Κ. Διαμαντής (BMW): Στην Ελλάδα Δεν Υπάρχουν Κίνητρα για την Αγορά Ηλεκτρικών Αυτοκινήτων

Κ. Διαμαντής (BMW): Στην Ελλάδα Δεν Υπάρχουν Κίνητρα για την Αγορά Ηλεκτρικών Αυτοκινήτων
energia.gr
Τετ, 22 Μαΐου 2019 - 13:41

«Το μεγάλο στοίχημα που θέλει να κερδίσει το BMW Group τα επόμενα χρόνια είναι η ηλεκτροκίνηση. Μια σειρά από μοντέλα κοσμούν -ήδη- τη λίστα της, ενώ η πρόκληση σύντομα θα γίνει πρόσκληση για αγορά οχημάτων που θα έχουν στραμμένο το βλέμμα τους στο μέλλον», τονίζει ο διευθυντής Εταιρικής Επικοινωνίας του BMW Group Hellas, Κωνσταντίνος Διαμαντής.

Σε συνέντευξή του στον Κυριάκο Παρασίδη και το ΑΠΕ-ΜΠΕ, το στέλεχος της εταιρείας συμπληρώνει πως «για τους ανθρώπους της γερμανικής εταιρείας η ηλεκτροκίνηση είναι μέρος της καθημερινότητάς τους. Ήδη τα πρώτα μοντέλα έχουν κάνει την εμφάνισή τους, ενώ τα επόμενα θα είναι ακόμη πιο δημιουργικά. Μέχρι το τέλος του έτους θα κυκλοφορήσει η αμιγώς ηλεκτρική έκδοση του ΜΙΝΙ, ενώ υπάρχουν και πολλά plug-in υβριδικά που περιλαμβάνουν την σειρά 5, την σειρά 7 και την σειρά 3. Του χρόνου θα έχουμε και άλλα ηλεκτρικά μοντέλα. Το 2020 θα βγει ηλεκτρική έκδοση της Χ3, ενώ σε δύο χρόνια από τώρα θα παρουσιαστούν το BMW iNEXTi και το BMW i4. Ο στόχος είναι μέχρι το 2025 να υπάρχουν 25 ηλεκτροκίνητα μοντέλα».

 

Αναλυτικά η συνέντευξη του κ. Διαμαντή:

Παρά τις προσπάθειες των εταιρειών η ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα βρίσκεται σε πολύ χαμηλά επίπεδα. Το σημαντικότερο πρόβλημα είναι η ανυπαρξία των σταθμών φόρτισης;

Αυτό σίγουρα είναι το σημαντικότερο πρόβλημα. Ωστόσο, δεν θα πρέπει να παραγνωρίσουμε ότι υπάρχουν ιδιωτικές εταιρείες που επενδύουν πάνω σε αυτό τον τομέα. Όμως σήμερα δεν υπάρχει σωστό νομοθετικό πλαίσιο που να διευκολύνει το έργο τους. Επίσης, η αγορά ενός ηλεκτροκίνητου μοντέλου στην Ελλάδα είναι ακριβή και λόγω της υψηλής φορολόγησης. Δεν υπάρχουν κίνητρα. Σε άλλες χώρες, για παράδειγμα, δίνονται επιδοτήσεις για την αγορά ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Ελπίζω σύντομα αυτό το θέμα να λυθεί και να γίνουν οι απαραίτητες ενέργειες από την πολιτεία που θα αναπτύξουν την ηλεκτροκίνηση και στη χώρα μας.

 

Η αυτονομία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων σήμερα μπορεί να χαρακτηριστεί ικανοποιητική;

Σήμερα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπορούν να έχουν ικανοποιητική αυτονομία για τα δεδομένα των αναγκών ενός ατόμου που ζει στο κέντρο της πόλης. Όσο περνάει ο καιρός τόσο θα βελτιώνονται οι μπαταρίες και τόσο θα βελτιώνεται η αυτονομία τους. Σήμερα, ο μέσος όρος των χιλιομέτρων για την καθημερινή μετακίνηση είναι 50-60 χιλιόμετρα, με τις ανάγκες ενός μέσου οδηγού κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού να βρίσκονται κοντά στα 300 χιλιόμετρα, που υπερκαλύπτονται από την αυτονομία που σήμερα έχουν τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα. Τα υβριδικά αυτοκίνητα από την άλλη πλευρά, προσφέρουν λύσεις για μεγαλύτερες μετακινήσεις, καθώς και την σιγουριά ότι το όχημα θα μπορεί να διανύσει μεγαλύτερες διαδρομές από την αυτονομία που παρέχει η μπαταρία ενός αμιγούς ηλεκτρικού μοντέλου. Οι οδηγοί ακόμη δεν έχουν συνηθίσει αυτόν τον τρόπο λειτουργίας των συγκεκριμένων αυτοκινήτων, που χρειάζεται ένα σύντομο διάστημα εξοικείωσης, και αυτός είναι ένας παραπάνω λόγος που ενδεχομένως να τους αποθαρρύνει από ενδεχόμενη αγορά ενός υβριδικού μοντέλου.

