της Ελλάδος στο ΝΑΤΟ είναι η παρεμπόδιση της ηγεμονικής στάσεως της Τουρκίας.
Στην διπλωματία όμως πολλά δεν γίνονται όπως λέγονται. Είναι η περίπτωση της Κινεζικής επένδυσης που ανέδειξε τον Πειραιά σε δεύτερο λιμάνι της Μεσογείου.
Η εγκατάσταση της COSCO έγινε κατόπιν διεθνούς διαγωνισμού στον οποίον πλειοδότησε, θεμελιώθηκε πάνω σε νόμο που ψηφίστηκε από την Βουλή και απάλλαξε τον Πειραιά από πολλές παθογένειες όπως την εκμετάλλευση του πρώτου λιμανιού της χώρας από τους εργατοπατέρες.
Σήμερα, ο εκτελωνισμός στο Ικόνιο ενός εμπορευματοκιβωτίου γίνεται το πολύ σε 46 ώρες. Προηγουμένως εχρειάζετο μία εβδομάδα αν όχι περισσότερο. Το ό,τι συμβαίνουν και τώρα λαθρεμπορίες ουσιών και πολυτελών μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, αφορούν τους ναυλωτές κι όχι τον μεταφορέα που πρέπει πάντως να ελέγχεται στενά από τις Ελληνικές αρχές.
Αυτός δεν είναι λόγος για τον οποίον πρέπει να φύγει. Πρώτον διότι «αι συμφωνίαι ει σίντηρητέαι» κατά το Ρωμαϊκό δίκαιο (*) , δεύτερον διότι η Ελλάς είναι ανεξάρτητη και κυρίαρχος χώρα.
Εδώ, μερικοί υπομειδιούν από της εποχής των Σκιαδικών (**) αλλ’ έκτοτε πολύ νερό κύλησε κάτω από το γεφύρι της εθνικής μας ανεξαρτησίας. Μελλοντικώς, η Ελλάς μπορεί, αν θέλουν οι πολιτικοί, να γίνει ανεξάρτητη χώρα.
Οι Αμερικανοί που το 2005 σνομπάριζαν την Ελλάδα για επενδύσεις, ανέκτησαν το ενδιαφέρον τους για την γεωπολιτικά υπεραξία της, απ’τον αντιαμερικανισμό στην Τουρκία. Τα 400 στρέμματα περιμένουν στην Ελευσίνα για την δημιουργία «Αμερικανικού» λιμένα εάν ο Πειραιάς είναι «Κινεζικός» - που δεν είναι: «Ούτε φιλέλλην, μήτε Ελληνίζων αλλά Ελληνικός» όπως θα έλεγε ο ποιητής Φίλιππος Σέραρντ.
Κι η Ελλάς είναι «μικρά μεν χώρα αλλ’ όχι για μεγάλες ατιμίες» (ο Ιωάννης Μεταξάς, το 1940 για τον προσανατολισμό της με τις θαλάσσιες δυνάμεις). Χρειάζεται την Αμερική για προστασία από τους Ούννους αλλά και την Ρωσία για λόγους ιστορικούς, θρησκευτικούς και οικονομικούς .
Αποτελεί ανιστόρητο λάθος του Κυρ. Μητσοτάκη που της κήρυξε τον «πόλεμο» αλλ’ αυτό μπορεί να διορθωθεί χωρίς να κάνουμε κι άλλον εχθρό, την Κίνα.
Ο Ελληνικός εμπορικός στόλος, ο μεγαλύτερος του Κόσμου (οι Οινούσες μόνες διαχειρίζονται περισσότερα υπερπόντια σκάφη απ’ τη Τουρκία) κυκλοφορεί ελεύθερα σ’όλες τις θάλασσες κι ωκεανούς, αλλά τα καράβια χρειάζονται λιμένες άνευ των οποίων δεν ευρίσκουν φορτία. Μη κάνουμε το λάθος να περιορίσουμε την διαθεσιμότητα τους.
Η COSCO μας χρειάζεται όπως κι η Αμερική για να μην πάρουν οι Τούρκοι τα F-35 , που όμως δεν απέκλεισε η μίσες Κίμπερλι, στην πρώτη της τηλεοπτική συνέντευξη στον ΑΝΤΕΝΑ.
(*) Pacta Sundservanta.
(**) Ο Αγγλικός στόλος απέκλεισε τον Πειραιά το 1864 για να εκθρονισθεί ο Όθων ως φιλορώσος στον πόλεμο της Κριμαίας