ΔΕΗ: Μήνυμα Προς τους Οφειλέτες για Ένταξη στις 36 Δόσεις - Εκτός Διακανονισμού 1,8 Εκατ. Πελάτες με Χρέη 1 Δις Ευρώ

ΔΕΗ: Μήνυμα Προς τους Οφειλέτες για Ένταξη στις 36 Δόσεις - Εκτός Διακανονισμού 1,8 Εκατ. Πελάτες με Χρέη 1 Δις Ευρώ
energia.gr
Δευ, 29 Αυγούστου 2016 - 17:46
Περίπου 350.000 πελάτες έχουν διακανονίσει συνολικές οφειλές της τάξης του 1 δισ. ευρώ, όπως αναφέρει η ΔΕΗ. Εκτός της ρύθμισης των 36 δόσεων παραμένουν 1,833 εκατ. πελάτες με χρέη ύψους 1,086 δισ. ευρώ. Αναλυτικά στοιχεία ανά κατηγορία οφειλετών

Περίπου 350.000 πελάτες έχουν διακανονίσει συνολικές οφειλές της τάξης του 1 δισ. ευρώ, όπως αναφέρει η ΔΕΗ. Εκτός της ρύθμισης των 36 δόσεων παραμένουν 1,833 εκατ. πελάτες με χρέη ύψους 1,086 δισ. ευρώ. Αναλυτικά στοιχεία ανά κατηγορία οφειλετών.

Οι πελάτες με τις μικρότερες οφειλές (κάτω των 500 ευρώ) είναι η κατηγορία των οφειλετών με το χαμηλότερο ποσοστό ένταξης στη ρύθμιση (μόλις 5%). Αυτό, πάντως, αποβαίνει σε βάρος τους, όπως επισημαίνει η ΔΕΗ, καθώς χάνουν την έκπτωση του 15%, ενώ με κάποιο μικρό μηνιαίο ποσό (10-30 ευρώ) θα ήταν συνεπείς και θα επωφελούνταν από την έκπτωση.

Η κατηγορία των οφειλετών με τα υψηλότερα χρέη σε απόλυτα μεγέθη είναι αυτοί που χρωστούν πάνω από 3.000 ευρώ. Αν και πρόκειται για 89.000 πελάτες συνολικά, τα χρέη ανέρχονται σε 509 εκατ. ευρώ.

Η ΔΕΗ εκτιμά ότι στο υπολειπόμενο διάστημα μέχρι τα τέλη Σεπτεμβρίου, οπότε λήγει η ρύθμιση των 36 δόσεων, οι διακανονισμοί θα αυξηθούν σημαντικά, καθώς η έκπτωση 15% στα τιμολόγια θα έχει πλέον αποδοθεί στο μεγαλύτερο μέρος των πελατών, δικαιούχων γεγονός που αναμένεται να επιδράσει καταλυτικά.

 

Ειδικότερα, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, η πορεία των διακανονισμών των οφειλών προς τη ΔΕΗ είναι η εξής:

«1. Οι διακανονισμοί των οφειλών προς τη ΔΕH με τη ρύθμιση των 36 δόσεων εξελίσσονται ικανοποιητικά. Ήδη περίπου 350.000 πελάτες έχουν διακανονίσει συνολικές οφειλές της τάξης του 1 δισ. ευρώ.

Πολύ ικανοποιητική είναι η τήρηση των διακανονισμών, η οποία ανέρχεται σε ποσοστό άνω του 90%.

Εκτιμάται ότι το υπολειπόμενο διάστημα μέχρι την 30/9, λήξη ισχύος των 36 δόσεων, οι διακανονισμοί θα αυξηθούν σημαντικά, καθώς η έκπτωση 15% – ανταμοιβή της συνέπειας θα έχει πλέον αποδοθεί στο μεγαλύτερο μέρος των
πελατών-δικαιούχων γεγονός που αναμένεται να επιδράσει καταλυτικά.

2. Oι πελάτες, κατανεμημένοι σε κατηγορίες ανάλογα με το ύψος των οφειλών τους, έχουν διακανονίσει τις οφειλές ως εξής:
- Κάτω των 500 ευρώ: 5%
- Μεταξύ 500 και 1.000 ευρώ: 21%
- Μεταξύ 1.000 και 3.000 ευρώ: 36%
- Άνω των 3.000 ευρώ: 32% του συνόλου της κατηγορίας.

Παρατηρούμε ότι:

- Οι πελάτες με τις μικρότερες οφειλές αποφεύγουν να διακανονίσουν την οφειλή τους βασιζόμενοι ίσως στην κοινωνική ευαισθησία της Επιχείρησης. Ωστόσο, αυτό αποβαίνει σε βάρος τους, καθώς χάνουν την έκπτωση του 15%, ενώ με κάποιο μικρό μηνιαίο ποσό (10-30 ευρώ) θα ήταν συνεπείς και θα επωφελούνταν από την έκπτωση.

Η κατηγορία αυτή των πελατών είναι η πολυπληθέστερη, τονίζει η εταιρία στην ανακοίνωση.

- Κάτω από 500 ευρώ δεν έχουν διακανονίσει 1.230.000 πελάτες, με σύνολο οφειλής 146 εκ. ευρώ.

- Μεταξύ 500 και 1.000 ευρώ δεν έχουν διακανονίσει 298.000 πελάτες, με σύνολο οφειλής 153 εκ. ευρώ.

- Οι πελάτες με τις μεσαίου ύψους οφειλές, δηλ. μεταξύ 1.000 και 3.000 ευρώ έχουν διακανονίσει τις οφειλές τους σε μεγαλύτερο ποσοστό, 36%. Στην κατηγορία αυτή οι πελάτες που δεν έχουν διακανονίσει την οφειλή τους ανέρχονται σε 216.000 με συνολική οφειλή 278 εκ. ευρώ.

- Οι πελάτες με τις μεγαλύτερες οφειλές, πλέον των 3.000 ευρώ, έχουν διακανονίσει τις οφειλές τους σε ποσοστό 32%.

Στην κατηγορία αυτή οι πελάτες που δεν έχουν διακανονίσει την οφειλή τους ανέρχονται σε 89.000 με συνολική οφειλή 509 εκ. ευρώ. Ενας μεγάλος αριθμός πελατών των δύο τελευταίων κατηγοριών
αποφεύγουν συστηματικά να πληρώνουν τους λογαριασμούς τους.

Η αντίληψη αυτή είναι το υπόβαθρο της μη τακτοποίησης των οφειλών παρά τη διευκόλυνση των 36 δόσεων, τις οποίες «θυμούνται» όταν γίνει διακοπή της ηλεκτροδότησης. Σ' ένα μεγάλο μέρος αυτών έχει γίνει παρέμβαση στο μετρητή, και μάλιστα περισσότερες από μία φορά.

Είναι αυτονόητο ότι οι οφειλές αυτών των κατηγοριών, και ιδιαίτερα οι τελευταίες, αποτελούν στόχο πρώτης προτεραιότητας για τη  ΔΕΗ, χωρίς βέβαια να αμελούνται και οι υπόλοιπες.

3. Καλούνται όλοι οι πελάτες μας να σπεύσουν να ενταχθούν στο πρόγραμμα των 36 δόσεων. Η ευθύνη είναι δική τους», καταλήγει η ανακοίνωση.