Με επιτυχία και με ελάχιστο κόστος ολοκλήρωσε το παρθενικό του ταξίδι στην Αυστραλία, το Wind Explorer, το πρώτο αυτοκίνητο που κινείται με αιολική ενέργεια. Η κάλυψη απόστασης των 5.000 χιλιομέτρων κόστισε μόλις κάτι παραπάνω από €7, ενώ στο ταξίδι του το αυτοκίνητο αντιμετώπισε τόσο πολικά ψύχη όσο και υψηλότατες θερμοκρασίες. Το ανοιχτό αυτοκίνητο είναι κατασκευασμένο από ανθρακονήματα, έχει ρόδες ποδηλάτου και κινείται κυρίως από μία μπαταρία ιόντων λιθίου, που φορτίζεται το βράδυ από μία φορητή αεροτουρμπίνα, αν και κάποιες φορές χρησιμοποιήθηκε και ένας χαρταετός, περίπου σαν ιστίο

Με επιτυχία και με ελάχιστο κόστος ολοκλήρωσε το παρθενικό του ταξίδι στην Αυστραλία, το Wind Explorer, το πρώτο αυτοκίνητο που κινείται με αιολική ενέργεια. Η κάλυψη απόστασης των 5.000 χιλιομέτρων κόστισε μόλις κάτι παραπάνω από €7, ενώ στο ταξίδι του το αυτοκίνητο αντιμετώπισε τόσο πολικά ψύχη όσο και υψηλότατες θερμοκρασίες.

Το ανοιχτό αυτοκίνητο είναι κατασκευασμένο από ανθρακονήματα, έχει ρόδες ποδηλάτου και κινείται κυρίως από μία μπαταρία ιόντων λιθίου, που φορτίζεται το βράδυ από μία φορητή αεροτουρμπίνα, αν και κάποιες φορές χρησιμοποιήθηκε και ένας χαρταετός, περίπου σαν ιστίο.

Ζυγίζει περίπου 80 κιλά χωρίς τις μπαταρίες και περίπου 200 κιλά συνολικά, πολύ ελαφρύτερο από ένα μέσο αυτοκίνητο, ενώ μπορεί να αναπτύξει ταχύτητες 90 χιλιομέτρων την ώρα.

Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, αντιμετώπισε θερμοκρασίες έως και 60 βαθμούς Κελσίου στις πεδιάδες του Νουλαμπόρ, προκαλώντας ανησυχία για το κατά πόσο δεν θα υπερθερμανθούν οι μπαταρίες, ενώ διαπιστώθηκε επίσης και ένα ζήτημα άνεσης καθώς είναι μόλις 15 εκατοστά από το έδαφος

Οι άνεμοι κάποιες στιγμές υποχωρούσαν, αναγκάζοντας το αυτοκίνητο να καταφεύγει για επαναφόρτιση σε κατασκηνώσεις κατά μήκος του δρόμου. Από τα συνολικά 5.000 χιλιόμετρα, τα 2.480 έγιναν με αιολική ενέργεια, τα 480 με ιστίο και τα 2.100 με ηλεκτρική ενέργεια.

Οι κατασκευές διευκρίνισαν πάντως ότι το όχημα δεν είναι έτοιμο για πρακτική χρήση, αλλά έχει δημιουργήσει μεγάλες προσδοκίες για το μέλλον.

(από το RE+D Magazine)