Το 2018 η ΔΕΗ θα κξαταγράψει σημαντικά κέρδη, ανακοίνωσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Επιχείρησης, Μανόλης Παναγιωτάκης, στο πλαίσιο της ενημέρωσής του προς την Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής σχετικά με το θέμα των υγρών καυσίμων, αλλά και την πολιτική της Επιχείρησης.

Το 2018 η ΔΕΗ θα κξαταγράψει σημαντικά κέρδη, ανακοίνωσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Επιχείρησης, Μανόλης Παναγιωτάκης, στο πλαίσιο της ενημέρωσής του προς την Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής σχετικά με το θέμα των υγρών καυσίμων, αλλά και την πολιτική της Επιχείρησης.

«Η ΔΕΗ, παρά τα κάποια προβλήματα ρευστότητας που αντιμετώπισε πέρυσι και τα οποία λύθηκαν, είναι μια οικονομικά εύρωστη επιχείρηση. Το 2018 θα εγγράψει σημαντικά κέρδη» ανέφερε ο κ. Παναγιωτάκης, απαντώντας κυρίως στην παρατήρηση του αρμόδιου τομεάρχη της ΝΔ, Κ. Σκρέκα, ότι δυστυχώς οι αλλαγές που συντελέστηκαν έχουν βρει τη ΔΕΗ απροετοίμαστη, κάτι που αποδεικνύεται από τα οικονομικά στοιχεία.

«Στα αποτελέσματα του εννεαμήνου του 2017, σε σύγκριση με το εννεάμηνο του 2016, παρατηρείται μια τραγική μείωση στο περιθώριο κέρδους της εταιρείας προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων, περίπου 40%. Προστίθεται σε αυτό και το μεγάλος βάρος των ανείσπρακτων οφειλών προς την ΔΕΗ» ανέφερε ο κ. Σκρέκας για να λάβει από τον κ. Παναγιωτάκη την απάντηση ότι, παρά τις έκτακτες συνθήκες που αντιμετώπισε η ΔΕΗ και παρά την εκπτωτική πολιτική που ακολουθεί, τελικώς το τρέχον έτος θα καταγράψει κέρδη. Αυτό θα συμβεί έχοντας κάνει την έκπτωση του 15% προς τους συνεπείς καταναλωτές, έχοντας απορροφήσει επιβαρύνσεις από εξωγενείς παράγοντες, όπως είναι η κάλυψη των ελλειμμάτων του ειδικού λογαριασμού των ΑΠΕ (350 εκ. ευρώ τα οποία κατέβαλε χωρίς να τα μετακυλήσει στους καταναλωτές) και δεχόμενη η Επιχείρηση την πίεση από έκτακτες συνθήκες, την ενεργειακή κρίση του Δεκεμβρίου - Ιανουαρίου και την υποχρέωση να μειωθεί το μερίδιο της αγοράς, που επιβάρυνε το EBIDA. «Παρόλα αυτά θα έχουμε αξιόλογα κέρδη» τόνισε ο κ. Παναγιωτάκης.

 

Διακόσια εκατ. ευρώ τα χρέη από τους καταναλωτές που αλλάζουν πάροχο

Αναφερόμενος στις ανείσπρακτες οφειλές προς της ΔΕΗ, ο κ. Παναγιωτάκης εξήγησε ότι ένα μέρος μεν οφείλεται στην κρίση, ένα άλλο μέρος, ωστόσο, οφείλεται στους στρατηγικούς κακοπληρωτές. Και παρότι, όπως ενημέρωσε την Επιτροπή, έχει καταγραφεί σημαντική μείωση των οφειλών από τους πελάτες της ΔΕΗ (150 εκατ. ευρώ από τον Δεκέμβριο έως το τέλος Φεβρουαρίου), παρατηρείται εκτόξευση των χρεών των λεγόμενων «τελικών πελατών», περίπου 200 εκατ. ευρώ.

Ο διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΗ διευκρίνισε ότι έχει παρατηρηθεί το φαινόμενο κάποιοι να παύουν να είναι πελάτες της ΔΕΗ, να πηγαίνουν σε άλλους προμηθευτές, έχοντας κάνει μία ρύθμιση την οποία δεν τηρούν, κάτι που έχει εκτινάξει τα χρέη των τελικών πελατών περίπου στα 200 εκατ. ευρώ.

