Ένα φιλόδοξο έργο τίθεται υπό μελέτη: Η σιδηροδρομική σύνδεση Ελλάδας και Αλβανίας. Σήμερα, πραγματοποιήθηκε στην Καστοριά η εναρκτήρια σύσκεψη (Kick – Off Meeting) του έργου «Διασυνοριακή σιδηροδρομική σύνδεση Ελλάδος-Αλβανίας – CB Railway» που χρηματοδοτείται από το Πρόγραμμα Interreg – IPA CBS Greece – Albania.

H σιδηροδρομική σύνδεση Ελλάδος – Αλβανίας, όπως υποστηρίζει η ΕΡΓΟΣΕ, θα υλοποιηθεί μέσω της νέας γραμμής Καστοριάς / Φλώρινας – Κρυσταλλοπηγής – Πόγραδετς.

Η Καστοριά αποτελεί βασικό κόμβο του σχεδίου αυτού, αφού η διασύνδεση του σιδηροδρόμου με το αεροδρόμιο θα δώσει στο έργο την αναγκαία δυναμική, τόσο για τις επιβατικές, όσο και για τις εμπορευματικές μεταφορές.

Οι μελέτες που ξεκινούν θα πραγματοποιηθούν από την κοινοπραξία: (α) ΕΡΓΟΣΕ – (β) υπουργείο Υποδομών και Ενέργειας Αλβανίας και (γ) ΟΣΕ

Τα χαρακτηριστικά του έργου

Το έργο, όπως αναφέρει η ΕΡΓΟΣΕ, έχει ιδιαίτερη σημασία για την Ελλάδα και την Αλβανία, αφού τα τελευταία χρόνια οι δύο χώρες έχουν αναπτύξει στενή συνεργασία σε όλα τα επίπεδα, η οποία γεννά και μεγάλες ανάγκες επιβατικών και εμπορευματικών μεταφορών.

Το πρόγραμμα που ξεκίνησε με την πρώτη συνάντηση της Καστοριάς θα μελετήσει τις ανάγκες για μεταφορές στην περιοχή, θα διερευνήσει τις ανάγκες για πρόσθετες υποδομές, θα αξιολογήσει τις λύσεις και θα προτείνει τις πλέον συμφέρουσες εναλλακτικές.

Το Kick-OffMeeting στην Καστοριά ξεκίνησε με την εναρκτήρια ομιλία του Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών της Ελλάδος κ. Θάνου Βούρδα, γεγονός που δείχνει την πολιτική βούληση της ελληνικής πλευράς για το έργο.

Στη συνάντηση συμμετείχαν επίσης υψηλόβαθμα στελέχη του αλβανικού υπουργείου Υποδομών και Ενέργειας, οι διοικήσεις ΕΡΓΟΣΕ και ΟΣΕ, τα στελέχη των τριών μερών που θα μελετήσουν το έργο, βουλευτές και τοπικοί παράγοντες.

Ο κ. Βούρδας αναφέρθηκε στη σημασία του έργου για την Ελλάδα, την Αλβανία, τα Δυτικά Βαλκάνια και όλη την Νοτιο-ανατολική Ευρώπη.

Τόνισε δε ότι το έργο εντάσσεται 100% στον Ευρωπαϊκό σχεδιασμό και αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι του Διευρωπαϊκού Δικτύου ΤΕΝ-Τ.

Η διασύνδεση της ελληνικών περιοχών του έργου (Φλώρινα, Κρυσταλλοπηγή, Καστοριά) με το σιδηροδρομικό δίκτυο θα έχει εξ άλλου γενικότερη οικονομική και κοινωνική σπουδαιότητα, αφού ενδυναμώνει το τοπικό δίκτυο μεταφορών, με νέες υποδομές που θα δώσουν ώθηση σε παραγωγικές δυνάμεις.

Σε κάθε περίπτωση, η νέα γραμμή Φλώρινα/ Καστοριά – Πόγραδετς θα αποτελεί κομμάτι του σιδηροδρομικού άξονα Θεσσαλονίκη – Δυρράχιο – Τίρανα – Μαυροβούνιο – Σερβία που θα ενδυναμώσει τις σιδηροδρομικές συνδέσεις, τόσο στο πλαίσιο των μεταφορών των Δυτικών Βαλκανίων, όσο και των συνδέσεων με την Κεντρική Ευρώπη.

Όλοι οι συμμετέχοντες τόνισαν ότι τις μελέτες θα ακολουθήσουν οι κατασκευές, και η ελπίδα όλων είναι ότι σε πολύ λίγα χρόνια, ο νέος σιδηροδρομικός άξονας Θεσσαλονίκη – Φλώρινα/ Καστοριά – Πόγραδετς – Δυρράχιο –  Τίρανα- Μαυροβούνιο – Σερβία θα είναι πραγματικότητα.

(πηγή: metaforespress.gr)