Στον απόηχο του σκανδάλου των αλλοιωμένων περιβαλλοντικών ελέγχων από τη Volkswagen, αξιωματούχοι από τα υπουργεία Μεταφορών των 28 κρατών-μελών συζήτησαν προτάσεις που θα δώσουν στις ευρωπαϊκές βιομηχανίες περιθώριο έως τα τέλη του 2019 ώστε να διασφαλίσουν ότι τα νέα ντιζελοκίνητα μοντέλα τους θα τηρούν απόλυτα τις περιβαλλοντικές προϋποθέσεις
Στον απόηχο του σκανδάλου των αλλοιωμένων περιβαλλοντικών ελέγχων από τη Volkswagen, αξιωματούχοι από τα υπουργεία Μεταφορών των 28 κρατών-μελών συζήτησαν προτάσεις που θα δώσουν στις ευρωπαϊκές βιομηχανίες περιθώριο έως τα τέλη του 2019 ώστε να διασφαλίσουν ότι τα νέα ντιζελοκίνητα μοντέλα τους θα τηρούν απόλυτα τις περιβαλλοντικές προϋποθέσεις. Αυτό δεν ακυρώνει τους αυστηρούς ελέγχους, αλλά δίνει δυνατότητα στις αυτοκινητοβιομηχανίες να τους περνούν ακόμα κι αν ξεπεράσουν τα όρια ρύπων.

Τουλάχιστον δυο επιπλέον χρόνια φαίνεται πως κερδίζουν οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες προκειμένου να συμμορφωθούν πλήρως με τους κανόνες για την εκπομπή αερίων από τα ντιζελοκίνητα οχήματά τους, όπως μεταδίδουν οι «Financial Times».

Στον απόηχο του σκανδάλου των αλλοιωμένων περιβαλλοντικών ελέγχων από τη Volkswagen, αξιωματούχοι από τα υπουργεία Μεταφορών των 28 κρατών-μελών συζήτησαν στις Βρυξέλλες προτάσεις που θα δώσουν στις αυτοκινητοβιομηχανίες περιθώριο έως τα τέλη του 2019 ώστε να διασφαλίσουν ότι τα νέα πετρελαιοκίνητα μοντέλα τους θα τηρούν απόλυτα τις περιβαλλοντικές προϋποθέσεις.

Για καινούργια αυτοκίνητα που θα έχουν όμως κινητήρες παλαιότερης τεχνολογίας, η προθεσμία θα πηγαίνει ως τα τέλη του 2020.

Σύμφωνα πάντα με τους FT, αυτό δεν σημαίνει πως ακυρώνονται οι νέοι, αυστηροί έλεγχοι για την εκπομπή ρύπων, με την Κομισιόν να προτείνει την εφαρμογή τους τον Σεπτέμβριο του 2017 για τα νέα μοντέλα και τον Σεπτέμβριο του 2018 για τα παλιάς τεχνολογίας οχήματα.

Ωστόσο, η νέες διορίες θα επιτρέψουν στις αυτοκινητοβιομηχανίες να περνάνε τους αυστηροποιημένους ελέγχους ακόμα κι αν οι εκπομπές υπερβαίνουν το επιτρεπτό όριο έως και 60%.

Οι νέες διορίες έρχονται σε αντίθεση με τις σαφώς πιο αυστηρές απαιτήσεις που είχε θέσει η Κομισιόν το 2012, όταν είχε προτείνει την πλήρη συμμόρφωση με τους κανόνες έως το 2017.

Οι προτάσεις της Επιτροπής βρίσκονται ακόμα υπό εξέταση από τα κράτη-μέλη.

(skai.gr)