 

Ποια είναι η διαφορετικότητα των μοντέλων της BMW σε σχέση με τον ανταγωνισμό;

Τα μοντέλα της BMW διακρίνονται για τον οδηγοκεντρικό τους χαρακτήρα, τη δυναμική τους σχεδίαση, την υψηλή ποιότητα και την τεχνολογική υπεροχή που προσφέρουν. Ο όμιλος διέκρινε νωρίς τις νέες τάσεις της παγκόσμιας αγοράς και κινήθηκε άμεσα επενδύοντας στην εξέλιξη των πολυτελών αυτοκινήτων, στην υψηλή ποιότητα, στην ασφάλεια και στις καινοτόμες τεχνολογίες. Με τον τρόπο αυτό πρωτοπόρησε και ηγείται ήδη της κατηγορίας των πολυτελών ηλεκτρικών αυτοκινήτων παγκοσμίως.

 

Πολύ σύντομα θα μπει στη ζωή μας η αυτόνομη οδήγηση. Είμαστε έτοιμοι για αυτό το μεγάλο οδηγικό κεφάλαιο;

Η αυτόνομη οδήγηση θα αλλάξει τα δεδομένα στην οδήγηση. Θα αλλάξει ο τρόπος με τον οποίο κινούμαστε. Σήμερα ο κόσμος είναι φοβισμένος και δικαίως, γιατί η αυτόνομη οδήγηση βρίσκεται σε αρχικό στάδιο εξέλιξης. Παράλληλα, όμως στο μέλλον, ο οδηγός θα μπορεί να έχει τον πλήρη έλεγχο οδήγησης ενός αυτόνομου αυτοκινήτου - τουλάχιστον σε μοντέλο BMW. Με την ολοκλήρωσή της όμως, η αυτόνομη οδήγηση θα λύσει αρκετά σημαντικά θέματα όπως μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και εξοικονόμηση χρόνου για τον οδηγό όταν βρίσκεται εγκλωβισμένος στην κίνηση. Όλα αυτά θα τα δούμε μπροστά μας σε μια δεκαετία, ίσως και λίγο νωρίτερα.

 

Ένα στοιχείο που κάνει την BMW να ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό είναι και η αυτόματη τετρακίνηση xDRIVE;

Το ευφυές σύστημα τετρακίνησης BMW xDrive ενισχύει την οδηγική συμπεριφορά, τη σταθερότητα και την ασφάλεια με μεγαλύτερη πρόσφυση σε όλους τους τύπους του οδοστρώματος. Έτσι, ο οδηγός του μοντέλου BMW με xDrive απολαμβάνει την αίσθηση της σιγουριάς, της άνεσης, και της ασφάλειας κατά τη διάρκεια της οδήγησης.

 

Άνδρες ή γυναίκες επιλέγουν να αγοράζουν μοντέλα της BMW;

Εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από το μοντέλο επιλογής. Στην BMW Σειρά 1, για παράδειγμα, βλέπουμε το ποσοστό να είναι μοιρασμένο ανάμεσα σε γυναίκες και άνδρες. Αν πάμε στην οικογένεια των μοντέλων BMW Χ τότε το ποσοστό είναι περισσότερο υπέρ των ανδρών και αν μιλάμε για μοντέλα BMW Μ τότε το ποσοστό είναι μόνο υπέρ των ανδρών.

 

Το πρώτο τετράμηνο του έτους οι πωλήσεις έδειξαν μια μικρή δυναμική. Στο τέλος του έτους το πρόσημο θα είναι θετικό ως προς τις πωλήσεις;

Πράγματι βλέπουμε να πηγαίνουν καλύτερα οι πωλήσεις σε σχέση με πέρσι. Στο τέλος της χρονιάς όμως θεωρώ ότι θα κυμανθούν περίπου στα ίδια επίπεδα με πέρσι, καθώς με τις φετινές εκλογές, θα υπάρξει επιβράδυνση στις πωλήσεις εκείνο το διάστημα. Επίσης το BMW Group δραστηριοποιείται στις εταιρικές πωλήσεις και σε υπηρεσίες Leasing, ενώ φέτος αυξάνονται σταδιακά και οι λιανικές πωλήσεις που ενισχύουν την ανοδική πορεία μας. Αν υπήρχε βέβαια μεγαλύτερη οικονομική παρότρυνση από τις τράπεζες, τότε οι συνθήκες αγοράς ενός νέου αυτοκινήτου θα ήταν σαφώς καλύτερες και η αγορά θα κινούνταν σε υψηλότερα επίπεδα.