Έτοιμο είναι το λιμάνι του Πειραιά για να ανεφοδιάζει με LNG τα πλοία, όπως διαβεβαίωσαν στελέχη του ΟΛΠ, του ΔΕΣΦΑ, της ΔΕΠΑ αλλά και των Lloyds. Με αφορμή το τελευταίο έτος εφαρμογής του ευρωπαϊκού προγράμματος, Poseidon Med II, που χρηματοδοτεί τις μελέτες για τις υποδομές και προετοιμάζει το θεσμικό πλαίσιο των μεγάλων λιμανιών της χώρας, ώστε να υποδεχτούν το υγροποιημένο φυσικό αέριο, εκπρόσωποι των εταιρειών ου συμμετείχαν αναφέρθηκαν στις προοπτικές του Πειραιά.

Κατά τους ομιλητές το λιμάνι θα είναι σε θέση, το 2021, να εφοδιάζει με LNG, πλοία από βυτιοφόρα οχήματα και το 2022 από πλοία ανεφοδιασμού.  Ο διευθυντής διοίκησης του ΟΛΠ, Δημήτρης Σπύρου περιέγραψε τις προκαταρκτικές μελέτες και την αναγκαία διοικητική και τεχνική προετοιμασία που έχει γίνει, ώστε το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας να είναι έτοιμο να εξυπηρετήσει τα πλοία. 

Τα χρονοδιαγράμματα για το LNG Bunkering στον Πειραιά θα εξαρτηθούν από την εκτέλεση του επενδυτικού προγράμματος του ΔΕΣΦΑ στην Ρεβυθούσα, όπου θα κατασκευαστεί νέος προβλήτας φόρτωσης πλοίων μεταφοράς LNG μικρού μεγέθους, που θα κοστίσει 40 εκατ. ευρώ. Αυτά θα χρησιμοποιούνται για τον ανεφοδιασμό της ακτοπλοϊας και της ποντοπόρου ναυτιλίας από τον Πειραιά. Επίσης έχει σχεδιαστεί και η κατασκευή σταθμού εφοδιασμού βυτιοφόρων οχημάτων.

Όπως σημείωσε ο διευθυντής του γραφείου του CEO του ΔΕΣΦΑ, Φερνάντο Καλλιγάς, για την έναρξη των εργασιών απαιτείται πρώτα η έγκριση του δεκαετούς προγράμματος ΕΣΦΑ από τη ΡΑΕ.

Αναφορικά με την ανάγκη κατασκευής αποθηκευτικών χώρων LNG στον Πειραιά, το διοικητικό στέλεχος του ΔΕΣΦΑ, Ιωσήφ Φλωρεντίν, υπογράμμισε πως αυτοί δεν απαιτούνται, αφού η Ρεβυθούσα απέχει μόλις 90' από το μεγάλο λιμάνι και συνεπώς τα πλοία ανεφοδιασμού έχουν τη δυνατότητα να γεμίσουν τις δεξαμενές τους.

Ο διευθυντής Ανάπτυξης της ΔΕΠΑ, Γιώργος Πολυχρονίου, μίλησε, από την πλευρά του, για την ανταγωνιστικότητα των τιμών του LNG έναντι των συμβατικών καυσίμων. Σύμφωνα με στοιχεία που έχει στη διάθεση του η τιμή του υγροποιημένου φυσικού αερίου είναι στα 5 δολάρια ανά εκατομμύριο BTU έναντι των συμβατικών καυσίμων (με την αναγκαία μετατροπή της μονάδας μέτρησης) που είναι στα 10 δολάρια. Στις τιμές αυτές δεν συμπεριλαμβάνεται το κόστος υποδομών. Πέραν της χαμηλότερης τιμής το LNG είναι και φιλικότερο στο περιβάλλον. Στις προκλήσεις βέβαια, που αντιμετωπίζει η ναυτιλία είναι το υψηλό κόστος να κατασκευάσει νέα πλοία που να καίνε υγροποιημένο φυσικό αέριο.

Παγκοσμίως υπάρχουν 350 πλοία με καύσιμο το LNG και πρόκειται για εκείνα που μεταφέρουν μεγάλες ποσότητες υγροποιημένου αερίου, 200 κρουαζιερόπλοια διπλού καυσίμου (συμβατικού και LNG) και άλλα 200 στα ναυπηγεία. Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι ο κ. Θεοδόσης Σταματέλλος, ως εκπρόσωπος των Lloyds, προέβλεψε ότι την επόμενη πενταετία, τα νέα πλοία που θα χρησιμοποιούν ως καύσιμο το LNG, θα ανέλθουν σε 1.000.