 

Σε εξέλιξη συζητήσεις με τη ΡΑΕ για τα ληξιπρόθεσμα

«Είναι είναι ένα θέμα που μας απασχολεί, όπως και τη ΡΑΕ. Το 2016, είχε ληφθεί μια πολύ σωστή απόφαση από τον τότε υπουργό, Πάνο Σκουρλέτη, σύμφωνα με την οποία όποιος αλλάζει πάροχο, οφείλει να έχει διακανονίσει ή να έχει εξοφλήσει τον προηγούμενο πάροχο, κάτι που τηρείται γενικώς, αλλά υπάρχουν και κάποιοι οι οποίοι αλλάζουν ΑΦΜ και ενώ έχουν την ίδια παροχή, δεν μεταφέρεται το χρέος στο νέο συμβόλαιο που κάνουν, με αποτέλεσμα να γίνεται πιο δύσκολη η αναζήτηση αυτών των οφειλών» ενημέρωσε.

Παρόλα αυτά, όπως ανέφερε ο κ. Παναγιωτάκης, εξελίσσεται σχετική συζήτηση με τη ΡΑΕ, η οποία έχει διαπιστώσει το πρόβλημα. «Υπάρχουν ορισμένα ακραία παραδείγματα τα οποία έχουν χτυπήσει το καμπανάκι σε όλους, τους έχουν ευαισθητοποιήσει και πιστεύω ότι σύντομα θα έχουμε τέτοιες ρυθμίσεις -και από τη ΡΑΕ- που θα μας βοηθήσουν να εισπράξουμε το μεγαλύτερο μέρος τουλάχιστον αυτών των οφειλών», τόνισε.

Τέλος, ο κ. Παναγιωτάκης κάλεσε τους καταναλωτές να εγγραφούν στο σύστημα ηλεκτρονικής έκδοσης λογαριασμών, ώστε να έχουν τη δυνατότητα της μηνιαίας εξόφλησης.

 

Ενημέρωση για υγρά καύσιμα

Προηγουμένως, ο κ. Παναγιωτάκης ενημέρωσε για το θέμα της προμήθειας υγρών καυσίμων, το οποίο χαρακτήρισε πολύ σοβαρό ζήτημα για τη ΔΕΗ. Τόνισε ότι η επιβάρυνση της επιχείρησης για υγρά καύσιμα φθάνει τα 650 με 700 εκατ. ευρώ και εξήγησε ότι η ΔΕΗ τα χρησιμοποιεί πρωτίστως για την τροφοδοσία των νησιών και δευτερευόντως για τις εκκινήσεις των λιγνητικών σταθμών παραγωγής, για τη λειτουργία των ορυχείων και ως καύσιμα κίνησης.

Όπως είπε, έχει γίνει πολύ μεγάλη πρόοδος τα τελευταία χρόνια. Μια τομή που έχει γίνει είναι στη διακίνηση των υγρών καυσίμων, ιδιαίτερα του μαζούτ. «Έχουμε τις δεξαμενές του Λαυρίου, όπου συγκεντρώνουμε το προμηθευόμενο μαζούτ και από εκεί με πλοία, που έχουμε ναυλώσει εμείς, το πάμε στα νησιά. Εξαίρεση είναι στον ατμοηλεκτρικό σταθμό του Αθερινόλακκου στην Κρήτη, όπου κατευθύνεται περίπου το 30% του προμηθευόμενου μαζούτ και όπου πάει απευθείας, λόγω ποσοστώσεων. Το ντίζελ πάει κατευθείαν στα νησιά».

Ο διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΗ επισήμανε ακόμη ότι μια δεύτερη τομή που έχει γίνει τα τελευταία χρόνια είναι η διεξαγωγή ηλεκτρονικών διαγωνισμών, «με τους οποίος εξασφαλίζεται πλήρως η διαφάνεια και το αδιάβλητο και οι καλύτερες τιμές».

Ειδικότερα, φέτος, για την προμήθεια του μαζούτ έλαβαν μέρος οκτώ εταιρείες, μεταξύ αυτών και δύο ελληνικές. Τελικά, ο προμηθευτής αναδείχθηκε με λίγο μικρότερη τιμή από πέρυσι.

Για το ντιζελ έλαβαν μέρος, καταρχάς τρεις ελληνικές εταιρείες, έδωσαν προσφορές οι δύο και τελικώς μειοδότης αναδείχθηκε η ΕΚΟ. Ο κ. Παναγιωτάκης, εξήγησε ότι παρότι ήταν λίγο υψηλότερες από πέρυσι, οι σημερινές τιμές είναι οι δεύτερες καλύτερες της δεκαετίας.

«Συνεπώς, έγιναν δύο διαγωνισμοί άψογα, σύμφωνα με τον νόμο και εξαντλώντας όλα τα περιθώρια της τεχνολογίας και του ανταγωνισμού και γι’ αυτό ήταν προμήθεια επωφελής για την επιχείρηση», κατέληξε.