Ανω των 4 δισ. δολ. οι Ναυπηγήσεις Πλοίων από Ελληνες Εφοπλιστές στην Κίνα την Τελευταία 3ετία

Ανω των 4 δισ. δολ. οι Ναυπηγήσεις Πλοίων από Ελληνες Εφοπλιστές στην Κίνα την Τελευταία 3ετία
του Νίκου Μπαρδούνια
Πεμ, 29 Ιουλίου 2010 - 15:35
Ανάμεσα στους καλύτερους πελάτες των κινεζικών ναυπηγείων συγκαταλέγονται οι Ελληνες εφοπλιστές, οι οποίοι την τελευταία τριετία έχουν επενδύσει περισσότερα από τέσσερα δισ. δολάρια για την κατασκευή νέων πλοίων. Την ίδια, όμως, στιγμή και η κινεζική πλευρά «τιμάει» την ελληνική επιλογή να ναυπηγεί πλοία της στην Κίνα, καθώς ένα σημαντικό ποσοστό μεταφοράς προϊόντων από και προς την Κίνα γίνεται με πλοία ελληνικών συμφερόντων
Ανάμεσα στους καλύτερους πελάτες των κινεζικών ναυπηγείων συγκαταλέγονται οι Ελληνες εφοπλιστές, οι οποίοι την τελευταία τριετία έχουν επενδύσει περισσότερα από τέσσερα δισ. δολάρια για την κατασκευή νέων πλοίων.

Την ίδια, όμως, στιγμή και η κινεζική πλευρά «τιμάει» την ελληνική επιλογή να ναυπηγεί πλοία της στην Κίνα, καθώς ένα σημαντικό ποσοστό μεταφοράς προϊόντων από και προς την Κίνα γίνεται με πλοία ελληνικών συμφερόντων. Μεταξύ των Ελλήνων που έχουν ναυπηγήσει ή ναυπηγούν και τώρα πλοία στις κινεζικές γιάρδες βρίσκουμε τους: Γιάννη Αγγελικούση, Βίλλυ Παναγιωτίδη, Ντίνο Μαρτίνο, οικογένεια Τομάζου, Βίκτωρα Ρέστη, Γιώργο Οικονόμου, Νίκο Τσάκο, Βασίλη Παπαχρηστίδη, όμιλο Λάτση, Ανδρέα Μαρτίνο, Γρηγόρη Καλλιμανόπουλο, Ευάγγελο Μαρινάκη, Χάρη Βαφειά, Νίκο Φιστέ και Διαμαντή Λεμό. «H ανάπτυξη της ποντοπόρου ναυτιλίας μας οφείλεται σε μεγάλο ποσοστό στις μακροχρόνιες ναυλώσεις ελληνικών πλοίων από την Κίνα» υποστηρίζουν κύκλοι της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών.

Να σημειωθεί ότι 325 πλοία από τα 857 που κατασκευάζουν οι Ελληνες εφοπλιστές συνολικά, «χτίζονται» σε κινεζικά ναυπηγεία. Ωστόσο, την πρώτη θέση στις προτιμήσεις των Ελλήνων εφοπλιστών κατέχει ακόμη η Νότια Κορέα στην οποία κατασκευάζονται 453 πλοία που αντιστοιχούν στο 53% του συνολικού αριθμού των πλοίων που έχουν παραγγείλει οι Ελληνες πλοιοκτήτες. Επίσης οι Ελληνες «χτίζουν» 44 πλοία στην Ιαπωνία και 14 στην Ινδία. Ναυπηγήσεις από ένα έως και τέσσερα πλοία έχουν οι Ελληνες εφοπλιστές και στις χώρες Ρουμανία, Δανία, Φιλιππίνες, Βιετνάμ, Ινδονησία, Ελλάδα και Ρωσία.

Εν τω μεταξύ σύμφωνα με τα υπάρχοντα στοιχεία από τις αρχές του έτους οι Ελληνες εφοπλιστές εμφανίζονται να έχουν αγοράσει 156 μεταχειρισμένα πλοία από τα 683 που έχουν αλλάξει χέρια συνολικά. Οι επενδύσεις τους υπολογίζονται στα 4,3 δισ. δολ. σε σύνολο 13,3 δισ. δολ. που διακινήθηκαν διεθνώς στις αγοραπωλησίες πλοίων. Οι κινεζικές ναυτιλιακές που το 2009 ήταν οι μεγάλες πρωταγωνίστριες στην αγορά πλοίων, φέτος από την αρχή του χρόνου βρίσκονται στη δεύτερη θέση έναντι των ελληνικών εταιρειών με αγορές 108 πλοίων, συνολικής αξίας 1,6 δισ. δολ. Αναφορικά με τα δεξαμενόπλοια οι ελληνικές επενδύσεις έχουν ανέλθει στα 2 δισ. δολάρια σε ένα διεθνές σύνολο 6 δισ. δολαρίων περίπου.

Navios

Εσοδα 415 εκατ. δολαρίων έχει εξασφαλίσει από τις ναυλώσεις των πλοίων της για τα επόμενα τρία χρόνια η Navios Maritime Partners (ΝΜΡ). Η εταιρεία έχει ναυλωμένα με μακροχρόνια συμβόλαια και τα 14 πλοία του στόλου της με κάλυψη 100% για το υπόλοιπο το 2010, το 92,9% για το 2011 και το 88,3% για το 2012, έχοντας εξασφαλίσει έσοδα ύψους 139,8 εκατ. δολαρίων, 140,4 εκατ. δολαρίων. και 135,5 εκατ. δολαρίων, αντιστοίχως. Τα κέρδη της NMP στο δεύτερό 3μηνο του 2010 έφθασαν τα 13,184 εκατ. δολ. έναντι μόλις 3,592 εκατ. δολ. το δεύτερο 3μηνο του 2009. Το πρώτο 6μηνο του 2010 τα κέρδη διπλασιάστηκαν και ανήλθαν στα 25,769 εκατ. δολάρια. έναντι 12,551 εκατ. δολ. το αντίστοιχο περσινό διάστημα. Τα έσοδα της εταιρείας το πρώτο 6μηνο του 2010 έφθασαν τα 62,6 εκατ. δολ. έναντι 43,311 εκατ. δολαρίων το αντίστοιχο διάστημα του 2009. Το δεύτερο 3μηνο του 2010 η εταιρεία αύξησε τα έσοδά της στα 33,255 εκατ. δολ. έναντι 22,154 εκατ. δολ. το δεύτερο 3μηνο του 2009.

ΤΕΝ

Εν τω μεταξύ τέσσερα δεξαμενόπλοια τύπου panamax, κατασκευής του 2009 στην Κορέα, αγόρασε η Tsakos Energy Navigation. Ταυτόχρονα, η εταιρεία προχώρησε στην πώληση του δεξαμενόπλοιου τύπου panamax «Victory III». Από τα τέσσερα δεξαμενόπλοια που εξαγοράσθηκαν, τα δύο θα παραδοθούν άμεσα στην ΤΕΝ, ενώ τα άλλα δύο θα παραδοθούν το τέταρτο τρίμηνο του 2010. Και τα τέσσερα πλοία, το «World Harmony», το «Chantal», το «Selini» και το «Salamis», αποκτήθηκαν από συνδεδεμένες εταιρείες και η διαχείρισή τους θα παραμείνει στην Tsakos Columbia ShipManagement.

(από την εφημερίδα "ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ", 29/07/2010)