεις της κυβέρνησης. Μία ημέρα μετά αντιπροσωπεία του TAP πρόκειται να έχει συναντήσεις με υψηλόβαθμα στελέχη της ιταλικής κυβέρνησης, η οποία φαίνεται ότι πριμοδοτεί το συγκεκριμένο αγωγό, όπως προκύπτει από τις δηλώσεις που έκανε στις αρχές Ιουνίου ο Ιταλός υπουργός Ανάπτυξης Corrado Passera, ο οποίος τάχθηκε υπέρ της ανάγκης προσέλκυσης άμεσων ξένων επενδύσεων που δεν θα βασίζονται σε δημόσια δαπάνη.

Σε συνάντηση που είχαν χθες, Τρίτη, με εκπροσώπους του Τύπου οι κ.κ. Mickael Hoffman και R ikar d Scoufias επισημάνθηκε ότι δεν υπάρχει πλέον περιθώριο χρόνου για την οριστική θέση της ελληνικής κυβέρνησης, δεδομένου ότι ως τα τέλη του έτους, ή το αργότερο στο πρώτο τρίμηνο του 2013 η κοινοπραξία του ΣΑΧ Ντενίζ ΙΙ θα επιλέξει ανάμεσα στον Nabucco West και τον TAP, με την επενδυτική απόφαση να έχει προσδιορισθεί για τον Ιούνιο του 2013. «Ο,τι είναι να γίνει θα πρέπει να γίνει το αργότερο ως τον ερχόμενο Οκτώβριο», τονίσθηκε χαρακτηριστικά.

Ο TAP, όπως αναφέρθηκε, έχει υπογράψει πρόσφατα συμφωνία με την BP (συμμετέχει στην κοινοπραξία του Σαχ Ντενίζ ΙΙ) για την οικονομική υποστήριξη του project, ενώ στην περίπτωση που επιλεγεί τελικά θα διαμορφωθεί και η συμφωνία για τη μετοχική συμμετοχή της στην κοινοπραξία του έργου. Σε εξέλιξη, επίσης, είναι και οι συζητήσεις με την ιταλική Enel για το ποσοστό συμμετοχής της. Στις 15 Αυγούστου, εξάλλου, αναμένεται να ολοκληρωθεί το market study που ανέλαβαν οι τρεις Ρυθμιστές (Ελλάδα, Ιταλία, Αλβανία), που θα προσδιορίσει εν πολλοίς τη δυνατότητα του εύρους της αγοράς στις χώρες υποδοχής και δη την Ιταλία.

Οι εκπρόσωποι του TAP δεν απέκρυψαν ότι υπήρξαν στο παρελθόν συζητήσεις για τη συμμετοχή της ΔΕΠΑ στο project, οι οποίες, ωστόσο, δεν τελεσφόρησαν, ενδεχομένως, γιατί η τότε κυβέρνηση εστίαζε την υποστήριξη της στον ITGI. Σε κάθε περίπτωση, ο TAP δηλώνει ανοικτός σε ενδεχόμενη συνεργασία με τη ΔΕΠΑ, αλλά και άλλες ενεργειακές εταιρίες στην Ελλάδα, προς τις οποίες απευθύνθηκε έμμεση πρόσκληση για την εκδήλωση ενδιαφέροντος στους μετόχους του αγωγού. Για άλλη μία φορά επισημάνθηκε ότι ο ανταγωνισμός έχει περιορισθεί πλέον μεταξύ του βόρειου και το νότιου διαδρόμου και η Ελλάδα αν θέλει να αποτελέσει σημαντικό παράγοντα στο νότιο διάδρομο θα πρέπει να εκδηλώσει την υποστήριξη της στον TAP.

«Είμαστε στη μέση του τελικού», τόνισε ο κ. Scufias. « Ο ανταγωνισμός είναι σκληρός και ήδη υπάρχουν Πρωθυπουργοί χωρών που εκδηλώνουν στο Μπακού την υποστήριξη τους προς το Nabucco West».