Τα χέρια ψηλά έχει σηκώσει η διοίκηση των Ελληνικών Πετρελαίων για το φαινόμενο της λεθρεμπορίας, για το οποίο η ίδια η Πολιτεία εμφανίζεται να μην πράττει ουσιαστικά τίποτε. Τα στελέχη των Ελλ.Πε. εκτίμησαν ότι το πετρέλαιο θέρμανσης θα βγει στην αγορά κοντά στα 70 λεπτά ανά λίτρο και οι εταιρείες εμπορίας συμφώνησαν με το υπουργείο Περιφερειακής Ανάπτυξης για τιμή στα 67 λεπτά, όταν μόλις την Παρασκευή οι βενζινοπώλες μιλούσαν για 75 λεπτά ανά λίτρο... “Ακούμε για φορτηγά που εξάγουν παρανόμως καύσιμα στη Βουλγαρία εδώ και μήνες, αλλά δεν βλέπουμε την Πολιτεία να κάνει κάτι...”
Τα χέρια ψηλά έχει σηκώσει η διοίκηση των Ελληνικών Πετρελαίων για το φαινόμενο της λεθρεμπορίας, για το οποίο η ίδια η Πολιτεία εμφανίζεται να μην πράττει ουσιαστικά τίποτε. Τα στελέχη των Ελλ.Πε. εκτίμησαν ότι το πετρέλαιο θέρμανσης θα βγει στην αγορά κοντά στα 70 λεπτά ανά λίτρο και οι εταιρείες εμπορίας συμφώνησαν με το υπουργείο Περιφερειακής Ανάπτυξης για τιμή στα 67 λεπτά, όταν μόλις την Παρασκευή οι βενζινοπώλες μιλούσαν για 75 λεπτά ανά λίτρο...  “Ακούμε για φορτηγά που εξάγουν παρανόμως καύσιμα στη Βουλγαρία εδώ και μήνες, αλλά δεν βλέπουμε την Πολιτεία να κάνει κάτι...”.

Η εύλογη επισήμανση ανήκει στον διευθύνοντα σύμβουλο των Ελληνικών Πετρελαίων κ. Γιάννη Κωστόπουλο, ενώ το energiagr. είναι σε θέση να γνωρίζει ότι τόσο στη διοίκηση των ομίλου όσο και σε κυβερνητικό επίπεδο έχουν παρουσιαστεί προτάσεις που αναφέρονται σε μηχανισμούς μαρκαρίσματος κάθε είδους πετρελαιοειδών και οι οποίοι έχουν εφαρμοστεί με μεγάλη επιτυχία στο εξωτερικό.

Η λύση έχει την υπσοτήριξη των Ελλ.Πε., αλλά σε κυβερνητικό επίπεδο δεν υπάρχει κάποια εξέλιξη.  Ο διευθύνων σύμβουλος των Ελληνικών Πετρελαίων, στο πλαίσιο συνάντησης με εκπροσώπους του τύπου, επιβεβαίωσε την μεγάλη πτώση στην κατανάλωση πετρελαιοειδών στη εγχώρια αγορά, με την υποχώρηση να φτάνει το 15% στο πρώτο εξάμηνο της χρονιάς. Ο ίδιος αναφέρθηκε και στο παράλογο στην Ελλάδα να αναλογούν μόλις 481 αυτοκίνητα ανά πρατήριο, έναντι 1.063 στην Ιρλανδία, 1.461 στην Αυστρία, 2.264 στη Πορτογαλία, και 2.994 στη Γερμανία, ενώ τόνισε ότι στη διύλιση και στην εμπορία ο ανταγωνισμός λειτουργεί ικανοποιητικά, καθώς η χώρα διαθέτει 2 ομίλους με διυλιστήρια, έναντι ενός σε Αυστρία, Βουλγαρία, Πορτογαλία, Τσεχία και Ουγγαρία,  Στη δε χονδρική το συνολικό μερίδιο αγοράς των τριών πρώτων εταιρειών φτάνει το 48% στην Ελλάδα, έναντι 66% στην Αυστρία, 67% στην Ιρλανδία, 70% στην Πορτογαλία και 71% στη Γερμανία. Πάντως, οι εξελίξεις από το μέτωπο των εταιρειών έρχονται να “εκθέσουν” τις εκτιμήσεις των πρατηριούχων σε σχέση εμ την τιμή έναρξης της διακίνησης του πετρελαίου θέρμανσης την ερχόμενη Παρασκευή. 

Ο διευθύνων σύμβουλος της Ελληνικά Καύσιμα (πρώην BP) του ομίλου των Ελλ.Πε. κ. Σωτήρης Χριστογιάννης εκτίμησε ότι θα ξεκινήσει να διατίθεται στα 70 λεπτά το λίτρο, αυξημένο κατά 30% από πέρυσι, ενώ χτες το βράδυ ο Σύνδεσμος Εμπόρων Υγρών Καυσίμων δεσμεύθηκε στον γενικό γραμματέα Εμπορίου κ. Στέφανο Κομνηνό για τιμή στα 67 λεπτά ανά λίτρο.

Μόλις την Παρασκευή, ο πρώην πρόεδρος της Ομοσπονδίας Βενζινοπωλών Ελλάδας (ΟΒΕ), η οποία εξακολουθεί να διαφωνεί με την προπληρωμή του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης από τους πρατηριούχους, είχε μιλήσει για αρχική τιμή πώλησης του πετρελαίου θέρμανσης κοντα΄στα 75 λεπτά ανά λίτρο...