Στο τελικό στάδιο της ανάπτυξης αυτόνομων λεωφορείων, τα οποία θα χρησιμοποιούνται για τη μετακίνηση όσων κατοικούν στις μεγάλες πόλεις βρίσκονται τρεις εταιρείες και προμηθευτές αυτοκινητοβιομηχανιών.

Η Robert Bosch, η Continental και η ZF Friedrichshafen παρουσίασαν τα εν λόγω λεωφορεία πόλης, τα οποία, σε πρώτη φάση, θα μπορούν να μεταφέρουν μέχρι και 15 επιβάτες. Θεωρητικά, αυτά τα οχήματα θα πρέπει να παραμένουν σε κατάσταση συνεχούς λειτουργίας, επί πολλές ώρες ημερησίως, ώστε να αποσβέσουν το κόστος κτήσης, τους υπολογιστές και τη συντήρησή τους. Ωστόσο, το τελευταίο διάστημα, οι τρεις μεγάλοι γερμανικοί οίκοι βρίσκονται σε συνεχείς διαβουλεύσεις με άλλες εταιρείες, προκειμένου να επιλύσουν τα προβλήματα που θα εμποδίσουν την ομαλή λειτουργία των λεωφορείων.

Κάθε προμηθευτής-κατασκευαστής αναπτύσσει τη δική του τεχνολογία και ακολουθεί παρόμοιες στρατηγικές ανάπτυξης. Το σίγουρο είναι ότι θα υπάρχει μια ομάδα ατόμων που θα στηρίζει το εγχείρημα και θα είναι «χρεωμένη» για μια γεωγραφική περιοχή.

Σήμερα αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Mercedes-Benz, η Cadillac και η BMW εισάγουν οχήματα με αυτοματισμό επιπέδου 3. Με αυτό το επίπεδο μπορούν να κινούνται σε έναν αυτοκινητόδρομο, να επιταχύνουν και να φρενάρουν. Όμως η υποστήριξη ανάλογων οχημάτων είναι ακόμη αρκετά δαπανηρή και αυτή είναι η βασική αιτία που οι κατασκευαστές δίνουν, ακόμη, μεγάλη βαρύτητα στην ανάπτυξη της τεχνολογίας των συμβατικών μοντέλων.